Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-12, 18:44
  #1
Medlem
Jag ansökte till en distanskurs i engelska och blev antagen. Det är 30 högskolepoäng, kursen varar i 19 veckor och har heltakt (100%). Alltså borde jag kunna få studiemedel av CSN? Men det verkar märkligt, att få studiemedel för en enda kurs.
Citera
2012-12-12, 18:50
  #2
Medlem
black-swans avatar
Det är irrelevant om det är en eller fem kurser. Du kommer alltså att få studiemedel.
Citera
2012-12-12, 18:52
  #3
Medlem
Varför tycker du att det är märkligt att få studiemedel för en fristående kurs? Hur skulle annars alla icke-programstudenter klara sitt leverne under studietiden?
Citera
2012-12-12, 19:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EG
Varför tycker du att det är märkligt att få studiemedel för en fristående kurs? Hur skulle annars alla icke-programstudenter klara sitt leverne under studietiden?
Jo, men för en enda kurs? Betyder detta att jag kommer att plugga omkring 6-8 timmar om dagen åt en enda kurs i 19 veckor?
Citera
2012-12-12, 20:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardBenedictus
[...]kursen varar i 19 veckor och har heltakt (100%).

Citat:
Ursprungligen postat av BernardBenedictus
Jo, men för en enda kurs? Betyder detta att jag kommer att plugga omkring 6-8 timmar om dagen åt en enda kurs i 19 veckor?

Ska du läsa kurser kan du väl läsa kursbeskrivningar också? Hur mycket tid du faktiskt lägger på kursen avgör du ju i slutändan själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback