2012-12-18, 20:01
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Någon som har en länk till den nya gruppen som har skapats?

http://web.stagram.com/n/orrozgbg/
Citera
2012-12-18, 20:01
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Ni som skriver att det inte har med etnisk bakgrund att göra - har ni arbetat i den här typen av områden? Har ni besökt något land i MENA?
Jag har gjort båda och det är inget snack om att det här är värderingar som skiljer sig radikalt från de svenska. Det är ett beteende som uppmuntras inom skolväsendet, samhällsinstitutionerna och föräldrarnas uppfostran i MENA.

I många av regionens länder är det t.ex. fortfarande en förmildrande omständighet om ett mord begås i 'hederns' namn, skolpedagogiken är hierarkisk, uppmuntrar inte till självständigt tänkande och barnaga är utbrett. Den här typen av upplopp var vardagsmat i media där jag bodde - klanfejder, släktuppgörelser och pöbelmentalitet en masse.

Svenska föräldrar ha skolats i att förespråka icke-våld, lösa konflikter genom att resonera och vända sig till myndigheterna när något sådant här inträffar.

Hela upplägget osar MENA lång väg - ryktetsspridning som skadar det moraliska anseendet och sedan obligatoriska hämndaktioner på det. Vi ser bara början på en företeelse som kommer att grassera. Men visst, stick huvudet i sanden och dra era floskler. Förr eller senare blir situationen helt ohållbar och mycket p.g.a. er som lever i förnekelse.

Tack, precis så är det.
Det finns ingen som helst motsättning i att inte dra alla invandrare över en kam och att inse detta.
Vilket vi är fler och fler som börjat göra.
Citera
2012-12-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarchingBand
Detta kan även jag bekräfta. Måste nästan gå så långt och säga att det är vanligare att överklassen i Stockholm använder "grov" nysvenska (dock med en överklass-klang) än att invandrarna i förorten använder den (när man ser till de i 20års åldern)
Herr Reinfeldt D.Y. torde vara en visualisering av en kategori som använder uttryckssättet.
Citera
2012-12-18, 20:02
Medlem
Så det finns ingen fakta om att det är rätt person som gjort allt, självmord eller varför någon har lagt upp bilderna.

Fakta/rykten med lite stadga fattas med mängder.
Citera
2012-12-18, 20:03
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Har missat lite känner jag, Har 1 person orsakat detta genom att lägga upp massa skit på instagram om ett antal personer?

Hur kan personer bli så arga för ett "rykte" ?

Ursäkta att jag ställer dumma frågor kanske, men har missat allt. svårt att läsa alla 180+ sidor. Någon som kan sammanfatta?

Räcker med att läsa första inlägget, finns sammanfattning där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
http://web.stagram.com/n/orrozgbg/
Får bara upp detta:

Citat:
Sorry, failed to load this page.Please try reload.

Also there are some possibility you are seeing this message.

You are trying to see wrong URL.
The user does not exist.
The user deleted his/her profile.
Sorry for your inconvenience.

Men jag menade den nya Facebooksidan som uppmanar till upplopp imorgon igen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrimusPilus
Mycket tragiskt, men sant

Var det bara slöj och kepps-babbar på upploppet? inga Svennar som spårade ur och gick folk ur huse för att delta i bilhoppandet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Ni som skriver att det inte har med etnisk bakgrund att göra - har ni arbetat i den här typen av områden? Har ni besökt något land i MENA?
Jag har gjort båda och det är inget snack om att det här är värderingar som skiljer sig radikalt från de svenska. Det är ett beteende som uppmuntras inom skolväsendet, samhällsinstitutionerna och föräldrarnas uppfostran i MENA.

I många av regionens länder är det t.ex. fortfarande en förmildrande omständighet om ett mord begås i 'hederns' namn, skolpedagogiken är hierarkisk, uppmuntrar inte till självständigt tänkande och barnaga är utbrett. Den här typen av upplopp var vardagsmat i media där jag bodde - klanfejder, släktuppgörelser och pöbelmentalitet en masse.

Svenska föräldrar ha skolats i att förespråka icke-våld, lösa konflikter genom att resonera och vända sig till myndigheterna när något sådant här inträffar.

Hela upplägget osar MENA lång väg - ryktetsspridning som skadar det moraliska anseendet och sedan obligatoriska hämndaktioner på det. Vi ser bara början på en företeelse som kommer att grassera. Men visst, stick huvudet i sanden och dra era floskler. Förr eller senare blir situationen helt ohållbar och mycket p.g.a. er som lever i förnekelse.

Problemet är ju att dessa ungdomar placeras i skolor och klasser med sina gelikar, de har alla lika bakgrund... Och i Sverige vurmar vi om mångkulturen.
Som jag skrev innan så är detta återigen ett tecken på den havererade integrationspolitiken, ungdomar som inte lärt sig veta hut, skolan står handfallen och vågar/kan inte ta till med hårdhandskarna.
Samtidigt har vi Centern i riksdagen som förespråkar fri invandring

Fri invandring skulle funka om vi hade strikt assimilationspolitik samt oändligt med pengar.
Citera
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ag1234
Utländsk media skriver om det:

http://www.huffingtonpost.com/2012/12/18/sweden-instagram-riot_n_2322971.html

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-20774640

http://www.foxnews.com/world/2012/12/18/swedish-teens-riot-over-sexual-rumors-posted-on-instagram-by-classmates/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2250087/Teenagers-riot-Instagram-sex-rumours-Swedish-students-berserk-police-outside-Plusgymnasiet-high-scho ol-Gothenburg-hundreds-slut-photos-posted-online.html

inte bara svenskars bild av sverige har ändrats senaste decenniet, utan även andra länders bild har gått från det välrenommerade rykte vi skaffat oss sen efterkrigstiden till att mer närma sig verkligheten idag. Man kan fråga sig hur detta kommer arta sig i framtiden när de insett hur lätt det är att skapa upplopp. Jag tror vi kommer se mer och mer av likartade upplopp i framtiden. Det är precis samma dynamik som den arabiska våren....den utgjordes inte av några idealistiska demokratikämpar utan bestod precis som detta upplopp av ett gäng ligister som gillar att adrenalinet flödar.
Citera
2012-12-18, 20:04
Medlem
Astronauttis avatar

Klippen påminner lite om en lynchning. Saknas bara ett däck, bensin, viftande machetes och några stänk blod. Vem vet vad som skulle hända med henne om hon inte fick skydd?

Börjar bli kallt, rått och ganska snuskigt i det här landet, det var faktiskt bättre förr...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poopo
Exakt sånt här syftar hela inlägget på, folk utan stake som gömmer sig bakom en dator och spriderfelaktig information.
På vilket sätt var något i det jag skrev "felaktigt", judas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Men jag menade den nya Facebooksidan som uppmanar till upplopp imorgon igen?

Skärmdump tidigare i tråden visade att det var ett invite only-event.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in