• 33 207 online
  • 1 139 951 medlemmar
  • 59 050 518 inlägg
2012-12-18, 16:41
Medlem
HC47s avatar
Demonstrera... Please. Kalla det för vad det är istället, en ren hämndaktion.
Citera
2012-12-18, 16:42
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneBark
Ja, det gick relativt lugnt till idag men som du skriver är nog det här bara början. Så jävla korkat att hetsa de här familjerna. Kommer säkerligen bli hämndaktioner. Hoppas mupparna som ligger bakom Instagram-sidan flyr staden så allmänheten slipper hamna mitt i upplopp och hämndaktioner.

Hoppas familjerna slår ihälj varandra.
I det här landet tycker jag alla tjejer som vill ska få vara "horor"
utan att riskera att bli uthängda eller utsatta för hedersvåld.
Citera
Medlem
Varför kallar dom det för en demonstration? Tror dom på fullaste allvar att 14åringar ens vet vad det begreppet innebär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
http://www.expressen.se/gt/

Inga skadade, defenetivt ingen död, 17 åring hämtad till förhör för förtal.

Skadad eller inte, en kvinna låg på marken och hjälptes upp av poliser. Om hon blev knuffad eller nerslagen på något sätt vet jag inte. Det var p.g.a. upploppet som hon låg där. Jag såg det med egna ögon och hade även vänner där som såg det.
Citera
Medlem
Vad är egentligen poängen med att attackera polisernas fordon så fort situationer som denna uppstår?

Ser ju jävligt löjligt ut när 100 utlänningar först springer för sina liv när sirenen drar igång men när polisen är på väg att lämna försöker man förstöra bilarna. Och ja, det var faktiskt utlänningar på videon jag såg. Tycker förövrigt att det är lika löjligt när huliganer gör samma sak.
Citera
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Nu tar vi det lilla lugna. Media har överdrivit situationen till max - det är sant, MEN det media inte sagt eller det dom flesta flashback medlemmarna inte fattar är att GM hängt ut namn på ca 200 pers (varav många blattebrudar med kända efternamn i Göteborg) dvs. Alikhan familjen, Simmo familjen och även vänner till OG!

Vi som bor i Göteborg och är någorlunda medvetna om hur det funkar när det gäller sådant här vet att saker precis har börjat. GM kommer nog aldrig komma tillbaka till Göteborg pga hotbilden som cirkulerar mot henne just nu.

Ey, kompizz! Det var väl knappast den du kallar "GM" som hängt ut någon?
Det är väl snarare de tölpar som LAGT UT bilder o kommentarer som borde sättas åt - eller hur?
Citera
Medlem
Bazinga1987s avatar
För jävligt detta. Men kom igen nu Flashbackare från Göteborg, vi måste ju ta reda på vem killen är som fäller tjejen, Han bör fan hängas ut!
Citera
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Det är ju bara skitsnack, vi har ju alla sett hur en tjej blev jagad, fälld och nedstampad.

De kan bara verifiera materiella skador - söker dom inte vård eller polisanmäler så är det ju svårt att veta.
Citera
2012-12-18, 16:43
Medlem
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar...bf72557a00000e

Live från presskonfisen
Citera
Medlem
Excellds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Behöver inte vara så allvarligt faktiskt. Ungefär som när någon ramlar på en fotbollsplan, lite värre med asfalten och att det kommer lite sparkar. Svårt att säga exakt vad som hänt med henne. Jag har själv legat ner och blivit sparkad i 10-tal sekunder av flertalet personer, lite stel nacke och något blåmärke bara. Men det kan så klart gå väldigt illa också!

Sluta snacka skitsnack hon fick en jävla massa sparkar på sig, har hört av några vänner att hon ligger i koma just nu men vågar inte vara säker på det ännu men det snackas om det iaf.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vädret är milt så de "illa klädda" kommer hänga ute i kväll och tända på bilar och annat skit. Allt för spänningens skull. Suck...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Såg också tjejen som blev misshandlad nu. Vad hade hon gjort egentligen? Knappast tjejen som det handlade om liksom. Fyfan, att det ens ska bli upplopp för en sån här sak kommer jag inte att förstå heller...
Har en dålig känsla över detta också, någon kommer sluta på sjukhus eller värre så som dom beter sig nu.

Vad jag förstått så gav dom sig på ett antal olika tjejer som dom trodde var flickan som hade instagram-kontot.

Men hon hade åkt iväg med polisen på morgonen.
Citera