Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Nej, upplopp är att överdriva. Men den där sista meningen håller jag inte med om.
"Frustrerade ungdomar" är ju ofta kodord för "upproriska invandrare" i förorterna. Och sköter sig bra? Hur menar du då? De skulle inte samlats där till att börja med. Att gå till något som är en uttalad hämndaktion och sen inte slå ner någon är inte att sköta sig. Att stanna hemma och ignorera tramset är att sköta sig.
Jag håller självklart med om att händelsen i sig inte för något gott med sig och är helt oacceptabel.
Men du måste väl ändå hålla med om att kompisar, bekanta och inte minst de som fallit offer för påhoppen(bilderna på instagram), känner en otrolig frustration. Även om det är troligt att många kanske de flesta som samlat inte har någon anknytning till offren.
Det jag menar är att jag förstår att folk blir förbannade och att det kunde bettet sig mycket mer illa och förmodligen kommit undan med det. Jag vill inte på något sätt ge en eloge till att dessa gossar skötte sig, för det gjorde det inte. Men jag vill ändå tona ner hela debatten.
Det hela var inte så farligt som många inlägg försöker beskriva det.