2012-12-19, 21:46
  #4693
Medlem
Någon som har ett hum om tidsuppfattning ang när allmänheten får ta del av tekniska undersökningen av hennes dator samt mobil?
Borde ju ge lite klarhet i det hela om de hittar (eller inte) något?
Citera
2012-12-19, 21:47
  #4694
Medlem
Är det någon som har tydlig och relativt säker information kring om det kommer att ske ett nytt upplopp imorgon på Jensen gymnasium vid kungsportsplatsen? Om man bör undvika just det området då det kan förekomma exempelvis smällare och dylikt?
Citera
2012-12-19, 21:48
  #4695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vem menar du? Jag har det mesta lagrat här...

Igår läste jag ett inlägg på Merimas blogg att hon var sur över att hon inte fick åka till Bosninen och var tvungen att stanna i detta rötna land. Antagligen det som fick henne att orsaka det som nu pågår.
Citera
2012-12-19, 21:48
  #4696
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Vilken värdegrund är det? Att stigmatisera tjejer som har sex? Den "värdegrunden" klarar jag mig utan.

Nej, det är bättre med ett samhälle där man politiserar den abstrakta definition "mänskligt värde" samtidigt som man bekymmerslöst aborterar 40 000 foster per år, där var sjätte femtonåring säljer stjärt, och tolvåringar suger kuk för en liter vodka, och könssjukdomar är lika vanligt som husdjur, och borderline-syndrom är lika vanligt som könssjukdomar, och kärnfamilj är något att slå sönder, och moral är någon omodernt, och existentiell ångest är ett allmäntillstånd som kontrolleras med konsumism och psykofarmaka. Pest eller kolera, inga nyanser.
Citera
2012-12-19, 21:49
  #4697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Jag har försökt följa tråden men frågorna som dyker upp i mitt huvud verkar inte ha diskuterats så mycket. Ber om ursäkt om det funnits inlägg om detta som jag missat.

Varför blev det upplopp?

Är det anhöriga och vänner till de uthängda tjejerna som protesterade?

I så fall, varför vid skolan? Vad har skolan med det hela att göra?
Och varför kastade man smällare och vandaliserade centrum? Vad ville man uppnå? Trodde man att skolan skulle plocka ner bilderna eller ge ut "uthängaren" till mobben?

Om det inte var anhöriga och vänner till de uthängda, varför protesterade man då?

Jag förstår verkligen inte...
Skulle inte kalla det "protestera". Idioterna är bara ute efter att förstöra och leva rövare.
Citera
2012-12-19, 21:49
  #4698
Medlem
flashbackstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobotRobert
Vet inte om detta är skrivet, men tydligen ska en av skaparna heta "Alexander Clavenpil"


Det namnet var uppe för diskussion igår, efter det så tog han bort sin FB. http://www.facebook.com/clevenpil


Har dock inte hört något som tyder på att det ska vara han.

Källa?
Citera
2012-12-19, 21:49
  #4699
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pullmeass
Är det någon som har tydlig och relativt säker information kring om det kommer att ske ett nytt upplopp imorgon på Jensen gymnasium vid kungsportsplatsen? Om man bör undvika just det området då det kan förekomma exempelvis smällare och dylikt?
13:00 har det stått i tråden tidigare.
Jag trodde de pratade om Jensens BØFHUS, phew!
Citera
2012-12-19, 21:50
  #4700
Medlem
Viewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du och jag har väldigt olika utgångspunkt märker jag. Jag nöjer mig inte med att "detta kommer att ha lagt sig om cirka 1-2 veckor". Inte alls.

(1) Det är helt oacceptabelt beteende att skräna, vandalisera och stöka i Göteborgs centrum. "Ungdomar" i åldern 13-18 år ska befinna sig i skolbänken och studera för att bli goda samhällsmedborgare som bidrar till framtida välfärd, det är min enkla åsikt.

(2) Att låta detta fortgå, med patetiska "dialogpoliser" som "minglar med ungdomarna" är bara pinsamt och gör att dessa bara sporras ytterligare. De känner att de har makten och vinner över samhället, svenskarna och polisen.

(3) Nolltolerans har funkat förr. Se bara på New York, nolltolerans mot brott är ett självklart verktyg för att minska rekryteringen till kriminalitet, och öka den allmänna statusen i att vara ordningsam.

(4) Sveriges rykte utomlands är allvarligt hotat av detta mjäkande för en pöbel.

Så här hade det gått till i Japan, Sydkorea mfl ställen vid motsvarande upplopp: Polisen varnar, en gång, 2 gånger. Sen blir det tårgas, gummikulor, pöbeln fångas in, sätts i gallerförsedda bussar och forslas till tillfälliga läger där de får spendera natten. Nästa dag väntar samhällstjänst (plocka skräp, sanera klotter mm) iförda skämmiga gula overaller så att alla verkligen kan se dessa och de får skämmas maximalt.

Gatan tillhör ordningsamt folk, och inte MENA-slödder.

Det fetmarkerade håller jag verkligen med om, jag är otroligt trött på att folk kan bete sig hur som helst.. under tiden försöker poliserna prata med dem, vilket gör att de anser sig ha makten och rätten att skrika "Fuck Aina!".
Citera
2012-12-19, 21:50
  #4701
Medlem
denisehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
Jag har försökt följa tråden men frågorna som dyker upp i mitt huvud verkar inte ha diskuterats så mycket. Ber om ursäkt om det funnits inlägg om detta som jag missat.

Varför blev det upplopp?

Är det anhöriga och vänner till de uthängda tjejerna som protesterade?

I så fall, varför vid skolan? Vad har skolan med det hela att göra?
Och varför kastade man smällare och vandaliserade centrum? Vad ville man uppnå? Trodde man att skolan skulle plocka ner bilderna eller ge ut "uthängaren" till mobben?

Om det inte var anhöriga och vänner till de uthängda, varför protesterade man då?

Jag förstår verkligen inte...

Det blev upplopp pga att det var både killar och tjejer som hängts ut som orrar och Gbgsorroz hängde inte bara ut orrar utan också tipsare. Sedan så ville orrarna göra upp med troliga GM som går på Plusgymnasiet i Göteborg. Sedan så ville man protestera vid Framtidsgymnasiet där det tros finnas ytterligare snitches (enligt mina bekanta) och då ville man göra upp med dem.

För övrigt är det nog bara rastlösa ungdomar som söker bråk.
Citera
2012-12-19, 21:50
  #4702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Såg denna nyss.

Aftonbladet skriver "Hängs ut nakna – bilderna finns kvar. Skola kämpar för att få bort sexbilder på flickor: ”Instagram hjälper till att sprida barnporr”.

Låter grymt överdrivet, antar det rör sig om lite halvnakna bilder eller ens det, men finns dessa bilder att beskåda, så man kan få sig någon uppfattning om HUR överdrivet detta har blivit i media ?

Det finns typ inga nakenbilder. Mer bilder där brudar putar med rumpan har underkläder eller andra mer utmanande outfits. Men det räcker med att en blattebrud ska puta med rumpan för att familjens heder står på spel. Var och varannan brud har utmanande bilder på sin facebook. De gamla blattarna har ju inte koll på datorer eller vad deras döttrar gör med dem. Dom har ju fan datan i telefonen med sig överallt. Så blir svårt för dem att motstå att ta en putrumpsbild då och då.

En bild på en brud under 18 i bikini rankas som barnporr enligt Aftonorren
Citera
2012-12-19, 21:51
  #4703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19StoltSvensk84
Igår läste jag ett inlägg på Merimas blogg att hon var sur över att hon inte fick åka till Bosninen och var tvungen att stanna i detta rötna land. Antagligen det som fick henne att orsaka det som nu pågår.
Jag tycker inte detta känns som en diabolisk plan för att hon ska få åka från Sverige om jag ska vara ärlig. Det här var nog bara barn som var uttråkade och idiotiska. De väntade sig nog inte att det skulle bli något sånt här av det hela..
Citera
2012-12-19, 21:52
  #4704
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19StoltSvensk84
Det finns ingen risk att det sprider sig till andra städer när de ser att de kan hålla på hur som helst utan att polisen gör något o media lägger locket på? Tycker du på allvar att de ska få fortsätta att bränna flaggor o misshandla tjejer i 1-2 veckor till??

Självklart finns det risk för att det sprider sig. Men försök få lite ordning på ungdomarna nu istället för att skapa massa främlingsfientligt skit.

Detta hade inte hänt om föräldrar och ungdomar hade lite vett i skallen och håller ordning på att ungdomarna inte tar nakenbilder och filmar när de pippar osv.

Sen angående brännandet av den svenska flaggan, spring ut och tänd eld på en turkisk/irakisk flagga om du mår bättre av det. Den handlingen får stå för dig.

Nu lär jag sticka iväg till jobbet så kan tyvärr inte fortsätta denna diskussion, adios.


CREDS TILL PERSONERNA SOM GJORT LÄNKSAMLINGARNA OCH SAMMANFATTNINGARNA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in