Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Dynamo Berlin.
Och BFCD har väldigt många på högerskalan ja. GAIS har ju det däremot väldigt blandat politiskt. Knappast så att vänster är så dominant som många vill få det att vara. Finns många ute på högerskalan med. Därtill är vänskapen mellan Dynamo och gaisare ytterst opolitisk, och därtill rätt marginell sett till andra friendships, tror jag. Även om den växer år för år. Ett par av tyskarna brukar dock haka ett par av våra resor varje år, vilket jag tror är mer än många andra föreningars vänskapsyttringar. Av någon tendens har det lyckats bli rätt stökigt när de varit med (typ Helsingborg 2010/11 & MFF 2010) vilket troligen gett dem intrycket att det går vildare till på våra resor än vad det normalt gör. Det är inte heller deras galnaste grabbar som hakar på, även om det inte är några personer jag utan att känna skulle försöka ge mig på.
Förövrigt älskar jag att midjeväskor på något vis är casual hos dem. Knick knack fanny pack.
Hur länge har de kommit på besök hos er?
En del malmöfolk har haft vänskapsband med Dynamo sen ett gäng år tillbaka, dock inget officiellt.
Kanske är en generationsfråga då det är äldre jag pratar om?
Midjeväskor och fiskehattar är för övrigt det fetaste som finns.