2012-12-16, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Det du gör är som sagt att du tar ut magasinet, mantlar två gånger för att kolla så ingen kula ligger i omlopp och sedan trycker du av samtidigt som du håller den riktad ner i marken. Du vill höra ett klickljud.
Sedan frågar du om han har en kula, laddar den i magasinet och gör mantelrörelse (håll inte fingret på avtryckaren) sedan gör du mantelrörelse igen och då vill du se kulan trilla ut ur pistolen.
Är absolut ingen vapenexpert men fungerar dessa mekanismer så fungerar antagligen din pistol.
Vill även uppmana dig att inte begå något brott

på det sättet får man ju int ereda på om ett av dom viktigaste funktionernar fungar , nämligen slagstiften
Citera
2012-12-16, 15:07
Medlem
SolumOptimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Höh. Att inte förstå vad en mantelrörelse är när man ska köpa vapen är som att inte begripa en juckrörelse när man ska ha sex.
Genomtänkt vapenköp? Oh ja!
Om du vill skydda dig är det väl bara att köpa en luftpistol eller liknande på Teknikmagasinet? I dessa mörka dagar lär ingen kunna påpeka att den inte är riktig.
Särskilt som du bara verkar vilja ha någonting att vifta med.

Har nu googlat mig fram till en video där man ser på en mantelrörelse, verkar inte särskilt komplicerat. Så länge jag riktar mot marken så bör det vara ganska enkelt.

Som försäkring vill man att den ska funka också, lite som ett har ett lås som du väljer att inte låsa, så länge den ser låst ut....
Citera
2012-12-16, 15:20
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolumOptimum
Ja, ska träffa en bekant smått kriminell för att köpa en pistol. Är helt okunnig angående vapen, hur ska jag beté mig, är det vanligt att man får provskjuta för att kolla om vapnet är äkta? Vad bör jag fråga efter?

Är det lätt att få tag i ammunition sen?
Låt bli att hantera saker du inte kan hantera.
Citat:
Nej, något brott kommer inte begås såvida jag inte har behov av att skydda mig själv. Ibland vet man inte vilka man har att göra med i dagens mångkulturella sverige.
Jo.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vapenbrott

Citat:
Har nu googlat mig fram till en video där man ser på en mantelrörelse, verkar inte särskilt komplicerat...
Du ska vara glad om du inte bokstavligen lyckas skjuta dig själv i foten. Du är den största faran för din egen hälsa.
Senast redigerad av OverkoktBlomkal 2012-12-16 kl. 15:25.
Citera
2012-12-16, 15:28
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Visa inte fram några pengar. Ta pistolen, plocka ut magasinet och kolla att det är tomt. Testa och mantla den och ser att den kan ligga cocked, klämma av och lyssna efter klick ljudet. Fråga om han har 1 kula du kan få för att testa. Samtidigt kolla om han kan fixa kulor. Betala.

Du känner om puffran är riktig. Du kommer säkert få köpa en makarov. Ha så kul!
Tokarev menar du.

I övrigt så skulle jag inte rekommendera dig att köpa en pistol om du inte är bekant med hur du hanterar den på ett för dig och omgivningen säkert sätt. Men det kanske inte är vad du hade planerat, att sätta säkerheten först menar jag..?
Senast redigerad av Nido6 2012-12-16 kl. 15:31.
Citera
2012-12-16, 15:45
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Jag vill ha det som självförsvar ifall mindre önskade situationer uppstår.

Jag, den ska gömmas hemma och användas om mitt liv är i fara.

Brukar ammunition ingår i sådana köp?

Låter lite kryptiskt. Har du skulder eller har du retet upp någon?
Citera
2012-12-16, 15:50
Medlem
Se till att skaffa dig ett kassa-/vapenskåp för det är dumt att låta vapen ligga lite var som helst
Citera
2012-12-16, 16:03
Medlem
Citat:
Det är bråttom, skytteklubbar har jag inte tid med.

Se till att den går av när den ska. Du vill inte "klicka" i ansikte på din fiende.
Citera
2012-12-16, 16:07
Medlem
tributals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
..Makarov.
Tokarev menar du.
Varför skulle han mena Tokarev om kan skriver Makarov?

Och till TS; som OverkoktBlomkal redan hintat: innehav av skjutvapen utan licens är ett brott.
Citera
2012-12-16, 16:14
Medlem
uppenbarligen har du inte hanterat vapen förut så risken är större att du skjuter dig i foten eller skjuter av dig kuken när du placerar pistolen i byxliningen.

att avfyra en pistol är inte raketforskning men för att kunna hantera den i en stressad situation kräver mycket övning.
Citera
2012-12-16, 16:23
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Jag vill ha det som självförsvar ifall mindre önskade situationer uppstår.

Jag, den ska gömmas hemma och användas om mitt liv är i fara.

Brukar ammunition ingår i sådana köp?

Det är dumt att lämna pistolen hemma för ditt liv är i större fara utanför hemmet.
Du borde åtminstone ha den i handskfacket men bäst är att ha den i byxlinningen.
Citera
2012-12-16, 16:24
Medlem
SolumOptimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Se till att den går av när den ska. Du vill inte "klicka" i ansikte på din fiende.

Precis det jag oroar mig för. När jag väl har den, då kan jag kolla klipp på youtube och andra internetguider och borde få en bra uppfattning.
Citera
2012-12-16, 16:24
Medlem
Schampoflaskans avatar
Någon annan som tror att TS kommer bli blåst?

Antingen blir du bara rånad på dina pengar eftersom du är är helt okunnig samt ofarlig. Du kan aldrig säga något om rånet, för du begår ju själv ett brott.

Eller så är det hela en set-up för din "lätt kriminella bekanta" har själv satt sig i trubbel med lagen. Händer ju hela tiden när det kommer till droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in