2012-12-18, 16:06
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laban112
Ej tillgänglig
Fungerar för mig
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Läget just nu?

Lugnt! Vad jag har förstått så har folkmassan splittrats och en mindre del av den tidigare folkmassan håller till på avenyn. Dock är frågan hur illa människor har skadats, exempelvis tjejen i filmen som blir misshandlad, hur vida ryktena kring att ungdomar tagit självmord och att människor dött stämmer och hur vida ryktena om att ungdomar ska ha blivit knivskurna inne i gymnasiet stämmer.

Aftonbladet kommer inom kort publicera filmen där flickan som ska ha spridit rykten blir misshandlad av ett större antal ungdomar.
Citera
Medlem
Litteraturs avatar
Vågar man anta att folk, mörkermän generellt då, utnyttjar situationen för att bete sig som apor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Aftonbladets live rapport:

"Vi får in filmer på en tjej som blir hoppad på av fyra personer. De ser ut att hoppa bland annat på hennes huvud.
Hon ligger på marken."

Någon som vet om detta är "GM" som blivit attackerad? Dvs hon som startade Instagram kontot?

nej, det är en av "tipsarna"

GM har tydligen suttit i förvar hos polisen hela dagen.
Citera
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Jag tror det är den springande punkten. Skulle nog kunna hända på så gott som vilken gymnasieskola som helst. Inte har väl plusgymnasiet nån speciell profil eller extra mycket invandrare? Det är väl som vilken skola som helst, en blandning av folk från både stan och förorten.

nja, det skulle kunna hända i vilken gymnaieskola som helst där de som går där kommer från socialgrupp 3. Den springande punkten är nog inte endast integration men det är naturligtvis en bidragande orsak.

För nåt år sen vill jag minnas en bloggare som hängde ut brudar från övre medelklassen i göteborg med ett jävla liv som följd. Men inga upplopp eller misshandlar. Utan bara mediadrev.

Minns du vad jag menar?
Citera
Bannlyst
Hur ser läget ut inne i stan just nu? Jag måste igenom där strax och hade eventuellt tänkt julhandla lite.
Citera
Medlem
Videon som Aftonbladet refererar till, där det är fyra mot en och där en tjej sparkas i huvudet, verkar alltså vara bluff å båg? De skrev ju t.o.m. att flera personer skickat in den videon...

Den grövsta filmen verkar ju vara där en tjej blir påhoppad bakifrån. Sen flyr personen som filmar och man får inte se någon mer misshandel.
Citera
2012-12-18, 16:07
Medlem
obsolass avatar
Jag gick därifrån strax efter 15 och då var läget relativt lugnt. Trafiken sattes igång och folk var framme och gillade med hästarna.
Citera
Medlem
datormissbruks avatar
http://www.youtube.com/watch?v=E4K4Z1ZVZqU

Film där tjejen blir misshandlad.
Citera
Medlem
hazzear0s avatar
ASSÅ NEJ, NEJ, OCH ÅTERIGEN NEJ. TRÖGA FITTHOROR SOM MÅSTE STARTA SÅDANT HÄR SKIT. NU FÅR ALLA ÄCKLIGA MORALFITTOR ÄNNU EN ANLEDNING TILL ATT CENSURERA INTERNET...

NYSS FRÅN AFTONSLYNAN:

Oisin Cantwell:

Visar hur farligt internet kan vara
Vad ska vi göra åt allt detta hat som flödar på nätet?

Bra jävla äckelungar som måste starta upplopp. Nu har ni hjälpt folk som vill censurera internet på traven. Blir så förbannad.

Snart kommer ni inte ens kunna sitta och runka åt ert fjortis "instagram" längre på grund av att sådan här skit får halva Hollywood att bokstavligt talat komma i byxan.

Vad tycker ni om det då? Att inte kunna ta spegelbilder och ladda upp på instagram på grund av att internet får ett stort stenblock på sig på grund av censurering.

Detta är väl säkert samma pack som protesterade mot "ACTA" också.
Senast redigerad av hazzear0 2012-12-18 kl. 16:11.
Citera
2012-12-18, 16:08
Medlem
Excellds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
Alla som sitter här i tråden kan ju samlas o dra ner till nordstan och städa upp stället.
Jag är bered att ställa upp! OnT: Har någon bilderna på tjejens hår som låg överallt ?
Citera
2012-12-18, 16:08
Medlem
Någon som vet om polisens PK kommer sändas live?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in