2012-12-09, 21:27
Medlem
Haha ingen av er hade gjort ett jack shit sluta lek tuffa jävla muppar. Hade själv inte brytt mig varför ska jag bry mig om en guldaffär blir rånad, dessutom riskera att bli skadad för något som inte är mitt? hahahaha
Citera
2012-12-09, 21:33
Medlem
SeMeNoMores avatar
Jag blir trött på dessa datorfjantar. Om så många som säger att de skulle ingripa faktiskt skulle göra det så skulle det faktiskt hända. Men det gör det inte.

Många som är väldigt tuffa framför sin dator.

Tycker synd om tjejen i kassan .
Citera
2012-12-09, 21:53
Medlem
Jag tycker det roliga är att polisstationen ligger inte alls långt borta från Guldfynd, men dom var väl i Malmö som vanligt....
Citera
2012-12-09, 22:22
Medlem
Ostkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solkaka
Ja..och så tar en av rånarna upp en pistol.
Ni är då riktigt tuffa grabbar.
När två anabolafyllda väktare ala 2m långa står och tittar på när det händer så visst hade just ni så klart visat rånarna att ni kan bättre...
Exakt vart ser du dessa två herrar? Det rinner bajs ur munnen på dig.
Citera
2012-12-09, 23:52
Medlem
solkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Exakt vart ser du dessa två herrar? Det rinner bajs ur munnen på dig.

För att jag råkar veta vilka som jobbar där? Idiot.
Citera
2012-12-09, 23:56
Medlem
Detta är alltså på en galleria, mitt på en söndag. Utanför Guldfynd är ett sk "torg" en öppen plats och där är mest pensionärer och barnfamiljer. Gallerian har 1 vakt och han är definitivt inte någon 2 meter anabola kille.
Citera
2012-12-09, 23:58
Medlem
Citat:
För att jag råkar veta vilka som jobbar där? Idiot.

och vem fan av vakterna är 2 meter och ser ut som att han går på anabola?...Sluta ljug.
Citera
2012-12-10, 00:13
Medlem
Folk kan reagera helt olika i krissituationer, som ex v i en trafikolycka, eller som i detta rån. En del står och tittar, chockade, andra är av en annan kaliber och ingriper.

Jag ingrep i en misshandel en gång i Stockholm i tunnelbanan. Resultatet blev att gärningsmanen slutade slå kvinnan, och jag fick VÄLDIGT ont i ansiktet, men det var de det banne mig värt. Visst, jag fick stryk, men det var jag som "vann".

Förmodligen för att jag brås på min mor .... Hon golvade "Stora Busen" en gång med ett rakt slag med Brödkaveln! ..... Jag var för liten för att fatta det då, men det måste ha set kul ut. Stora Busen gav sig på Lilla Kvinnan, men trodde inte att det fanns en handlingskraftig kvinna i närheten.

Det hände utanför bostaden, och min lilla mor såg rött .... Polismännen fick sig ett gott skratt, men varnade också min mor, "Ok för den här gången, vi känner ju GM alltför väl .....

Så man vet aldrig hur man reagerar i en våldssituation .....

Citera
2012-12-10, 00:53
Medlem
UncleBerts avatar
Hade jag sett detta hade jag inte gjort ett skit. Vafan bryr jag mig om guldfynd? Vad har guldfynd gjort för mig? Däremot om jag haft nån personlig koppling och var i gallerian med nån polare så kanske man följt upp med en spark i förbifarten.
Citera
2012-12-10, 09:45
Medlem
Samma killar som slog till inatt mot en guldsmed i Kristianstad? Vad tror ni?

http://www.polisen.se/Jonkopings_lan...-Kristianstad/
Citera
2012-12-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Hade jag sett detta hade jag inte gjort ett skit. Vafan bryr jag mig om guldfynd? Vad har guldfynd gjort för mig? Däremot om jag haft nån personlig koppling och var i gallerian med nån polare så kanske man följt upp med en spark i förbifarten.

Känner lite så med, en butik har sina försäkringar. Visst är det kul att fånga "buset" men frågan är om det är värt det vid butiksrån.
Hade de istället varit fråga om personrån så tror jag ändå folk skulle handla annorlunda. Iaf hoppas jag på det.
Citera
2012-12-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ja..och så tar en av rånarna upp en pistol.
Ni är då riktigt tuffa grabbar.
När två anabolafyllda väktare ala 2m långa står och tittar på när det händer så visst hade just ni så klart visat rånarna att ni kan bättre...

Vem bryr sig om en av rånarna skulle ha en puffra? Inte många rånare som trycker av mitt i ett köpcentrum och ofta visar det ju sig att det bara är attrapper. Sluta var en mes och visa lite civilkurage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in