Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-10, 20:21
  #1
Medlem
Hej!
Jag är 18år och har tränat seriöst sen augusti/september.
vikt:75kg längd:186cm
Mitt träningsprogram fokuserar mest på basövningar. Marklyft, bänk, benböj/frontböj, militärpress.
Jag tycker inte jag ökat så mycket som jag vill i vissa övningar i förhållande till andra.
ökningen hitills:
Marklyft: 100kg - 150kg
Benböj: 50 - 100kg
Bänk: 45 - 60kg
Militärpress: 40-50kg

Någon som skulle kunna ge mig tips för att öka i bröst och axlar?
Citera
2012-12-10, 20:26
  #2
Medlem
Äter du tillräckligt? Prova att ta gainer i en månad eller två.
Ett sätt som gjorde att jag ökade rejält i styrka var att lägga på mer vikt för varenda set, precis som detta träningsschema fokuserar på.
Citera
2012-12-10, 20:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADAMzZz
Äter du tillräckligt? Prova att ta gainer i en månad eller två.
Ett sätt som gjorde att jag ökade rejält i styrka var att lägga på mer vikt för varenda set, precis som detta träningsschema fokuserar på.

Jag försöker äta 2 stora mål per dag och 4 mindre mål med mycket kolhydrater och proteiner. Jag kör även på kreatin för tillfället. Tack för svaret!
Citera
2012-12-10, 20:32
  #4
Medlem
SiSeniors avatar
Du har haft helt okej ökningar. Inget att klaga på i mina öron. Det är ju helt omöjligt att öka i samma utsträckning i bänk och militärpress som i böj och mark. Men du kan alltid se över tekniken i övningarna du skulle vilja bli bättre på. För där har man ofta mycket att lära trots att man tränat ett tag.
Citera
2012-12-10, 20:32
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarven
Jag försöker äta 2 stora mål per dag och 4 mindre mål med mycket kolhydrater och proteiner. Jag kör även på kreatin för tillfället. Tack för svaret!

Ökar du successivt i kroppsvikt redan nu är inte gainer något jag skulle vilja rekommendera. Se istället över tekniken, som jag nämnde ovan.
Citera
2012-12-10, 20:33
  #6
Medlem
iveadreams avatar
Jag har samma problem. Ökar i alla basövningar förutom i militärpressen.
Citera
2012-12-10, 20:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ökar du successivt i kroppsvikt redan nu är inte gainer något jag skulle vilja rekommendera. Se istället över tekniken, som jag nämnde ovan.
Jag vägde 73 när jag började köra så det kan lika gärna vara fett jag lagt på mig tror jag.
Citera
2012-12-10, 20:51
  #8
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarven
Jag vägde 73 när jag började köra så det kan lika gärna vara fett jag lagt på mig tror jag.

Har du ökat så mycket i vikterna på gymmet så är det inte enbart fett, va så säker.
Citera
2012-12-11, 00:28
  #9
Medlem
TiltRages avatar
För bänkpress gör tekniken mycket. Det här klippet har hjälpt mig mycket med det och jag ökade som satan efter jag började fixa till min teknik: http://www.youtube.com/watch?v=_QnwAoesJvQ
Lyssna noga på alla instruktioner
__________________
Senast redigerad av TiltRage 2012-12-11 kl. 00:35.
Citera
2012-12-11, 08:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
För bänkpress gör tekniken mycket. Det här klippet har hjälpt mig mycket med det och jag ökade som satan efter jag började fixa till min teknik: http://www.youtube.com/watch?v=_QnwAoesJvQ
Lyssna noga på alla instruktioner

Jättebra video!
Citera
2012-12-12, 10:15
  #11
Medlem
Haren8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
För bänkpress gör tekniken mycket. Det här klippet har hjälpt mig mycket med det och jag ökade som satan efter jag började fixa till min teknik: http://www.youtube.com/watch?v=_QnwAoesJvQ
Lyssna noga på alla instruktioner


Någon som kan göra en snygg sammanfattning på svenska
Citera
2012-12-12, 17:27
  #12
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiltRage
För bänkpress gör tekniken mycket. Det här klippet har hjälpt mig mycket med det och jag ökade som satan efter jag började fixa till min teknik: http://www.youtube.com/watch?v=_QnwAoesJvQ
Lyssna noga på alla instruktioner

Bra om man vill bli bra på att lyfta tungt.
Mindre bra om man vill fokusera på att få stora tuttar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback