2012-12-18, 16:58
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Enligt polisen så är det en värre tillställning på stan "när AIK möter IFK i fotboll". Ja, dessa satans svenskar som ska försvara sina fotbollslag. Så nu kan alla sd:are lugna ner sig och rensa upp i era egna järnrörsled istället för att hata på nätet

Uppenbarligen är det inte uppseendeväckande att tonåringar upploppar i centrum, under skoltid...
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
För helvete, sluta kalla de inblandade för "ungdomar"! Detta rör sig om blattar helt och hållet: det var en blattebrud som startade Instagram-sidan och det är blattar som nu vill hämnas på henne.
Citera
Avslutad
Era jävla nötter, alla ni som gjorde detta lika stort som tredje världskriget. Det var 150, max 200 pers på plats. Det var endast en liten del av dessa som var ute efter bråk, dem flesta stod och kollade nyfiket vad som hände.

Aftonhoran samt alla andra medier, gjorde detta till något jävla krig. Skönt att polisen går ut och berättar att de var inget speciellt som hände.

Självklart jävligt lågt av dem personer som var ute efter förstöra samt misshandlade personer, men alla dessa kommentarer som kolla vad blattarna bla bla bla. Var många svenskar på plats med, men invandrare var majoritet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisiie
Alltså är det någon som fattar varför det blev uppror? Visst det är väl inte så jäkla kul att bli uthängd... men att sådär många ungdomar går lös?

Bristande aktivitet i rätt del av hjärnan kombinerat med överaktivitet i reptilhjärnan kan leda till sådana saker.
Citera
Medlem
Poliserna som syns på filmen tillhör Piketen i Göteborg.
Med andra ord är det väldigt tränade poliser med stabilt psyke.
Dom är helt enkelt duktiga poliser.
Ni som klagar på att dom kör därifrån vill jag ställa frågan, vad skulle tre polismän göra mot en folksamling på 100 man?
Citera
Medlem
Tegelstens avatar
Jag förstår inte riktigt varför personer kastat sten och hoppat på bilar, vad har det med händelsen att göra? eller har jag missat något.
Citera
2012-12-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemoooo
Visst borde polisen vara tuffare, även om säkert 90% av de som var där, säkert bara "ville vara med där det händer".

Angående tjejen som blir påhoppad bakifrån. Jag ser verkligen inte fyra personer som anfaller henne. Inte heller sparkar eller hopp mot hennes huvud. Mitt tips är att hon fick lite skrapsår i ansiktet. Hade hon brutit näsan eller fått hjärnskakning hade hon säkert sökt sig till ett sjukhus. Koma är uteslutet då sjukhusen inte fått in någon skadad från upploppen.
Det verkar ju snarare som att folk motar bort han/hon som hoppade på henne.

Liknande fall en vanlig lördagskväll hade som mest resulterat i en misshandelsanmälan. Hade det hänt en kille skulle inte ens en anmälan ske. Sånt händer jämt. Överallt.
Kolla en gång till. Jag ser två personer utöver han som fällde henne som sparkar mot henne med all säkerhet.
Citera
Medlem
4522s avatar
När ska svenskar sluta använda klyschan "skolan har ledigt"?! Jaha! Det rättfärdigar inte ett apbeteende utan dess like. Jag skiter i om media har blåst upp "kravallerna" men vi har åtminstone sett en grupp av drägg som sänker en ensam brud och slår på henne i grupp. Hur kan man då snacka ner händelserna och nämna det som en parentes om man är presstalesman?!? Sätt ner foten och säg att det inte är ett önskvärt beteende för helvete.
Citera
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Alltså är det någon som fattar varför det blev uppror? Visst det är väl inte så jäkla kul att bli uthängd... men att sådär många ungdomar går lös?

Många vara bara där för att observera. Ska inte ha varit så många som aktivt varit våldsamma mot andra och mot polisen.
Det är väl inte så ovanligt att folk blir nyfikna så fort något stort är på gång i deras närhet.
Citera
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
En talande ögonblicksbild:
http://ap.mnocdn.no/incoming/article7073241.ece/ALTERNATES/w980c169/afp000451056.jpg?updated=181220121427

Avd: en bild säger mer än tusen ord.

Sverige år 2012

Han som äger bilen måste känna sig mycket "hedrad".
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Mena rötter o mkt mobiler gör sitt. Mkt rastlöshet allmänt bland unga, arbetslöshet,ont om pengar,inga fritidsgårdar...vi sitter på en krutdurk..
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackTiger1337
Ordet "orre" kommer från turkiskan "oruspu" vilket betyder "hora".

Orre är också fågelart.

Turkarna som använder ordet Orre för hora kände inte till att ordet redan var en beskrivning av en skogsfågel art eftersom de inte kan Svenska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in