2012-12-18, 16:20
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackrabbitSlims
9000 läsare nu.
http://www.expressen.se/gt/skolupplopp-efter-sexrykten-pa-instagram/
www.svd.se/nyheter/inrikes/ungdomar-i-upplopp-mot-sexbilder_7765246.svd
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/upplopp-pa-skola-efter-uthangning-pa-instagram

Är det här början på en större upploppsvåg nu i Göteborg? Är nästa steg brända bilar och bråk med polisen?

Då har det hela gått bakåt nu då menar du? Brända bilar och bråk med polisen sker väl varje dag i Backa/Biskop?
Citera
2012-12-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahu.Akbar
ja d är sant! svenskarna måste skylla sig själva när dom behadnlar oss så här.

va fan tror dom vi är åsnor eller.
vi ska göra kaoz me stan och visa att vi kommer ta över!

Nej, vi TROR inte att ni är det. Vi vet. Vilket här bekräftades av dig med all önskvärd tydlighet.
Citera
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15950285.ab
Man vet att en det är stor nyhet när den kommenteras live! Källa på ett eller flera självmord?
Citera
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Är väl kanske snarare personerna som blivit uthängda som tipsare som skulle göra detta? Kan inte vara lätt att vara hatad av alla sina vänner + alla som läst sidan.

True! Jobbigt, men självmord är ju att ta i. Fast jag inte tror det har hänt dock.
Citera
Medlem
hazzear0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det där inlägget var nästan lika korkat som Cantwells krönika.

Vad avskyr Cantwell? Bråkiga blattar eller fri information på internet? Vad kommer han att angripa?

Det största misstaget i en diktatur, är att tro att några omständigheter avgör vad media skriver.

Dikaturmedia skriver det som passar regimen. Sedan skarvas verkligheten in i det. Ingenting kan hända som INTE skulle få Cantwell att komma till exakt samma slutsats som nu. Att internet är farligt.

Internet är ALLTID farligt i Cantwells krönikor. Invandrare är ALDRIG problemet. Det handlar inte om att han fått en "ursäkt" att skriva så, utan att han alltid ser till att komma till den slutsatsen

Ja, du har givetvis rätt. Cuntwell sitter väl hemma och skakar över att information om honom kommer ut på det fria internet. Kan någon skicka honom till Nordkorea? Tror han skulle be om att få komma tillbaka till det någorlunda fria Sverige.

Död åt diktaturmedia.
Citera
2012-12-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Den här typen av flockbeteende är vanligt i vissa kulturer. Det finns många videos på nätet från mellanöstern där man i grupp jagar och misshandlar/dödar både män, kvinnor och barn för något de sagt eller gjort. På det sättet ligger dessa människor nära vänstermobben. De är ungefär lika primitiva.

Du lever i en primitiv kultur så du måste räkna med dig själv i ekvatorn. Det finns många nationer utöver mellanöstern länder som jagar i grupp och misshandlar/dödar som du vill uttrycka det. Alla länder som har en arme skulle jag vilja säga jagar i grupp, eftersom dom dödar, både kvinnor, män och barn men även snor resurser. Du vet inte ens vad du säger när du skriver en sådan kommentar, den är så fel överallt ingenting är rätt. Jag vill tipsa dig att kolla så mycket du kan på the venus project, så kanske du en dag förstår Mänskligt beteende i en viss miljö för det finns ingen mänsklig natur
Citera
Medlem
Chrille Ps avatar
Twitterflödet just nu är ett bra tecken på hur dagens ungdomar saknar basala kunskaper i källkritik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ren spekulation från min sida, men de kanske inte vill att en ny pöbel skall samlas utanför sjukhuset. Storbråk på sjukhus är ju inte ett okänt fenomen, om man säger så.

Den tanken slog mig också.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Polisen skall tydligen hålla presskonferens om det hela 16:30.

Aftonbladet kommer att rapportera från den direkt i livechatten.
Citera
Medlem
Så för att förstå det här korrekt så är det här mellanöstern/muslim gänget ute efter tjejen som hängde ut skitnackarna. Inte själva skitnackarna?

Vad är det för jävla konstig idé om rättvisa de har i sina gener och kulturer?

Är militärpolisen på linje med gummikulor på väg?
Citera
Medlem
Hoppas detta inte ses som OT:

Är klar med pluggandet om cirka 20 min och tänkte ta mig ner mot brunnsparken för beskåda spektaklet.

Är brunnsparken rätt ställe att vara på? Har folk börjat dra sig hemåt eller är det fortfarande igång?
Citera
Medlem
Lugn i bussen. Ingen har dött. En äldre kvinna fick ett föremål kastat mot huvudet alternativt ramlade omkull. Polisen hjälpte henne att sätta sig ner en bit ifrån. Hon var lite omtumlad, men inte allvarligt skadad. Jag var där och det här med upplopp är sjukt överdrivet. Det var mest unga i fula dunjackor som stod och glodde. Det är lika stökigt i stan innan en fotbollsmatch. Tråkigt för några bilar som fått lite bucklor, men allvarligare än så blev det aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in