Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-29, 21:02
  #241
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det går nog inte. Eller klart det går rent fysiskt, men ormen överlever nog inte det.



Det är rätt lite pengar jämfört med idrottsskador, olyckor i trafik och andra hobbyskador. Har svårt att se att man kan använda ekonomi som ett argument här

Men jag förstår att folk tycker att det är läskigt med ormar

150.000 för ett tillfälle....det är inget och prata om? wow
Citera
2018-07-29, 21:11
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
150.000 för ett tillfälle....det är inget och prata om? wow

Nu kostar det nog inte alltid så mycket och om det bara sker någon gång per år så är det inte direkt något att uppröras av.
Det är antagligen mycket mindre än vad EN motorcykelolycka kostar.
Citera
2018-07-30, 17:00
  #243
Medlem
Äter ormar katter.,.vilket jag inte hoppas dom gör
Citera
2018-07-30, 17:20
  #244
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
[b] Kungspython och boaormar kan lätt få lunginflammation mm om man inte är van vid dem.

Hur vet man om ormen har lunginflammation eller är sjuk? Syns det? Eller nyser ormen? Ursäkta mina frågor har 0 koll på hur ormar funkar.

En bekant till mig berättade om en tjej som hade sex med sin orm. Lade ormen i ngn slags gunga över sig och ormens svans blev styv inuti henne och ormen fick utlösning. Kan detta verkligen vara sant?!!
Citera
2018-07-30, 17:33
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Äter ormar katter.,.vilket jag inte hoppas dom gör

Beror väl lite på vilken orm men ja det finns ormar som kan äta katter. Fast inte ormar som lever fritt i Sverige då.
Citera
2018-07-30, 18:32
  #246
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon som har en Anakonda hemma?

Det var något TV program om att flera blivit dödade av sina boaormar i USA tror jag det var? Vid matningen. Någon som sett det? Är det vanligt?
Citera
2018-07-31, 01:17
  #247
Medlem
Finns definitivt anacondor här i Sverige ser annonser om sådana till salu då och då.
Sen det där med ormar som bits eller inte bits som diskuterats mycket tidigare i tråden en orm biter aldrig av ilska.
Antingen tror den du är mat eller också biter den defensivt för att skydda sig själv.
Finns såklart ormar som är mindre nervösa än andra tex majsorm eller kungssnokar.
Dock när du hållt på ett tag så blir det iallafall för mig mer intressant med ormar som faktiskt är lite svårare eller kanske mer nervösa av sig( ungefär som med alla andra hobbys så vill man få mer och mer utmaning.
Håller idag 7-8 stycken av en av mina drömarter nämligen grön trädpytons.
Hade det inte varit för att min dotter i skolåldern bor här så tror jag nog att jag kanske tillochmed börjat kolla åt gifthållet inom något år.
Citera
2018-11-10, 00:08
  #248
Medlem
Bizmarcks avatar
Någon mer som följer serien ”Snake City” eller ”Ormarnas stad” som den heter på svenska? Den där tatuerade snubben som åker omkring och fångar livsfarliga ormar i folks hem, bilar m.m i Sydafrika. Fy fan, han är hård!
Citera
2018-11-21, 19:55
  #249
Medlem
https://www.dt.se/artikel/borlange/e...era-tillfallen Gul orm är på rymmen vilken sort kan det vara måste väl vara en giftorm?

QUOTE=ZzaazZ|40879032]Hej,

Efter att har suttit på FB och läst dvs olika trådar så har jag kommit fram till att de flesta har en snevriden syn på ormar som husdjur.

Jag har just för tillfället 5 ormar och 1 ödla kvar pga plats brist i nya lägenheten men har haft mängder av ormar (uppfödning) innan och planerar att fortsätta med det när jag har tillräckligt med plats.

Så meningen med denna tråd är att ni som inte kan förstå varför man väljer ormar och andra reptiler som husdjur och även för er andra så kanske är nyfikna på ormar och reptiler överlag som husdjur ska kunna få ställa frågor vilka jag (och för kanske även andra orm älskare) i största mån ska svara på.

Ställ era frågor.[/quote]
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback