2012-12-21, 15:06
  #5533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Anti-polisdemonstration? Vet folk inte hut? Människor från kulturer (inte etniciteter) med ett skambegrepp (sluta kalla det för heder för det handlar inte alls om heder utan om skam - mäns skam över att inte ha pli på sina fruntimmer!) lever rövare. Tokiga idioter beskyller "högerextremister" och får, i princip, nada uppslutning (fackeltåg, WE shall overcome etc) och nu en anti-polisdemo?

Dom inblandade i dessa upplopp vet nog ingen som helst hut, nåns kusins syrras kompis kanske blev uthängd och vips har dom anledningen att slå sönder och misshandla som dom konstant letar efter. När Polisen tar tag i det blir det givetvis "övervåld, övervåld!" och ny demonstration mot det.


Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Men har de ändrat plats?

Götaplatsen 18 idag är det enda jag hört, men vet du annat så delge för all del!
Citera
2012-12-21, 15:15
  #5534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Götaplatsen 18 idag är det enda jag hört, men vet du annat så delge för all del!

Avenyn har jag hört av en polares kompis syrra. Men hon skulle inte dit, hon jobbar.
Citera
2012-12-21, 15:23
  #5535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Dom inblandade i dessa upplopp vet nog ingen som helst hut, nåns kusins syrras kompis kanske blev uthängd och vips har dom anledningen att slå sönder och misshandla som dom konstant letar efter. När Polisen tar tag i det blir det givetvis "övervåld, övervåld!" och ny demonstration mot det.

Götaplatsen 18 idag är det enda jag hört, men vet du annat så delge för all del!

En vacker dag kanske vi vaknar upp och börjar lära ut hut... Fast det är väl att hoppas för mycket, kan tänka.
Citera
2012-12-21, 15:27
  #5536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Avenyn har jag hört av en polares kompis syrra. Men hon skulle inte dit, hon jobbar.

Ok, det ligger ju väldigt nära Götaplatsen så närområdet där lär det bli.

Citat:
Ursprungligen postat av icekube
En vacker dag kanske vi vaknar upp och börjar lära ut hut... Fast det är väl att hoppas för mycket, kan tänka.

2001 portionerades det ju ut en och annan lektion hut, men det var mot vita förvirrade taniga vänsterungdomar, vilket givetvis är "säkrare" för Polisen att gå på. Vi får se vad som händer ikväll.
Citera
2012-12-21, 15:35
  #5537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Anti-Polisdemonstrationen är 18.00 Götaplatsen ikväll vad jag vet. Det är fredag, alla ungar har jullov, pengarna har landat så förutsättning för problem finns väl. Jag hoppas (och tror) dock att polisen är rätt redo i så fall, men man vet aldrig dom kanske flyttar plats eller nåt annat fult i sista stund.

Anti vad? Är det massa "peppargubbar" och vänsterpack som skall dra igång nåt nu? AFA kommer säkerligen oxå vara på plats då.

Må batongerna svinga och skapa ömmande blåmärken på packet!
Citera
2012-12-21, 15:52
  #5538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
1: Svenskar hade inte gjort på samma sätt, detta beteende är inte alls svenskt på något sätt.

2: du menar inte "slår näven i bordet" eller "knyter näven i fickan"?

3: Snöbollar kan ju vara ett problem om det är bilar i rörelse dom kastas på, och stenar och raketer kan vara riktigt farligt.

"Var inte menat att förstöra bilar"?? Hur fan tänker människor som klättrar upp på bilar? Självklart är dom mycket väl medvetna om att bilarna tar skada av att bli klättrade på, förstår dom inte det är dom riktigt efterblivna...
1) Precis.
2) Jo precis, du vann nu bara för det.
3) Jo herregud snöbollar framförallt!
4) Du vann diskussionen, gratulerar!
Citera
2012-12-21, 16:14
  #5539
Medlem
Har det börjat dra ihop sig med folk som ska "demonstrera" mot kränkningarna? Kanske för kallt för de små liven om de möts av vattenkanoner. Finns swnk på plats månne för direktrapportering?
Citera
2012-12-21, 16:16
  #5540
Medlem
Mlheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan inte sluta skratta!

Var kan man hitta bilden?

http://i.imgur.com/K2brB.png
Citera
2012-12-21, 16:19
  #5541
Medlem
Kamelfittans avatar
Det råder en underbar julstämning i Göteborgs centrum just nu. Det är en total avsaknad av störiga bråkstakar och även i Nordstan härskar den svenska julhandeln, de fattiga från Hjällbo, Bergsjön och Biskop handlar sida vid sida med de rika från Hovås och Hjuvik. I detta ögonblick kan varken orrar, tipsare eller hämnare siktas på Götaplatsen. Det kommer med stor säkerhet inte bli några kravaller. Det är svinkallt och stjärnklart och de falska Goosejackorna värmer dåligt så "revolutionärerna" kommer förmodligen stanna i förorterna ikväll
Citera
2012-12-21, 16:38
  #5542
Medlem
Det skrevs i tråden att en polis fick en flaska i huvet. Men det var väl bara snack? Har inte hittat nån bekräftelse på det ännu i alla fall. Hittar inte ens inlägget men det var under torsdagens bråk som nån skrev det. Det hade tytt på att riktiga vänsterdrägg var med i gänget också.
Citera
2012-12-21, 16:42
  #5543
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Det skrevs i tråden att en polis fick en flaska i huvet. Men det var väl bara snack? Har inte hittat nån bekräftelse på det ännu i alla fall. Hittar inte ens inlägget men det var under torsdagens bråk som nån skrev det. Det hade tytt på att riktiga vänsterdrägg var med i gänget också.
Var det inte en förbipasserande tant?
Citera
2012-12-21, 16:44
  #5544
Medlem
tror ni hon blir dömd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in