Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-09, 12:38
  #1
Medlem
Är Nordea så uselt som sitt rykte? Kan man inte sätta in pengar kontant där?
Citera
2012-12-09, 12:41
  #2
Medlem
Mysko rykte... Har alltid haft Nordea och alltid varit toppennöjd. Och kunnat sätta in pengar kontant. Var har du hört det?
Citera
2012-12-09, 13:33
  #3
Medlem
Psoitiss avatar
Det finns kontor som inte hanterar kontanter, så dina vänner har säkert rätt.
Men något kontor i området finns det säkert.
Citera
2012-12-09, 13:45
  #4
Medlem
De har ju nekat folk att sätta in små summor kontanter, med hänvisning till penningtvättslagen.
Citera
2012-12-09, 14:27
  #5
Medlem
cdxz11s avatar
då jag hade nordea blev jag iaf aldrig nekad att sätta in pengar på mitt konto
Citera
2012-12-09, 14:43
  #6
Medlem
TheShapes avatar
Nordea är en av Sveriges största banker, och av de jag har hört så fungerar det väl så som de ska därefter. Kanske inte bästa räntan, men många väljer trygghet framför att spara/tjäna nån procent.

Men visst, det är besvärligare att sätta in pengar nu, oavsett bank. Delvis för att kontanthantering innebär en risk och för att just minska just pengatvätten. Hos Swedbank så är iallafall maxbeloppet för insättning är 10 000kr per gång (såvida man inte meddelar i förväg), men de har rätt att neka även vid mindre belopp och du saknar grund för vart pengarna kommer ifrån, om misstanke finns för pengatvätt. Nordea följer ganska garanterat liknande linje.
Citera
2012-12-09, 17:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
Är Nordea så uselt som sitt rykte? Kan man inte sätta in pengar kontant där?

undvik!!

jag har tidigare varit kund i Nordea, det här är ungefär var jag tycker är dåligt.

ingen kontanthantering
begränsade öppetider
höga avgifter
allmänt bökiga att ha att göra med. på andra banker kan man få hjälp med t.ex. ett kontoutdrag för en viss period direkt och gratis på banken. på nordea ska det beställas, tar lång tid och kostar mycket pengar.
Citera
2012-12-09, 19:07
  #8
Medlem
Jag har, och har alltid haft Nordea. Det enda jag tycker är dåligt med dom är att deras internetbank ofta har problem, iallafall för ett tag sen. Tycker det har blivit bättre på senare tid dock.
Citera
2012-12-09, 19:24
  #9
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drazzie
Jag har, och har alltid haft Nordea. Det enda jag tycker är dåligt med dom är att deras internetbank ofta har problem, iallafall för ett tag sen. Tycker det har blivit bättre på senare tid dock.
Du tycker inte det är dåligt att dom tar betalt för internetbank, VISA och har dålig ränta? Det värsta av allt är att dom tar 3kr för kontoutdrag i bankomater!

Handelsbanken har bra internetbank som är gratis och Forex tar ingenting för sitt VISA med ok ränta.
Citera
2012-12-09, 20:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Nordea är en av Sveriges största banker, och av de jag har hört så fungerar det väl så som de ska därefter. Kanske inte bästa räntan, men många väljer trygghet framför att spara/tjäna nån procent.

Men visst, det är besvärligare att sätta in pengar nu, oavsett bank. Delvis för att kontanthantering innebär en risk och för att just minska just pengatvätten. Hos Swedbank så är iallafall maxbeloppet för insättning är 10 000kr per gång (såvida man inte meddelar i förväg), men de har rätt att neka även vid mindre belopp och du saknar grund för vart pengarna kommer ifrån, om misstanke finns för pengatvätt. Nordea följer ganska garanterat liknande linje.

Vad jag förstått är Nordea värst:
http://www.redeye.se/aktiebloggen/al...t-penningtvatt.

Jag ska betala en kompis några tusen - men knappast någon idé att försöka sätta in kontant på Nordea...
Citera
2012-12-09, 21:59
  #11
Medlem
Det är väl bara pensionärer som har Nordea som bank?
Citera
2012-12-09, 22:14
  #12
Medlem
Har Nordea själv, check-in kund så betalar 144 kronor om året. Har aldrig blivit debiterad för kontantutdrag.

Har kunnat växla pengar direkt på kontoret, har det rört sig om större summor/ovanliga valutor så har jag alltid ringt och beställt i förhand bara för att vara på den säkra sidan.

Satte även in en bit över 10000 i somras då jag fått en del pengar kontant direkt i handen. Inga som helst problem.

Bor dock i Stockholmsområdet, har Kista som närmsta kontor och familjen är förmånskunder.

Kortet gick sönder en gång, ringde på fredagen kunde hämta ut ett nytt på måndagen.

Internetbanken känns säker, dubbla kontroller vid större överföringar och utlandsöverföringar.

Kanske beror på vilken "kundnivå" man har, men jag är nöjd.

Är ~20, så tillhör inte riktigt pensionärsskiktet heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback