2012-12-18, 21:54
Medlem
Senaste nytt från min FB

det har seriöst varit kaos här hemma i göteborg denna dag.. Mina tankar går ut till de 3 ungdomar som faktiskt tog livet utav sig pga denna instagram "gbgorroz".. Såg den igår kväll och trodde ALDRIG den skulle bli såhär stor.. HEMSKT! kärlek till folket!
Gilla · · Dela · några sekunder sedan i området Eriksberg, Västra Götaland ·
Citera
2012-12-18, 21:54
Medlem
Kaaris avatar
Det är inte som i filmen "Onskan" längre med att, vi ses vi rutan kl 12.00 och gör upp. Nu är det facebook som gäller och alla är välkommna till "rutan".
Citera
2012-12-18, 21:55
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nymedlem127
Senaste nytt från min FB

det har seriöst varit kaos här hemma i göteborg denna dag.. Mina tankar går ut till de 3 ungdomar som faktiskt tog livet utav sig pga denna instagram "gbgorroz".. Såg den igår kväll och trodde ALDRIG den skulle bli såhär stor.. HEMSKT! kärlek till folket!
Gilla · · Dela · några sekunder sedan i området Eriksberg, Västra Götaland ·
Ingen har tagit självmord, massmedia skulle skriva om det, polisen skulle gå ut med det och det skulle vara överallt på Facebook, de är missinformerade
Citera
2012-12-18, 21:55
Medlem
gangleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
Har du någonsin sett fattiga svenska ungdomar starta upplopp för att någon kallat deras systrar för horor?

Om inte - varför?

Som du kanske vet så har svenska ungdomar hängt ut varandra på mycket mer förnedrande sätt än det vi just erfarit (även om det självklart är väldigt allvarligt att göra som den här instagramanvändaren har gjort). Minns du inte hudiksvallsbilderna som var löpsedelsmaterial för några veckor/någon månad sedan? Det fanns inte en enda tillstymmelse till upplopp - och då handlade det ändå om helnakna foton på "horiga" tonårstjejer.

Se mitt tidigare inlägg - ja, har sett just detta, då på 80-talet, exakt samma skit, "upplopp" och slagsmål, knackningar och ett och annat knivhugg. Också i Göteborg. Bara vanliga kids (även om såklart det säkert var en och annan invandrarunge, på båda sidor). Minns att det var en svart kille, adopterad, som presenterade sig som "negerOla". Jävel på att slåss.

Hur som, samma skit sedan 10000 före kristus, kids will be kids. Fast till och med på den tiden var det alltid någon idiot som skyllde på de invandrade judarna/egypterna/kineserna/vikingarna... Men så klart, i just den här tidsperioden, i just Sverige, i just det här fallet, har DU rätt. Pucko.
Citera
2012-12-18, 21:57
Medlem
Venators avatar
Och på den nya sidan som kommit upp på stagram så står det att de denna gång bara skall publicera trovärdiga uppgifter... Vad kommer i version 3? Ansvarig utgivare?

Men vilka jävla skåp som gör en omgång till av detta efter vad som hände idag. Det är nästan så man tror det är ett gäng rassar som försöker få igång ett blatte-upplopp till...
Citera
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Man skäms som svensk att se det där.

Fullt med massa äckliga MENA-invandrare som beter sig som apor i det där klippet.
Och inte nog med det, vad ser man mer, jo en dialogpolis..

Reinfeldt är nog nöjd iallafall.

det intressanta med klippet är att reportern är från TV4 så man kan misstänka att det är TV4as bilder VG använder. Antagligen blev väl bilderna censurerade och fick inte användas av tv4 själva så de gjorde sig en hacka på att sälja materialet till vårt demokratiska grannland där verkligheten ännu inte kraftigt censureras av media...
Citera
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangleri
Se mitt tidigare inlägg - ja, har sett just detta, då på 80-talet, exakt samma skit, "upplopp" och slagsmål, knackningar och ett och annat knivhugg. Också i Göteborg. Bara vanliga kids (även om såklart det säkert var en och annan invandrarunge, på båda sidor). Minns att det var en svart kille, adopterad, som presenterade sig som "negerOla". Jävel på att slåss.

Hur som, samma skit sedan 10000 före kristus, kids will be kids. Fast till och med på den tiden var det alltid någon idiot som skyllde på de invandrade judarna/egypterna/kineserna/vikingarna... Men så klart, i just den här tidsperioden, i just Sverige, i just det här fallet, har DU rätt. Pucko.

Vilket jävla trams.
Citera
2012-12-18, 21:58
Medlem
MaQens avatar
Var kan man hitta den nya FB sidan? Där de "planerar" ett nytt upplopp?
Jag menar ifall den fortfarande finns, läste något om den för några sidor sedan men har inte hittat någon länk :s
Citera
2012-12-18, 21:58
Medlem
Expressen har gått ut med några av inläggen som skrevs på IG för den som är intresserad.

http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-inlaggen-som-orsakade-upploppet/
Citera
2012-12-18, 22:02
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaQen
Var kan man hitta den nya FB sidan? Där de "planerar" ett nytt upplopp?
Jag menar ifall den fortfarande finns, läste något om den för några sidor sedan men har inte hittat någon länk :s
Det finns ingen
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gangleri

Nu var det ju svartskallar som var ute och kaosade, och det är det alltid nu för tiden. Vad kineser eller vikingar sysslade med för tusen år sedan har ganska lite med saken att göra.
Citera
Medlem
regndroppens avatar
Någon som sitter inne på namnet på Insta användaren? Asså själva gruppen och inte namnet på personen IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in