Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-17, 16:58
  #1
Medlem
Cudds avatar
Har de senaste månaderna fattat tycke för artisten Frank Ocean. Han slog igenom i USA under 2011 med singlarna "Novacane" och "Swim Good" och har nu under 2012 släppt ett album: "Channel Orange". Detta album är enligt mig ett helt fantastiskt album, ett av årets bästa, alla kategorier.

Det blev mycket skriverier om honom i media då han via sin tumblr kom ut som bisexuell under 2012.

I denna tråd diskuterar vi artisten Frank Ocean och allt som hör därtill honom såsom kommande skivsläpp, nyheter, erfarenheter av artisten i fråga etc.
Vi diskuterar alltså inte OFWGKTA, som han är en del av. Denna grupp finns redan en tråd för: https://www.flashback.org/t1336837

Frank Oceans Tumblr: http://frankocean.tumblr.com

Channel Orange på spotify: http://open.spotify.com/album/623Ef2ZEB3Njklix4PC0Rs

Vad tycker ni om Frank?
Håller ni med mig om att Channel Orange är ett av årets bästa album?
...
Citera
2012-12-17, 22:02
  #2
Avstängd
Upptäckte honom efter att ha lyssnat på hans album hos en polare. Helt fantastiskt artist. Så som jag har förstått är han en del av gruppen FOGYG eller vad de heter...
Citera
2012-12-18, 21:43
  #3
Medlem
pirrevirres avatar
Underbart med en Frank Ocean-tråd!!
Har lyssnat på honom en väldigt lång tid nu, helt underbar han är. Channel Orange är klart 2012 bästa album, finns inget riktigt nära tycker jag. Om någon vill höra ''nyare'' musik från Frank, sök 'Blue Whale' på youtube. Frank rappar. Såååå tungt
Citera
2012-12-18, 21:46
  #4
Medlem
pirrevirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikanderskan
Upptäckte honom efter att ha lyssnat på hans album hos en polare. Helt fantastiskt artist. Så som jag har förstått är han en del av gruppen FOGYG eller vad de heter...

hahaha 'FOGYG'... Du måste mena 'OFWGKTA'?
Citera
2012-12-19, 00:18
  #5
Medlem
HejAntons avatar
Lyssnat på Channel Orange ett tag nu men kan verkligen inte uppskatta det så mycket som alla gör. Visst, det är väldigt välgjort med extrema detaljer vilket gör alla låtar väldigt spännande och intressanta men jag fastnar verkligen inte för låtar som Pilot Jones och Crack Rock.

Pyramids är otrolig, samma sak med Lost och Thinkin Bout You, men allt annat känns överflödigt för mig, kanske bara inte är tillräckligt mycket av en RnB fantast för att förstå grejen samtidigt som jag verkligen vill älska albumet så går det bara inte.
Citera
2013-01-01, 19:08
  #6
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Frank Ocean är grym och Channel Orange är ett helt fantastiskt album. Lyssnar just nu mycket på "Pink Matter"
Citera
2013-01-02, 17:15
  #7
Medlem
Cudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Frank Ocean är grym och Channel Orange är ett helt fantastiskt album. Lyssnar just nu mycket på "Pink Matter"

"Pink Matter" är grym. André 3000 levererar alltid.

Frank är ju även nominerad till sex grammys, bland annat "Album of the year". Ser fram emot den 10:de februari för att se hur många han vinner
Citera
2013-01-04, 13:56
  #8
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cudd
"Pink Matter" är grym. André 3000 levererar alltid.

Frank är ju även nominerad till sex grammys, bland annat "Album of the year". Ser fram emot den 10:de februari för att se hur många han vinner

Frank lär vinner en hel del.

Hade ingen aning om att Dre mer eller mindre såg till att det blocka Big Boi från att var med på Pink Matter...men nu ska i alla fall Big Boi lägga en vers på remixen. Gillar faktiskt Big Boi mer än Andre 3000 så är helt säker på att det blit bra

Citat:
As if Frank Ocean's and Andre 3000's collaborative song “Pink Matter" from Ocean's Grammy-nominated album Channel ORANGE wasn't good enough, now the other half of Outkast will be on the song!

Big Boi confirmed the news on his Tumblr page along with a picture of a page of lyrics. "Dropping a verse on this Frank Ocean 'Pink Matter,'" he captioned with the photo. The remix is reported to be released in a few weeks.

Supposedly, Ocean initially wanted Outkast as a group on the song, but Andre didn't like the idea. “Dre didn't want an Outkast Record Coming out on anybody else LP," Big Boi tweeted back in July 2012 to a fan who asked about his absence on the song.

This should satisfy the hunger of Outkast fans who were looking to see the duo work together again. It'll be the first time since 2006's Idlewild that the Atlanta rappers will have appeared on a project.

http://singersroom.com/content/2013-...#ixzz2H0ime6On
Citera
2013-01-05, 01:08
  #9
Medlem
MassRiots avatar
Hold your horses! Är jag den enda som inte såg något i Channel Orange? "Lost" är schysst men resten.. Njä..
Citera
2013-01-09, 17:16
  #10
Medlem
pirrevirres avatar
Ta din tid med albumet. Jag behövde lyssna några gånger innan jag verkligen började uppskatta det, och nu älskar jag det.
Citera
2013-01-09, 18:15
  #11
Medlem
MassRiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirrevirre
Ta din tid med albumet. Jag behövde lyssna några gånger innan jag verkligen började uppskatta det, och nu älskar jag det.

Jag vet inte riktigt, att man inte alltid ser(hör?) storheten i musik första gången man hör den stämmer ofta.

Men jag håller nog fast vid att Frank blivit lite för hypad, precis som den hysteriskt överskattade kollegan Kendrick Lamar som rent ut sagt är dålig.
Citera
2013-01-09, 20:54
  #12
Medlem
pirrevirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassRiot
Jag vet inte riktigt, att man inte alltid ser(hör?) storheten i musik första gången man hör den stämmer ofta.

Men jag håller nog fast vid att Frank blivit lite för hypad, precis som den hysteriskt överskattade kollegan Kendrick Lamar som rent ut sagt är dålig.

Va!? Hur kan du tycka att Frank är hypad, och Kendrick dålig? Dem är enligt mig framtiden inom R&B och hiphop.

Men alla har rätt till sin åsikt, själv blev jag helt såld på Frank när jag verkligen förstod hans texter och vilket geni han är på att skriva.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback