Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-03, 12:32
Medlem
rimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Klarlack?

kanske?
http://www.potatisgris.se/index.php?route=product/category&path=60
Citera
2013-01-03, 13:57
Medlem
Jag tror Ir-läsarna och det slår "av" efter hastigheter i över 200 km/h. Men det är väl kanske lite onödigt att riskera ett betydligt mycket värre straff och böter än att betala tullen.
Citera
2013-01-03, 15:54
Medlem
dankoreliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qarabag
Det har man ju ofta på banken, hade dom senast jag var där. Måste vara en tunn film då så man kan typ klistra på den.

Finns att köpa
http://www.blueride.se/fartkameraprotector-prisma-lins-p-688.html
Citera
2013-01-03, 18:33
Medlem
MADs avatar
Har man inte råd att betala trängselskatt kanske det är läge att sälja bilen och köpa ett busskort istället.
Citera
2013-01-03, 18:38
Medlem
Arkiaters avatar
Kapa kablarna till kamerorna? Skjuta prick? Riva ned stoplarna? Se till att driften av kamerorna blir dyrare än avgifterna som inbringas? Svenskarna är alldeles för lydiga och finner sig i sådant här tok utan handling. Våra lansmän knyter istället allt som oftast handen i byxficka.
Senast redigerad av Arkiater 2013-01-03 kl. 18:41.
Citera
2013-01-03, 20:30
Medlem
Otems avatar
Skulle inte det här kunna fungera ändå? Om man har en s.k ''Plate Flipper'' (som visades tidigare i tråden) så kan man ju ha den orginala svenska regskylten när man kör utanför fartkamerorna, sen när det är dags för bilen att fotas när man passerar flippar man till en kinensisk reg skylt eller något annat random land, dessutom borde den utländska reg skylten vara falsk så det är svårt att spåra?

Känns som min idé är idiotisk och efterbliven, men jag känner mig rätt smart
Citera
2013-01-03, 20:30
Medlem
unsungs avatar
Är det förbjudet att göra så som TS föreslår dvs måla vit och svart färg på plåtarna?
Citera
2013-01-03, 20:40
Bannlyst
Politikerna kan aldrig sluta hitta på anledningar o beskatta oss extra o inte sällan används miljön som svepskäl..Trängselskatt för miljön är bull.Jag tycker det är negativt o resa till stockholm o göteborg nu.Det ger en fadd bismak.Har inte vi en av världens högsta skatt redan?När ska vi betala för luft eller vatten?Bankerna vill väl ha uttagsavgift på minuten och en kr kostar det redan o kissa på stan.
Senast redigerad av capodaster 2013-01-03 kl. 20:44.
Citera
2013-01-03, 21:33
Medlem
EVGA-580s avatar
Funkar också att köra i högerfilen där utryckningsfordonen kör.
Citera
2013-01-03, 22:28
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVGA-580
Funkar också att köra i högerfilen där utryckningsfordonen kör.

Högerfilen? Det finns väll inte speciella filer på alla vägar för just utryckningsfordon? Det är bara vissa vägar tror jag? Självklart åker utryckningsfordon såsom polis,brandkår och ambulans fritt igenom, även bussar inom göteborgs stad.
Citera
2013-01-03, 22:44
Medlem
EVGA-580s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Högerfilen? Det finns väll inte speciella filer på alla vägar för just utryckningsfordon? Det är bara vissa vägar tror jag? Självklart åker utryckningsfordon såsom polis,brandkår och ambulans fritt igenom, även bussar inom göteborgs stad.
I Stockholm finns det iallafall en särskild fil där utryckningsfordonen kör vid köbildning tillexempel.
Citera
2013-01-03, 23:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Högerfilen? Det finns väll inte speciella filer på alla vägar för just utryckningsfordon?
På vissa vägar/gator i göteborg(bl.a nya allén) finns det men då handlar det mer om att en viss fil ska lämnas fri om blåljus kommer, står skyltat "vid utryckning lämna mittfilen" men sen har du ju alltid bussfiler och de kan ju finnas "till höger".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in