2012-12-20, 09:57
Medlem
NeroX90s avatar
Risken för regelrätta kravaller känns tämligen liten, främst för att det rör sig om upprörda ungdomar (varav en del inte har en aning om varför dom är på plats och väsnas) men också för att den stora skaran, alltså samhället inte har tagit så hårt på det som inträffat. Två dagar i media där 1 artikel per tidning handlade om den faktiska anledningen bakom detta ståhej - Hade fler redan innan varit emot sociala medier hade det ev. kunnat se annorlunda ut.

Men, jag kan komma att revidera mina åsikter imorgon.

Edit: Har det talats om några "protester" idag? Jag vill minas att en del skulle träffas vid Jensen Gymnasium - Kan dock ha blandat ihop detta med imorgon.

Hur ser det ut på Facebook och Instagram, några nya grupper för "mobilisering" och/eller kränkningar?
Senast redigerad av NeroX90 2012-12-20 kl. 10:01.
Citera
2012-12-20, 10:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterGradius
Wow, kriminella gäng ska blanda sig in bildpubliceringstjafset. Betyder ju bara två saker, det ena är att dom är lika korkade som dom ser ut samt att dom själva är minderåriga, alternativt ligger på samma intellektuella nivå som stökiga och gapiga småttingar. Sinnesslöa ligger nära till hands.

Det är ju ett utmärkt tillfälle att rekrytera folk till gänget om inget annat.
Senast redigerad av bagarn29 2012-12-20 kl. 10:15.
Citera
2012-12-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeroX90
Risken för regelrätta kravaller känns tämligen liten, främst för att det rör sig om upprörda ungdomar (varav en del inte har en aning om varför dom är på plats och väsnas) men också för att den stora skaran, alltså samhället inte har tagit så hårt på det som inträffat. Två dagar i media där 1 artikel per tidning handlade om den faktiska anledningen bakom detta ståhej - Hade fler redan innan varit emot sociala medier hade det ev. kunnat se annorlunda ut.

Men, jag kan komma att revidera mina åsikter imorgon.

Edit: Har det talats om några "protester" idag? Jag vill minas att en del skulle träffas vid Jensen Gymnasium - Kan dock ha blandat ihop detta med imorgon.

Hur ser det ut på Facebook och Instagram, några nya grupper för "mobilisering" och/eller kränkningar?

Det är otroligt många rykten i göteborg just nu. Vissa säger att de ska vara en demonstration , vissa att folk skall samlas runt jensen gymnasium osv. Man vet inte vad man ska tro på.
Citera
2012-12-20, 10:19
Medlem
varför plockar inte farbror konstapeln fram en brandslang och duschar småttingarna en aning, behöver ju inte ens vara med kraft bakom? helt säker på att de varken gillar att frysa samt inte vill riskera att deras fejkade goosejackor ska krympa.. skulle allmänheten som bor i blocken ta saken i egna händer och tappa ut några ägg, vatten eller mjöl helt av misstag så misstänker jag problem solved

detta var bara en dröm jag drömde inatt..
Citera
2012-12-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toren
Det är otroligt många rykten i göteborg just nu. Vissa säger att de ska vara en demonstration , vissa att folk skall samlas runt jensen gymnasium osv. Man vet inte vad man ska tro på.

Vadå demonstration? Ska de demonstrera mot sina egna??? Var finns föräldrar och lärare i denna soppa?
Citera
2012-12-20, 10:21
Medlem
kroxies avatar
Enligt en polare som känner killar i gbg är hon som hängts ut tidigare (www.nattstad.se/mexy) skyldig, samt den tjej som sparkas ned i youtubeklippet heter Emma, som är enligt honom helt oskyldig. Han fick ej fram efternamnet på henne.
Citera
2012-12-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Vadå demonstration? Ska de demonstrera mot sina egna??? Var finns föräldrar och lärare i denna soppa?

föräldrarna sitter hemma lite småbänga och kollar på arab TV.. lärarna springer runt med balettskor och dricker latte.
Citera
2012-12-20, 10:23
Medlem
PleaseComeHomes avatar
Demonstration? Knappast i laglig mening dom lär ju knappast få tillstånd? Eller det får dom säkert förresten..
Kan ingen starta en motdemonstation?
Citera
2012-12-20, 10:27
Medlem
NeroX90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseComeHome
Demonstration? Knappast i laglig mening dom lär ju knappast få tillstånd? Eller det får dom säkert förresten..
Kan ingen starta en motdemonstation?

De får säkerligen tillstånd om ett sådant skulle sökas. Nu kommer de (om det blir någon "demonstration") mest troligt att genomföra detta med buller och bång. Gärna med lite slagsmål också.

Svenskars vis att visa sitt missnöje är inte heller alltid bra, men att ta till våld så fort något inte står rätt till har jag ingen förståelse för.
Citera
2012-12-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroxie
Enligt en polare som känner killar i gbg är hon som hängts ut tidigare (www.nattstad.se/mexy) skyldig, samt den tjej som sparkas ned i youtubeklippet heter Emma, som är enligt honom helt oskyldig. Han fick ej fram efternamnet på henne.

Sa han hur dom visste/varför dom tror Att hon är den skyldiga? Känns iaf konstigt enligt mig att personen som skrev på instagram sidan inte klarade av att skriva en enkel mening på svenska utan att stava fel på åtminstone 3-4 ord och med hälften av orden i fel ordning medan hon på bloggen skriver med nästintill felfri svenska, känns bara lite underligt enligt mig.
Citera
2012-12-20, 10:33
Medlem
FINSK-ARIERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson92
Sa han hur dom visste/varför dom tror Att hon är den skyldiga? Känns iaf konstigt enligt mig att personen som skrev på instagram sidan inte klarade av att skriva en enkel mening på svenska utan att stava fel på åtminstone 3-4 ord och med hälften av orden i fel ordning medan hon på bloggen skriver med nästintill felfri svenska, känns bara lite underligt enligt mig.

hur skall dem kunna skriva när läsförstående och läsförståelse är nästan lika med noll? självklart är det fel stackare? arabisk vinter anno 2012 DÄR DET ÄR OK ATT GE SIG PÅ FLICKOR OCH KVINNOR
Citera
2012-12-20, 10:33
Medlem
Kritisk.s avatar
idag i DN-tidningen;

intervju med några ungdomar som står utanför skolan, varför är ni här;

"vi söker bara bråk, det ger en adrenalinkick"
"gillar att bråka med polisen, de är inte så uppskattade i förorten"
-abdullah

alla mina fördomar om att detta beteende är typiskt för blattar blev just bekräftat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in