2012-12-20, 10:34
Medlem
PleaseComeHomes avatar
Borde finnas mer bakom detta!
Visst jag kan förstå att man blir förbannad om någon sprider osanna rykten men hur faan får man idéen. - Vi samlas flera hunda st och jagar och spöar småbrudar?

Den delen av pöbeln som själva flytt från förtryck, mord och galenskap borde väl inse vad dom håller på med? Eller iallf deras föräldrar, varför skulle dom vilja ha det likadant här när dom flytt över hela världen bara för att slippa detta helvete???

Önskar svar från någon som deltar i gbg!
Citera
2012-12-20, 10:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackrose99
varför plockar inte farbror konstapeln fram en brandslang och duschar småttingarna en aning, behöver ju inte ens vara med kraft bakom? helt säker på att de varken gillar att frysa samt inte vill riskera att deras fejkade goosejackor ska krympa.. skulle allmänheten som bor i blocken ta saken i egna händer och tappa ut några ägg, vatten eller mjöl helt av misstag så misstänker jag problem solved

detta var bara en dröm jag drömde inatt..

Haha bra idé! Om de fortsätter framåt sommaren så bean bags, och plastkulor.
Citera
2012-12-20, 10:35
Medlem
FINSK-ARIERs avatar
IQ på hjorden översteg säkert inte 68. Så inte konstigt detta sker, och man misshandlar fel tjej.
Citera
2012-12-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toren
Det är otroligt många rykten i göteborg just nu. Vissa säger att de ska vara en demonstration , vissa att folk skall samlas runt jensen gymnasium osv. Man vet inte vad man ska tro på.

är det bara jag som är intresserad av vad de skulle kunna stå på dessa "demonstrations skyltarna" något kreativt som "fuck aina"? eller något ännu bättre som "walla brosh min syster är ingen orre ja ska dabba din mamma"?

för övrigt om dem skall gå runt till alla 150poängs gymnasium så är det inte svårt att stoppa dem ba stäng ner skiten för tillfället

och om dom nu går till jensen så är det inte långt man behöver kasta dem utan att dom hamnar i ån, just saying
Citera
2012-12-20, 10:39
Medlem
kroxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson92
Sa han hur dom visste/varför dom tror Att hon är den skyldiga? Känns iaf konstigt enligt mig att personen som skrev på instagram sidan inte klarade av att skriva en enkel mening på svenska utan att stava fel på åtminstone 3-4 ord och med hälften av orden i fel ordning medan hon på bloggen skriver med nästintill felfri svenska, känns bara lite underligt enligt mig.

Med tanke på stavningen tänker jag direkt hobbyblatte. Tydligen enligt honom ska denna tjej erkänt till hans kompisar i gbg och quotar "hela göteborg vet att det är hon."

Har dock inte mycket till källor förutom honom och "hela göteborg"
Citera
2012-12-20, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FINSK-ARIER
IQ på hjorden översteg säkert inte 68. Så inte konstigt detta sker, och man misshandlar fel tjej.

Man tar vad man kommer över. Dem är där för att skapa kaoz inget annat.
Citera
2012-12-20, 10:42
Medlem
FINSK-ARIERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Man tar vad man kommer över. Dem är där för att skapa kaoz inget annat.

HELT RÄTT, dumt av mig tänka långsiktigt. men helt klart hahahaha KAOZ.
Citera
2012-12-20, 10:43
Medlem
snwks avatar
Jag gissar på att det kommer vara lika lugnt idag som det var igår, har hört diverse rykten om vart folk ska samlas men tråden är redan informerad om det.

Om det händer något på fredag så tror jag dock att det kan eskalera väldigt fort.. Igentligen inte på mycket mer grunder än att det är just fredag. Håller tummarna för att alla löjligheter får ett stopp idag, alternativt att polisen faktist visar att det inte är OK att tvinga affärer och andra företag att hålla stängt bara för att dem vill "fucka med aina" och "hämnas på göteborg".

Kan inte mer än att konstatera att poliserna på plats igår var oinformerade, inkompetenta och extremt fega. Som förväntat..

Om det faktist verkar hända något utav värde så kommer jag att åka in och sätta upp en stream senare, men jag är väldigt tveksam till att så är fallet.
Citera
2012-12-20, 10:46
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritisk.
idag i DN-tidningen;

intervju med några ungdomar som står utanför skolan, varför är ni här;

"vi söker bara bråk, det ger en adrenalinkick"
"gillar att bråka med polisen, de är inte så uppskattade i förorten"
-abdullah

Låter ungefär som samma typ av klientel som kastar stenar mot polis- och brandbilar i Rosengård i Malmö.
Citera
2012-12-20, 10:52
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritisk.
idag i DN-tidningen;

intervju med några ungdomar som står utanför skolan, varför är ni här;

"vi söker bara bråk, det ger en adrenalinkick"
"gillar att bråka med polisen, de är inte så uppskattade i förorten"
-abdullah

alla mina fördomar om att detta beteende är typiskt för blattar blev just bekräftat

Rekommenderar folk (som har möjlighet) att åka till de ställen där dessa "ungdomar" samlas och bilda sig egna uppfattningar. Det är precis de skälen du talar om som det här handlar om. De inledande kränkningarna var enbart ett startskott och det här har accelererat till något helt annat.

Filmer/bilder ger en klar bild av klientelet, men befinner man sig på plats (var själv i Nordstan samt var ett tag på Järntorget igår) så slår man verkligen bort de sista tvivlen om att detta skulle handla om någon slag demonstration av upprörda, engagerade ungdomar. Det är en rökridå som inte media klarat av att se igenom. Lyckligtvis finns det ju fler kanaler att nå ut med information numer.

Det är kriminella handlingar(misshandel, skadegörelser, hot) som begås och samhället står med händerna i byxfickan och bara tittar på.
Förbannat illa faktiskt.
Senast redigerad av David Prutton 2012-12-20 kl. 10:58.
Citera
2012-12-20, 10:52
Medlem
Enligt Expr. laddar Polisen upp, de är beredda idag. Kan bli lite kurr ändå i Göteborg. vet nån om vänstergänget, veganerna eller AFA hänger på eller ligger bakom?
Citera
2012-12-20, 10:54
Medlem
Nicephoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Vadå demonstration? Ska de demonstrera mot sina egna??? Var finns föräldrar och lärare i denna soppa?

Det är inte lärarnas jobb att agera väktare eller polis. Dessutom har de slutat för dagen och har inte att göra med vad elever gör på sin fritid. Det är föräldrar och polisen ansvar efter skoldagen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in