2012-12-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Ocensurerat http://www.vgtv.no/#!/video/59614/svensk-reporter-folk-kastet-stein-p%C3%A5-politiet-skolen-og-forbipasserende

Otroligt...

Det är bara att konstatera att de lägre stående folkens kultur (våld, hot, blod & död) utövas fritt på svenska gator och torg. Omedelbar kulturkrock och totalt kaos. Dessa jävla undermänniskor tycker verkligen att dessa reaktioner står i proportion med att någon skrivit något på Internet.

Mönstret har aldrig varit "klass". Det är alltid Ras – Nation – Kultur som beskriver de stora gruppindelningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anton mordaren
Vad fan, jag trodde att dialogpoliser var precis som vanliga poliser, bara att de bär en fräsigare refläxväst. I videon syns hur dialogpolisen inte gör något för att ingripa medan en annan polis, utan dialogväst på sig, rusar fram och brottas med folkmassan.

Har dialogpoliser inga befogenheter att ingripa fysiskt eller vad?

Dialogpoliser är poliser som alla andra, men bär inte med sig samma utrustning och går i civila kläder. Ger sig inte in i handgemäng annat än i rena nödfall. Det hade blivit svårt att upprätthålla "statusen" kring dialogpolisen om man såg dessa brottas titt som tätt. I detta läget när kollegorna var såpass nära till hands valde han nog därför att ta det lite lugnare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brazilio
Det har att göra med deras beteende och vad de är villiga att göra. Tror inte att några som är medelklass skulle äventyra sina jobb eller sociala status för ett instagram-konto.
Ja, men ens beteende och karaktär beror knappast helt och hållet på ens klasstillhörighet. Som jag förstått blev en hel del svenska brudar också uthängda. Jag har svårt att tro att dessas sociala ställning skulle äventyras särskilt av ett deltagande i upploppet, men likväl syns inga svenskar på videoklippen.
Citera
Medlem
NewBodhums avatar
Någon som vet adressen till facebooksidan som uppmanar till nya upplopp imorgon?
Citera
2012-12-18, 19:33
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeratuls
Att sådant får hända i Sverige är helt sjukt. Varför har inte polisen befogenhet till att med gummikulor skingra massan?
Välkommen till det nya Sverige! Här använder vi inte gummikulor, för att "resonera" med muslimer som har IQ 68. Vi för en DIALOG! Fast det går inte så bra, tyvärr. En dialog förutsätter ju att båda parterna har en (åtminstone minimal) verbal förmåga. Muslimerna har inte det. De borde utplånas. Tyvärr. Jag brukar inte gilla tankar på folkmord, men jag kan tänka mig att göra ett undantag.
Citera
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Nån som kan bekräfta att ziggisbruden som startade allt bor i backa?
Isf får nog farbror polisen skicka lite patruller dit i veckan har jag en känsla av.

Med tanke på hur stark hotbilden är mot henne kommer hon nog aldrig komma tillbaka till Göteborg igen. Så allvarligt är det.
Citera
Medlem
Mr-potatoheads avatar
seriöst? sådana flockbeteenden hör arabländer och afrika till.
you guys. öga för öga,tand för tand var väl senast använt under sisådär vikingatiden?
Citera
2012-12-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mradth14
Ni som anser att det är biologiska orsaker som får en människa att bete sig på detta vis måste nog vara bland de dummaste typerna som finns.

Studerar själv till läkare och det finns inget som tyder på att en människa som agerar på detta klandervärda sätt har det i beteendet förinstallerat i sitt arvsanlag. Andra faktorer spelar in som grupptryck, uppfostran, umgänge m.m.

Finns verkligen inget värre än människor som går runt med sinnebilden att de är mer värda än någon annan.

Men angående dagens otroligt olämpliga incident så är med avsmak jag läser nyheterna och kollar på de vedervärdiga klippen.

Väl mött!

COYG!
Vi människor är väldigt lika när vi hamnar i vissa situationer. Sen är vi olika temperamentsfulla. Fransmän brukar enkelt kunna slå näven i bordet och vips är hela Paris fullt av traktorer. I Sverige kanske bönderna skulle skriva en insändare eller liknande. I Sydeuropa överlag och andra delar av världen så vågar man säga vad man tycker. Dessa saker påverkas av att vi formas hur omgivningen beter sig till stor del. Se dessa revolutioner i Nordafrika t ex. Vi skulle få svårare att se detta i Sverige, men sätt oss svenskar i liknande situationer och vips kommer vi bete oss likadant, ifall vi är i grupp!

Samma med poliser, de blir lika galna när de är i grupp som fotbollshuliganer eller liknande. Bara lyssna på vad som sades om "apajävlar" i Malmö för ett antal år sen. Och det finns mycket som inte kommer ut. Därav övervåld i så många situationer också, för man blir en i "laget". Väktare i grupp är likadana.

På en idrottsplan ställer man också upp för gruppen. Det ligger inte i vår natur att börja tänka och vara rationella i dessa situationer. Oavsett om vi är där för att ha kul från början eller inte - så kommer vi dras med i gruppbeteendet, som du till viss del själv nämner.

Så nu hoppas vi att alla inser detta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Va fan snackar du om? Vi har just sett den verkliga naturen av babianerna från Mellanöstern och balkan. Skönt att resultaten av mångkulturen börjar visa sig i storskalig skala.

Aha? Kolla då på en fotbollsmatch mellan IFK och AIK. Vad säger du om babianerna där då?
Händelsen som hände idag händer knappt en gång/10år och du börjar gråta direkt över att invandrare gör si och så. Fan har resterande folket gjort för att få stå ut med supande hulliganer då? Riktig BABIAN!
Citera
Medlem
KillarBees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Kollade aftonbladet bilderna och såg att ALLA var blattar.

Sorligt men sant..

Jag var där och bevittnade allt..

Fyra nyanser av brunt.. om inte ännu fler..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
tror ni det blir hedersupplopp imorgon också?
Det finns en grupp på fb som uppmanar till det. Dock är skolan stängd imorgon och polisen kommer med största säkerhet vara på plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Ja, men ens beteende och karaktär beror knappast helt och hållet på ens klasstillhörighet. Som jag förstått blev en hel del svenska brudar också uthängda. Jag har svårt att tro att dessas sociala ställning skulle äventyras särskilt av ett deltagande i upploppet, men likväl syns inga svenskar på videoklippen.

Det är lågklasspersoner som brukar vara huliganer eller anarkister också. Vandalism och pöbelmentalitet där också.

Det är fasiken helt självklart att detta även är en klassfråga, även om den blir ännu mer infekterad när de dessutom är invandrare och tillför deras hederskomplex och kvinnosyn till det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in