2012-12-21, 13:16
  #5521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sorry, inte meningen att vara exkluderande mot 60-taggare, tvärtom så visar det ju bara på det osannolika i att folk från FB skulle "kaoza" på stan på det sätt som skedde i Göteborg nu i dagarna.

Och att Du & Jag, några pundare från drogforat, några i nazistuniform, en del bodybuilders, blandat med fotbollsintresserade & hobbyfysiker skulle orka samlas & hoppa på biltak för att våra mailadresser hade outats, eller att någon kallat mig för "horbock" (eller vad det nu kan tänkas heta på blattespråk) känns helt befängt. Så den liknelsen kan vi nog släppa nu.

Kan bara hålla med. Inte direkt svenskt beteende som pöbeln visade, plus att det var bara invällare på bilderna i tidningarna och på TV. Att det är tjejen som ligger bakom tillsammans med ev. några till är bombsäkert.
Citera
2012-12-21, 13:21
  #5522
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merciless
Frågan är ju vad de hade tänkt göra med personen dom letade efter om de fick tag i denne?
Avrätta på gatan?

Inte omöjligt att h*n skadas rejält eller (i värsta, värsta fall) mördas om det nu är kriminella familjer/klaner som är inblandade i och med att deras döttrar hängts ut på instagram.
Citera
2012-12-21, 13:29
  #5523
Medlem
Mercilesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Inte omöjligt att h*n skadas rejält eller (i värsta, värsta fall) mördas om det nu är kriminella familjer/klaner som är inblandade i och med att deras döttrar hängts ut på instagram.

Jo precis, jag tänkte på att det var ju 2(?)st tjejer som blev nerdragna och sparkade på, och vad jag fick för mig så var de inte personerna dom letade efter.
Så om de drar ner folk som inte har till saken att göra på marken och sparkar dom, då kan man fråga sig vad de hade tänkt göra med konto-skaparen.
Citera
2012-12-21, 13:35
  #5524
Medlem
Någon som vet hur det har sett ut i Göteborg under dagen? Är det någon skola som har öppet, och hur är läget där?

Mycket poliser på stan? Blir det något av den där protesten mot polisens befogade övervåld?
Citera
2012-12-21, 13:42
  #5525
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merciless
Jo precis, jag tänkte på att det var ju 2(?)st tjejer som blev nerdragna och sparkade på, och vad jag fick för mig så var de inte personerna dom letade efter.
Så om de drar ner folk som inte har till saken att göra på marken och sparkar dom, då kan man fråga sig vad de hade tänkt göra med konto-skaparen.

Massa rykten går hela tiden. Tror säkert att dom som slog ner tjejerna trodde att dom var tipsare eller konotoskapare. Om Merima visar sig vara skyldigttill detta genom att hon döms för brottet, då kan ett helvete vänta henne.
Citera
2012-12-21, 13:44
  #5526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Massa rykten går hela tiden. Tror säkert att dom som slog ner tjejerna trodde att dom var tipsare eller konotoskapare. Om Merima visar sig vara skyldigttill detta genom att hon döms för brottet, då kan ett helvete vänta henne.
Hon kommer knappast kunna bo kvar i Göteborg även om hon förklaras oskyldig, tyvärr. Det fungerar inte så i dessa områden där nere att man tror på allt polisen säger, de har en egen uppfattning om saker och ting. Tror hon får flytta till Stockholm eller ännu längre upp. Trist i så fall.
Citera
2012-12-21, 13:48
  #5527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Hon kommer knappast kunna bo kvar i Göteborg även om hon förklaras oskyldig, tyvärr. Det fungerar inte så i dessa områden där nere att man tror på allt polisen säger, de har en egen uppfattning om saker och ting. Tror hon får flytta till Stockholm eller ännu längre upp. Trist i så fall.

Dessutom har zigenare en egen "domstol" som man inte vet så mycket om. Men hedern bland deras grupper är viktig, det har man ju sett. Så nog lär hon få lite att tänka på. De gängen accepterar ingen annan är klanen och släkten. Otroligt att de får härja så fritt. Vad har detta kaoset kostat, tänk vad mycket andra insatser de pengarna kunde gått till.
Citera
2012-12-21, 14:35
  #5528
Medlem
Någon som har sparat alla bilder från GBGorroz? Jag har en rar fil och den kända bilden '' HIET DU FICK DABB''

Skulle vara kul att fixa en kompilation

Tack på förhand!
Citera
2012-12-21, 14:38
  #5529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vettig
http://www.facebook.com/pages/Gbgsorre/525491007475787

Har allt dragit över nu så det är lugnt på stan igen? Inga som står och trycker och väntar på attacksignal?
Citera
2012-12-21, 14:42
  #5530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Har allt dragit över nu så det är lugnt på stan igen? Inga som står och trycker och väntar på attacksignal?

Anti-Polisdemonstrationen är 18.00 Götaplatsen ikväll vad jag vet. Det är fredag, alla ungar har jullov, pengarna har landat så förutsättning för problem finns väl. Jag hoppas (och tror) dock att polisen är rätt redo i så fall, men man vet aldrig dom kanske flyttar plats eller nåt annat fult i sista stund.
Citera
2012-12-21, 14:46
  #5531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Anti-Polisdemonstrationen är 18.00 Götaplatsen ikväll vad jag vet. Det är fredag, alla ungar har jullov, pengarna har landat så förutsättning för problem finns väl. Jag hoppas (och tror) dock att polisen är rätt redo i så fall, men man vet aldrig dom kanske flyttar plats eller nåt annat fult i sista stund.

Anti-polisdemonstration? Vet folk inte hut? Människor från kulturer (inte etniciteter) med ett skambegrepp (sluta kalla det för heder för det handlar inte alls om heder utan om skam - mäns skam över att inte ha pli på sina fruntimmer!) lever rövare. Tokiga idioter beskyller "högerextremister" och får, i princip, nada uppslutning (fackeltåg, WE shall overcome etc) och nu en anti-polisdemo?
Citera
2012-12-21, 14:50
  #5532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Anti-Polisdemonstrationen är 18.00 Götaplatsen ikväll vad jag vet. Det är fredag, alla ungar har jullov, pengarna har landat så förutsättning för problem finns väl. Jag hoppas (och tror) dock att polisen är rätt redo i så fall, men man vet aldrig dom kanske flyttar plats eller nåt annat fult i sista stund.

Men har de ändrat plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in