2012-12-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
Fan vad många ni är som tjatar om 12 åringar. Inte många av tjejerna var så unga och inte massa helnakna bilder. Mer vad de sysslat med för sexuella aktiviteter.

Är du lite tom i huvudet?
Har inte sagt något om 12åringar, vet inte var du fått det ifrån.

Allt jag velat se är bilderna som orsakat all denna uppståndelse.
Citera
2012-12-19, 21:42
Medlem
JimCarr3ys avatar
http://www.realisten.se/2012/12/19/invandrarungdomar-forsokte-branna-svenska-flaggan-i-goteborg/

Nu har det gått överstyr. Ut. Bara ut.
Citera
Medlem
Vet inte om detta är skrivet, men tydligen ska en av skaparna heta "Alexander Clavenpil"
Citera
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
Men du fattar inte att det är inte brudarna som tagit mest illa upp. Det är blatte grabbarna och deras familjer som inte kan gå med på att en del deras döttrar är precis lika lösaktiga som de lösaktiga svenska. Brudar växer fan upp med att kolla på big brother från att dem är tio år klart dem tar efter. Föräldrarna har inte koll på någonting. Ja är bekantade mig med FIN 17 årig brud som snacka om att hon gilla ATM. (viket inte jag gör sådär direkt) En del tjejer är redan porrskadade innande fyllt 18.
Jag ber fan till "GUD" att jag inte får en dotter. Även om risken är liten att hon blir en skadad mardröm. En galen snubbe som är ganska välkänd i gbg har tryckt över 150 brudar mestadels från 18 och ner och det är ingen underdrift. "Alla" känner till honom.
Går det en ORRE på tio tjejer så finns det bra många.

Notera att det inte var jag som körde på donken

Verkar ju varit en del tjejer med i mobben som misshandla den där flickan iaf. Självklart förstår jag att blattefamiljerna tar illa upp av att få se att deras döttrar/systrar hängas ut på nätet som lösaktiga slynor. De tycker ju våra svenska tjejer är riktiga luder och tror sååå bra om deras egna tjejjor.

Så jo tack, jag är mycket väl medveten om hur porrskadade de flesta ungdomar är nu för tiden. Dock så har detta pågått ett bra tag. Som tidigare nämnts, fjortisfylla, fjupp och lunarstorm var ju sidor där många tjejer/killar hängdes ut osv. På den tiden fanns det långtifrån lika stora mediala verktyg som instagram och facebook, där allting sprids hur snabbt som helst.

Hehe, trodde inte heller det var du som körde på donken.
Citera
2012-12-19, 21:43
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohlikken
Exakt, dom hanterade ju EU toppmötet väl förra gången det var upplopp

Väldigt relevant i denna tråd va?

Jag påstår inte att de gjorde bra ifrån sig då. Men jag tror och hoppas att den svenska polisen utvecklats sedan dess.

Våld föder våld.
Citera
2012-12-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
Jag förstår inte din tanke.. Vad vill du göra åt denna händelse?

Polisen har som arbetsuppgift att lugna och hantera situationen. En mob på ungefär 150 personer, poliserna stormar dem och börjar slita och dra i folk, våldet eskalerar och någon kommer till allvarlig skada/dör.
DET skulle skapa rubriker och skriverier skall du veta.

Jag ser bara inte poängen med att storma 13-18 åringar med pepparspray och batonger. Detta kommer antagligen ha lagt sig om cirka 1-2 veckor eller något. Min tanke iallafall.

Det finns ingen risk att det sprider sig till andra städer när de ser att de kan hålla på hur som helst utan att polisen gör något o media lägger locket på? Tycker du på allvar att de ska få fortsätta att bränna flaggor o misshandla tjejer i 1-2 veckor till??
Citera
2012-12-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Håller med, skämmes ta mig fan. Polisen borde dock vara de som ingriper, är ju olagligt att vanhelga flaggan.

Alltså, jag vet att TT och Aftonbladet har skrivit om denna Svenska flagga som försökts tändas på. Om man vill tända på en flagga så lyckas man med det OM INTE folk runtomkring hindrar en. Min gissning är att ett flertal av de som var på platsen(förmodligen av invandrarbakgrund) stoppade de som försökte tända på flaggan. Eller?
Citera
2012-12-19, 21:45
Medlem
WBHKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19StoltSvensk84
Någon som tog en skärmdump på inlägget som Zigenarerskan skrev på sin blogg där hon beklagade sig över att hon var tvungen att fira nyår i detta rötna landet? Läste det igår på men när jag kollade idag var inlägget borta.
Jag tänkte inte alls på att ta någon skrämdump på bloggen, däremot tog jag på det numera avstängda "andra kontot".

Men jag kommer ihåg att jag läste det också. Det gäller väl att städa upp i bloggen och ge en bild om att vara en "duktig" flicka.. äckliga zigenarjävel.
Citera
2012-12-19, 21:45
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
"Flickan berättar att hennes telefon och dator har beslagtagits, vilket bekräftas av kammaråklagare Elisabeth Trouvé: – Det är en förutsättning för den tekniska undersökningen. Den tekniska utredningen fortgår.

Hur ser misstankarna mot flickan ut nu? – Det rör sig fortfarande om skälig misstanke. Man arbetar framför allt med den tekniska undersökningen, och det kommer att ta lite tid.

– Jag vill understryka att det är lika viktigt att komma fram till att hon eventuellt inte kan ha gjort det här. Lika viktigt är att hitta bevis för att kunna rentvå henne."

http://www.expressen.se/gt/misstankta-17-aringen-kanns-lite-battre-i-dag/

Men tror ni att ligisterna bryr sig om en friande FU?

De hade ju inte ro att gå o göra en polisanmälan själva....
Citera
2012-12-19, 21:46
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du och jag har väldigt olika utgångspunkt märker jag. Jag nöjer mig inte med att "detta kommer att ha lagt sig om cirka 1-2 veckor". Inte alls.

(1) Det är helt oacceptabelt beteende att skräna, vandalisera och stöka i Göteborgs centrum. "Ungdomar" i åldern 13-18 år ska befinna sig i skolbänken och studera för att bli goda samhällsmedborgare som bidrar till framtida välfärd, det är min enkla åsikt.

(2) Att låta detta fortgå, med patetiska "dialogpoliser" som "minglar med ungdomarna" är bara pinsamt och gör att dessa bara sporras ytterligare. De känner att de har makten och vinner över samhället, svenskarna och polisen.

(3) Nolltolerans har funkat förr. Se bara på New York, nolltolerans mot brott är ett självklart verktyg för att minska rekryteringen till kriminalitet, och öka den allmänna statusen i att vara ordningsam.

(4) Sveriges rykte utomlands är allvarligt hotat av detta mjäkande för en pöbel.

Så här hade det gått till i Japan, Sydkorea mfl ställen vid motsvarande upplopp: Polisen varnar, en gång, 2 gånger. Sen blir det tårgas, gummikulor, pöbeln fångas in, sätts i gallerförsedda bussar och forslas till tillfälliga läger där de får spendera natten. Nästa dag väntar samhällstjänst (plocka skräp, sanera klotter mm) iförda skämmiga gula overaller så att alla verkligen kan se dessa och de får skämmas maximalt.

Gatan tillhör ordningsamt folk, och inte MENA-slödder.
Du hade passat bra som diktator i valfritt MENA-land. Ni har samma grundprinciper.

3:an, du tycker alltså att man ska följa New York? För där är det så säkert och bra eller?
Citera
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du och jag har väldigt olika utgångspunkt märker jag. Jag nöjer mig inte med att "detta kommer att ha lagt sig om cirka 1-2 veckor". Inte alls.

(1) Det är helt oacceptabelt beteende att skräna, vandalisera och stöka i Göteborgs centrum. "Ungdomar" i åldern 13-18 år ska befinna sig i skolbänken och studera för att bli goda samhällsmedborgare som bidrar till framtida välfärd, det är min enkla åsikt.

(2) Att låta detta fortgå, med patetiska "dialogpoliser" som "minglar med ungdomarna" är bara pinsamt och gör att dessa bara sporras ytterligare. De känner att de har makten och vinner över samhället, svenskarna och polisen.

(3) Nolltolerans har funkat förr. Se bara på New York, nolltolerans mot brott är ett självklart verktyg för att minska rekryteringen till kriminalitet, och öka den allmänna statusen i att vara ordningsam.

(4) Sveriges rykte utomlands är allvarligt hotat av detta mjäkande för en pöbel.

Så här hade det gått till i Japan, Sydkorea mfl ställen vid motsvarande upplopp: Polisen varnar, en gång, 2 gånger. Sen blir det tårgas, gummikulor, pöbeln fångas in, sätts i gallerförsedda bussar och forslas till tillfälliga läger där de får spendera natten. Nästa dag väntar samhällstjänst (plocka skräp, sanera klotter mm) iförda skämmiga gula overaller så att alla verkligen kan se dessa och de får skämmas maximalt.

Gatan tillhör ordningsamt folk, och inte MENA-slödder.

Riktigt bra skrivet, håller med fullständigt. Vad fan är det här för jävla gullande som vi får se från den svenska polisen, klart att slödder fortsätter med sina wannabe ''uppror'' när det knappt får några konsekvenser.
Citera
Medlem
Kassiopeias avatar
Jag har försökt följa tråden men frågorna som dyker upp i mitt huvud verkar inte ha diskuterats så mycket. Ber om ursäkt om det funnits inlägg om detta som jag missat.

Varför blev det upplopp?

Är det anhöriga och vänner till de uthängda tjejerna som protesterade?

I så fall, varför vid skolan? Vad har skolan med det hela att göra?
Och varför kastade man smällare och vandaliserade centrum? Vad ville man uppnå? Trodde man att skolan skulle plocka ner bilderna eller ge ut "uthängaren" till mobben?

Om det inte var anhöriga och vänner till de uthängda, varför protesterade man då?

Jag förstår verkligen inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in