Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Alla ni som postar ser ett meddelande ifrån MOD. Till och med Flashbackare är nu tvingade att hålla tyst om invandrar utseende och liknande exakt på det vis som regeringen och aftonbladet med flera påtvingar oss en försköning och därmed vrider till sanningen till det "svenska" folket. Fy fan va vidrigt!
Stäng av mig eller liknande för nu skiter jag i detta då till och med FB tvingar folk till tystnad om hur verkligheten ser ut........
Tror inte det är någon slags censur av invandringskritiska inlägg som pågår, även vi som skrivit inlägg med motsatt åsikt har raderats för vi varit OT.
Som Göteborgare funtar jag på hur det kommer se ut i stan och på skolorna idag? Tror ni det fortsätter och vilka åtgärder tror ni vidtas av skola, ordningsmakt, föräldrar, politiker etc?
Personligen tror jag det fortsätter, om än mer i "det tysta". Eller ja, lär säkert vara fighter på offentliga platser idag med men snuten lär ju vara mer förberedd idag.
Såg något om att Plusgymnasiet skulle vara stängt idag, tror ni det har någon effekt? Jag tvivlar på det, snarare tvärtom.
Det eleverna gör utanför skolan blir ju svårt för skolorna att reglera, då är det istället upp till polisen, som omhändertar ett antal kids några timmar och på sin höjd ger dem typ 40x50 dagsböter i en ev rättegång och ett socsamtal, och föräldrar varav en del säkert kan "hålla koll" på sina barn men det är nog långt ifrån alla som har koll.
Spec inte de internet-trakasserier jag tror återkommer när de värsta irl-bråken lägger sig.
Fan, får lite ångest av detta. Tänker på vad det här leder till i förlängningen för de som är iblandade, såklart speciellt de som blivit uthängda.
Horstämplar har ju en tendens att sitta kvar, och även om folk ju uppebarligen tycker det var fel att outa tjejerna i fråga finns det säkert en och annan som förblir "hora" i folks ögon.
Känns lite som BUP-mottagningarna här i Götet kommer vara ännu mer överfulla än vad de redan är inom en snar framtid.
En får ha koll på självmordsstatistiken också...
Sjukt tacksam för att mitt syskon inte är inblandad i skiten (mer än att ha polare som är då).
Eller vad tror ni?
Blev lite svamligt, sorry för det.