2012-12-10, 21:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Hade jag sett detta hade jag inte gjort ett skit. Vafan bryr jag mig om guldfynd? Vad har guldfynd gjort för mig? Däremot om jag haft nån personlig koppling och var i gallerian med nån polare så kanske man följt upp med en spark i förbifarten.
Handlar inte Guldfynd som är försäkrade men du lär förr eller senare i livet betala mera för någon försäkring p.g.a. av dessa tre stjärnor ska få punda gratis i några månader.
Citera
2012-12-12, 02:38
Medlem
Vilka skitstövlar. Att de dessutom bryter när de säger något till varandra, samt skriker yalla yalla innan de drar, förvånar mig föga..

Att ingen gör något är väl ganska självklart. Har gärningsmännen kanske dolda vapen? Knivar? Kanske rentav pistoler?
Om vi leker med tanken att de inte är beväpnade och någon lyckas fånga en, två eller kanske tre av dem - vad händer sen? Jag har läst och sett alldeles för mycket där invandrare hämnas på och hotar vittnen i efterhand. Rättegångar där släkten är med och spottar på vittnen, hotar dem och rentav misshandlar dem.

Så, nej. Guldfynd är försäkrade. Låt försäkringsbolagen ta smällen istället för någon privatperson som ska leka bror duktig.
Citera
2012-12-12, 03:58
Medlem
Förstår mig inte på er som säger att ni skulle ingripa om ni skulle få syn på något sånt här. Varför riskera livet för ett företag som tjänar MYCKET pengar, har försäkringar mot sånt här, ni får inget för det mer än "oh va duktig jag är" känsla.

Jag personligen skulle nog springa därifrån eller bara frysa fast på plats, tror även de flesta som påstår att dom skulle ingripa hade gjort samma sak, enkelt att spela tuff framför datorn men när det väll händer så är risken hög att macho attityden försvinner spårlöst.
Citera
2012-12-12, 19:02
Medlem
Jalla Jalla .....
Citera
2012-12-12, 19:08
Medlem
Galen-extremists avatar
Finns ett fenomen inom socialpsykologin som kallas bystander effect. Helt enkelt att man tror att någon annan ska ingripa och desto större folkmassor man befinner sig i så är chansen ännu mindre att man ingriper själv.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bystander_effect

Troligast är väl att de internetkrigare i tråden som skriver att de skulle ingripa skulle i själva verket stå och kolla på.

Jag vet att mitt inlägg är OT.
Senast redigerad av Galen-extremist 2012-12-12 kl. 19:15.
Citera
2012-12-12, 19:25
Medlem
Varför installerar inte guldbutikerna röklarm eller vad det nu heter,sånt som sprutar ut rök i massor så man inte ser ett skit.Borde vara kanoners för dom..
Citera
2012-12-12, 19:54
Medlem
Diabates avatar
Jag har inga som helst problem att ingripa om det är något jag kan avstyra och där folk blir drabbade.

Men Guldfynd? Haha, ett företag där butiksförsäljningen uppgår till cirka 1.1 miljarder kronor per år, kan inte bry mig mindre om ett rån som sker där.
Citera
2012-12-14, 11:22
Medlem
Visas på Aftonbladet.se nu också. Vilken skräll att man hör "jalla jalla" skrikandes från en av rånarna
Citera
2013-01-06, 17:29
Medlem
Finns det nåt samband mellan detta rån och det som skedde i Södertälje?
Citera
2013-01-10, 16:53
Medlem
1 gripen
http://www.trelleborgsallehanda.se/t...-pa-Valen.html
Citera
2013-02-27, 22:46
Medlem
Såg att det hade fallit en dom i målet nu. GROV STÖLD och 8 månader i fängelset. Var tydligen för en narkotikaskuld, han är väl släppt inom en vecka för det är ju trots allt han som är offert, förstår inte hur tingsrätten kan missa det. Skandal.
Citera
2013-03-06, 21:46
Medlem
Enligt Efterlyst och andra sidor på internet (exempelvis http://www.trelleborgsallehanda.se/t...for-stold.html) dömdes en 19-åring från Stockholm till fängelse 8 månader. Nån som vet vad han heter - eller har domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in