2012-12-16, 13:12
Medlem
Vad är syftet med köpet? Ska du ha vapnet som souvenir?
Citera
2012-12-16, 13:20
Medlem
sn34kym3s avatar
Gå med i en skytteklubb istället för att slänga pengar på nått illegalt.
Citera
2012-12-16, 13:24
Bannlyst
Hahahaha TS:s signatur+avatar började skratta ..... Han ska solklart skjuta någon
Citera
2012-12-16, 13:27
Bannlyst
Gör det inte TS, bättre att gå med i en skytteklubb
Citera
2012-12-16, 13:32
Medlem
SolumOptimums avatar
Jag vill ha det som självförsvar ifall mindre önskade situationer uppstår.

Jag, den ska gömmas hemma och användas om mitt liv är i fara.

Brukar ammunition ingår i sådana köp?
Citera
2012-12-16, 13:34
Medlem
SolumOptimums avatar
Det är bråttom, skytteklubbar har jag inte tid med.
Citera
2012-12-16, 14:00
Medlem
Pyramids avatar
Det du gör är som sagt att du tar ut magasinet, mantlar två gånger för att kolla så ingen kula ligger i omlopp och sedan trycker du av samtidigt som du håller den riktad ner i marken. Du vill höra ett klickljud.
Sedan frågar du om han har en kula, laddar den i magasinet och gör mantelrörelse (håll inte fingret på avtryckaren) sedan gör du mantelrörelse igen och då vill du se kulan trilla ut ur pistolen.
Är absolut ingen vapenexpert men fungerar dessa mekanismer så fungerar antagligen din pistol.
Vill även uppmana dig att inte begå något brott
Citera
2012-12-16, 14:11
Medlem
SolumOptimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Det du gör är som sagt att du tar ut magasinet, mantlar två gånger för att kolla så ingen kula ligger i omlopp och sedan trycker du av samtidigt som du håller den riktad ner i marken. Du vill höra ett klickljud.
Sedan frågar du om han har en kula, laddar den i magasinet och gör mantelrörelse (håll inte fingret på avtryckaren) sedan gör du mantelrörelse igen och då vill du se kulan trilla ut ur pistolen.
Är absolut ingen vapenexpert men fungerar dessa mekanismer så fungerar antagligen din pistol.
Vill även uppmana dig att inte begå något brott

Nej, något brott kommer inte begås såvida jag inte har behov av att skydda mig själv. Ibland vet man inte vilka man har att göra med i dagens mångkulturella sverige.

Det var en ganska avancerad beskrivning, och kommer googla mig fram lite svar för att förstå bättre. Men tack för det utförliga svaret istället för att hänvisa mig till en skytteklubb.
Citera
2012-12-16, 14:19
Medlem
drivemylifes avatar
Tänkte först att TS är polizei, eftersom han endast skrivit i Vapen, dopning och drog forum.

Troll eller polizei, något är lite lurt
Citera
2012-12-16, 14:27
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolumOptimum

Det var en ganska avancerad beskrivning, och kommer googla mig fram lite svar för att förstå bättre. Men tack för det utförliga svaret istället för att hänvisa mig till en skytteklubb.

Höh. Att inte förstå vad en mantelrörelse är när man ska köpa vapen är som att inte begripa en juckrörelse när man ska ha sex.
Genomtänkt vapenköp? Oh ja!
Om du vill skydda dig är det väl bara att köpa en luftpistol eller liknande på Teknikmagasinet? I dessa mörka dagar lär ingen kunna påpeka att den inte är riktig.
Särskilt som du bara verkar vilja ha någonting att vifta med.
Citera
2012-12-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolumOptimum
Ja, ska träffa en bekant smått kriminell för att köpa en pistol. Är helt okunnig angående vapen, hur ska jag beté mig, är det vanligt att man får provskjuta för att kolla om vapnet är äkta? Vad bör jag fråga efter?

Är det lätt att få tag i ammunition sen?

Vad är det för vapen?, Vad är priset?, Dock väldigt onödigt kan gå mycket fel.
Citera
2012-12-16, 14:33
Medlem
Sjuklings avatar
Folk får vapen att framstå som nån jävla rymdraket om man aldrig hållit på med ett förut. Det är faktiskt inte så avancerat. En pistol har några fåtal funktioner du måste lära dig att hantera och bli bekväm med, sedan är det ju faktiskt bara att övningsskjuta en jävla massa för att kunna träffa bra. Hur du ska hantera vapnet på ett säkert sätt och hur du underhåller det kan du också lära dig på egen hand.

Det viktigaste är att man tar ansvar för vapnet medan man förstår att det inte är vapnet som dödar, utan det är den som trycker av. Att göra som du tycker jag är helt okej, att gömma pistolen i hemmet för att ha lite försvar att luta sig tillbaka på, bara du inte är en tragisk jävel som ska dra fram pistolen så fort någon har förtalat dig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in