2012-12-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBONG
Han går fram och drar ut henne efter ett tag. Hade jag varit polis i den situationen hade jag dragit batong och alla som samlats runt henne hade leggat jävligt dåligt till.. Fattar inte att dessa blattar som är sånna riktiga män kan slå tjejer flera stycken samtidigt dessutom.
Men då är det ju tur att vi åtminstone har några få psykologiska tester innan du blir antagen till polishögskolan. Sluta nu gå OT. Tjej eller kille spelar ju ingen roll ifall man är förbannad på personen framför...
Citera
Medlem
Jag citerar mig själv angående VG-filmen.

Vad gäller filmen från VG så ser en del av "pöbeln" ut att vara 12-14 år gamla.

Majoriteten(säkert över 90% av de som var där) tycker att det är häftigt med något som händer, något man själv kunde göra sig skyldig till i den (svaga) åldern .

Några (2-3 stycken, eller ser jag fel? sparkade på en tjej (som fick dras iväg av polisen).

Visst, många stod runtomkring och filmade, men det är ju så man uppfostras att agera i dagens samhälle. Filma, skicka till kvällspressen och få betalt. Lägg till att MÅNGA är rädda för att själva råka illa ut.

Dessutom är ungdomar ganska ryggradslösa överlag, narcissistiska, empatilösa samt har en väldigt svart-vit bild av världen. De är mer barn är vuxna. De förstår inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingentinken
Att människor(framförallt män) vill slåss när de blir förbannade är inte mer än naturligt, har inte med klass att göra. Däremot är klass en avgörande faktor för hur förbannad en person kan bli.

Hur menar du?
Citera
2012-12-18, 19:51
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Vad händer i Göteborg egentligen? Börjar ni få samma problem som oss härnere i Malmö?

Tragiskt, men jag hoppas verkligen att tonårstjejer oavsett om de var med i denna händelse eller inte, kan få in i sitt huvud nu att lägger man ut bilder på sig själv så kan de hamna i fel sammanhang. Visst är det fel att stjäla bilder och lägga upp i en sida med kränkande innehåll. Men det är minst lika idiotiskt att exponera sig på ett så rubbat sätt som en del tjejer gör idag. Jag menar jag skulle aldrig i livet klaga om jag la ut en plånbok med innehåll mitt inne på Nordstans köpcenter och den sedan blir stulen. Den sista idioten är ännu inte född, men jag hoppas de drar öronen åt sig och tar bort vågade bilder. Det är ju sjukligt att hålla på med sådant. Jag ser bara på mina kvinnliga bekantas facebooksidor och då talar vi ändå om kvinnor i 30-årsåldern. Även där kan det komma upp en och annan bild som man bara häpnas över. Pinsamt är ordet. De skulle aldrig drömma om att gå till jobb eller skola nakna, men de sprider bilder på sig själva som är just av sådan kaliber.

Nog om detta. Hoppas de ändå får tag på den som spred bilderna, för det är ju ändå inte rätt att stjäla, oavsett om plånboken ligger mitt på golvet i nordstans köpcenter eller inte.

Det är inte bilderna som är upphovet till all ilska, det är mestadels vanliga profilbilder som lags ut TILLSAMMANS med kränkande TEXTER. Det är texterna som gjort folk pissed! Hur svårt är det att förstå? T o M Aftonbladets journalister förstod det tidigt....
Citera
2012-12-18, 19:52
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blitzkrieg14
Nej, svenskar också.

Det är säkert svenskarna som sluter upp med halva släkten för att ta hämnd. Det brukar vara en vanlig reaktion när svensken blir kränkt.
Citera
2012-12-18, 19:52
Medlem
--Ras--al--Ghul--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Lilla gubben. Har du någonsin träffat en zigenare från Balkan? Har dom någonsin sagt "aa jag är zigenare" eller har dom sagt "aa jag är från bosnien, serbien, etc"? Jag vet 110 % säkerhet att hon är zigenare då hon är systerdotter till min zigenargranne. Jag är själv från Balkan och ser skillnad på balkanfolk och zigenare. Främst på hur dom pratar (dialekt) och beter sig.

- Lilla "gumman". Har själv ett jobb där jag träffar mycket folk. Däribland zigenare från balkan. HON ÄR 100% BOSNIER! Tittade igenom hela hennes blogg. Såg bilder på hennes bror, farsa, vänner och släkt. Även bilder från semesterresan från Bosnien finns på bloggen. Kusinerna/släkten såg ut å vara allt annat än zigenare.

Visst är det pinsamt att hon är bosnier. Men du behöver inte "skeva" verkligheten för det.
Senast redigerad av --Ras--al--Ghul-- 2012-12-18 kl. 19:55.
Citera
2012-12-18, 19:53
Medlem
Är det den arabiskavåren som spridit sig till norden?

Om de nu är förtalade, gå till polisen och gör en anmälan, så det fungerar i Sverige

Folk undrar varför det är krig i dessa individers hemland, är det svårt att lista ut? Jävla stenålders kultur..
Citera
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --Ras--al--Ghul--
- Lilla "gumman". Har själv ett jobb där jag träffar mycket folk. Däribland zigenare från balkan. HON ÄR 100% BOSNIER! Tittade igenom hela hennes blogg. Såg bilder på hennes bror, farsa, vänner och släkt. Även bilder från hennes resa från Bosnien finns på bloggen. Kusinerna/släkten såg ut å vara allt annat än släkt.

Visst är det pinsamt att hon är bosnier. Men du behöver inte "skeva" verkligheten för det.

Allt annat än Zigenare?
Citera
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingentinken
För vissa är ju FB Sveriges nav, det är ju faktumet att SD fått utökat utrymme i gammelmedia som SD växt sig upp till 11%. Gammelmedia i kombination med de andra partierna är ju SD's bästa valarbetare.

För "vissa" .. ja.
Det är nog mest redan frälsta här. Åt den ena eller andra sidan. Vanligt folk ryggar tillbaka för flashback när dom surfar in här och ser underforum med rubriker såsom Pedofili samt reklam för hashpipor och skit.
Ok, någon kanske omvänds.
Citera
2012-12-18, 19:54
Medlem
Han som tar ner tjejen bakifrån, har någon fått fram vem det är?

Det är alltså en tjej som i panik försöker fly från en kille som till slut får tag på henne och misshandlar henne. Mitt på ljusa dagen, i Göteborgs stad. Nu är inte jag särskilt våldsam av mig, men det hade inte varit långsökt i min värld att slå ut tänderna genom bakhuvudet på honom.
Citera
2012-12-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Hur menar du?

Alla har vi väll än gräns för när vi ska ta till knytnäven, det handlar inte om att vi skulle vara skapta olika, för alla tar till våld om de blir tillräckligt förbannade. Fattiga och framförallt invandrare tror jag dock är mer aggressiva av sig p.g.a. deras bräckliga uppfostran samt sociala miljö.
Citera
2012-12-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
Varför gör du en jämförelse mellan världsdelar om vem som är mest perverterad? Det var inte vad jag sa. Jag sa att västvärlden är perverterad, sedan så skiter jag fullständigt i hur många som blir våldtagna i Afrika. Vi lever i väst, det spelar ingen roll vad som händer någon annanstans.

"Det var bara två tjejer som blev våldtagna i gruppvåldtäkten. I Afrika hörde jag om sju tjejer som blev våldtagna samtidigt. Så det var inte så farligt det som hände dom 2 tjejerna"

"Jag har mat så att jag överlever, men jag känner en kille som har mer mat - så jag har jättelite mat"

Förstår du vad jag menar? Antar att du är en kvinna, då du har logiken som en.
Självklart ska man kunna jämföra då det handlar om att många som hängde ut personerna på sidan uppenbarligen hade en annan kultur. Förstår var du menar men i detta läget är jämförelser relevant, särskilt eftersom just så många tjejer blev uthängda som slampor men enligt tipsarna/admin så är det en annan grej om killar beter sig likadant. Killarna som blev uthängda fick inte beskrivningen som "hora", utan snarare "knarkare", "bög" osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in