2012-12-19, 08:14
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det stod i SDS att polisen letade efter en man/kille med pistol bland upploppsmakarna i går. meen de hittade inget.
Citera
2012-12-19, 08:15
Medlem
Finns där ett nytt konto efter det som stängdes ner igår?
Citera
2012-12-19, 08:18
Medlem
Hedeniuss avatar
Även om det självklart är idiotiskt och möjligen brottsligt att lägga upp bilder och sprida lösa rykten på Internet så är reaktionen fullständigt vansinnig. Det största brottet i den här historien är självklart inte ryktesspridningen, utan den våldsamma reaktionen. Det är inte normalt att samla ihop 300 personer för att ta lagen i egna händer.

Om debatten nu helt plötsligt handlar om faran med att destruktiv information sprids genom sociala medier så borde faran med att någon mobiliserat en lynchmob, på en väldigt kort tid, vara mycket viktigare att diskutera.

Det är oroväckande. Flertalet av alla flera hundra personer som närvarade vid oroligheterna utanför Plusgymnasiet är självklart inte kränkta eller påverkade av ryktesspridningen. Det är ungdomar som av någon anledning vill bråka och förstöra utan anledning.

Varför diskuteras inte det i media? Det är fullständigt befängt.

I morse satt en pskykolog från Rädda Barnen i TV4 och berömde dessa ungdomar för att de reagerade och kallade dem för "kloka ungdomar". Med tillägget att det bara var synd att det gick lite för långt. Vad i helvete?
Citera
2012-12-19, 08:28
Medlem
Guitarsmokes avatar
Så vad händer idag då? Ska de samlas utanför skolan som är stängd eller ska de skapa kaoz någon annanstans?
Citera
2012-12-19, 08:33
Medlem
Bonkabonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Så vad händer idag då? Ska de samlas utanför skolan som är stängd eller ska de skapa kaoz någon annanstans?
Det är väll svårt att stoppa upp en våg när den börjat rulla. Enligt polisen var det flera i gruppen som försökte provocera, så dessa personer vill väll gärna ut och kasta mer snöboll på polisbilarna och krossa fönster. Men den stora massan lär väll hålla sig hemma, särskilt om vädret blir sämre. Jag tror det lugnar sig idag, men jag har haft fel förut..
Citera
2012-12-19, 08:34
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke

Om de ska samlas någonstans så tycker jag de ska sjunga allsång och kramas istället för att slåss och ställa till med bråk.

We Shall Overcome kan kanske passa som låtval.
Citera
2012-12-19, 08:37
Medlem
Audimans avatar
Kan man inte se bilderna och kommentarerna som det bråkar om någonstans?
Citera
2012-12-19, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedenius

I morse satt en pskykolog från Rädda Barnen i TV4 och berömde dessa ungdomar för att de reagerade och kallade dem för "kloka ungdomar". Med tillägget att det bara var synd att det gick lite för långt. Vad i helvete?

Finns det att se på TV4Play?
Citera
2012-12-19, 08:40
Medlem
snwks avatar
Jag är väldigt förvånad att det inte utvecklades till upplopp. Förhoppningsvis håller dem sig hemma idag, men det är med avsmak jag endå vill konstatera att majoriteten av dem uthängda var födda -97 -00..

Okej visst, jag började röka och dricka öl när jag var tolv, men inte fan var jag ute och hade trekanter..
Citera
Medlem
flashbackstalkers avatar
Citerar den misstänkta GM:

"– Jag tror att de spred ut att det var jag eftersom de lade upp en bild på mig och jag skrev till dem att jag skulle polisanmäla dem för att skrämma dem. Jag skrev att jag hade deras IP-adress. De tog bort bilden, men sedan spred de ut att det var jag som låg bakom det här"

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/17-aringen-talar-ut-om-instagram-upploppet/

Fan vilken fail av oss alla (här på FB och dem som samlades utanför plus) ifall hon inte är GM...
Citera
Medlem
Vid upplopp som dessa borde polisen få trycka ut chockgranater i stora folksamlingar så man får lite pli på primatkonster.. samt 100 hanbojjer så de kan klämma fast dem i lyktstolpar osv.
Citera
2012-12-19, 08:41
Medlem
Tänk va lätt det skulle va att stoppa en "dagen två" händelse om bara alla lama jävla föräldrar visade lite jävlar anamma och höll sina barn hemma och inomhus idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in