Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-22, 01:20
  #1
Medlem
Någon som vet om det är emot lagen att avslöja vem personer är som tagit livet av sig och vart och hur?

Min pappa nämnde för säkert 5-10 år sedan om en gammal vän som tog livet av sig på 70,80-talet. Han hade hängt sig i gamla trä bron här i Gävle, jag vet att farsan nämnde att han var väldigt lik mig, konstigt sagt kanske men så var det tydligen. Men nu när min älskade farsa själv gått bort förra året så har jag inte kunnat släppt det där.

Så till frågan, är det öppet för mig eller för vem som helst att leta i gamla fall? hitta bilder, namn och datum för händelsen eller går det emot den personens integritet eller familjen trots så många år sedan?
Citera
2012-12-22, 01:24
  #2
Medlem
Olämpligt men jag skulle inte tro att det finns något olagligt att göra det. Däremot kan man ju alltid fråga familjen först.
Citera
2012-12-22, 03:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkar
Olämpligt men jag skulle inte tro att det finns något olagligt att göra det. Däremot kan man ju alltid fråga familjen först.

Jag kan inte fråga familjen, för jag vet inte vem personen i fråga var. När han dog eller så. Allt jag vet är att det var min pappas gamla kompis på 70, 80-talet. Har själv en kompis som hängde sig förra året, tycker hans och mitt liv känns lite olustligt lika på många sätt och just att jag var lik honom och att bron är en av mina "favoriter" i staden då den är enbart byggd i trä får mig att känna ett måste att få veta mer om killen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback