2013-01-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Vi ser alltså ut att bli inbjudna till en turnering i Istanbul till sommaren där vi kan komma att möta följande lag;
Milan
Real Madrid
Bayern München
Borussia Dortmund
Galatasray
Fenerbache
och arrangören Besiktas.

http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/22280422.asp

Låter väl som en turnering av vår kaliber...

Bara att börja spara pengar då!
2013-01-04, 00:35
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Vi ser alltså ut att bli inbjudna till en turnering i Istanbul till sommaren där vi kan komma att möta följande lag;
Milan
Real Madrid
Bayern München
Borussia Dortmund
Galatasray
Fenerbache
och arrangören Besiktas.

Min turkiska är inte så bra, men frågan är om vi verkligen blir inbjudna till turneringen eller om vi "bara" kommer få spela den sista matchen på arenan?
2013-01-04, 01:15
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Min turkiska är inte så bra, men frågan är om vi verkligen blir inbjudna till turneringen eller om vi "bara" kommer få spela den sista matchen på arenan?
Nu hade dock en turkisk AIKare översatt artikeln och hävdade att AIK var just inbjudna till turneringen. Jag hoppas att han har rätt.

Bara att få åka ner och möta Besiktas vore kul. Att få möta dom andra också, vore dock helt stört.

Man kanske ska köra orientexpressen från Paris?
2013-01-04, 01:37
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Man kanske ska köra orientexpressen från Paris?
Jadu, lycka till med det.
2013-01-04, 03:03
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jadu, lycka till med det.
Tråkigt att den inte längre går, haha. Hursom. Jävlar vad kul det vore. Fan vad du som GAISare exempelvis, måste vara jävligt avis... :/

Bli inbjuden att spela turneringar mot världslag, jo jag tackar...
2013-01-04, 08:54
Medlem
Citat:
Tråkigt att den inte längre går, haha. Hursom. Jävlar vad kul det vore. Fan vad du som GAISare exempelvis, måste vara jävligt avis... :/

Bli inbjuden att spela turneringar mot världslag, jo jag tackar...

En jävla träningsturnering, fan vad ointressant.
2013-01-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-

Kommer säkert bli jävligt schysst om det blir av hur ointressant det än är för dig
2013-01-04, 14:37
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-
Haha, ja förvisso. Men inte vilken träningsturnering som helst. En turnering som spelas i en jävligt ball stad, mot väldigt många intressanta motstånd.

Återstår dock att se om vi verkligen kommer att få möta alla dessa lag. Hursom, kul jävla start på sommaren om skiten klaffar igenom!
2013-01-04, 14:53
Medlem
Ajberts avatar
Kul såklart, speciellt om det inte blir något annat Europaspel i sommar. Men tar bra mycket hellre en kvalmatch borta i Armenien över denna turnering.
2013-01-04, 16:31
Medlem
Citat:
Milan
Real Madrid
Bayern München
Borussia Dortmund
Galatasray
Fenerbache
och arrangören Besiktas.

Hade hoppat på lag i vår nivå som t.ex. våra ärkerivaler Barcelona och konkurrenterna Manchester United. Får väl möta dessa Ral Medrid eller vad fan de heter. Aja.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Kul såklart, speciellt om det inte blir något annat Europaspel i sommar. Men tar bra mycket hellre en kvalmatch borta i Armenien över denna turnering.

Ska man vara ärlig tar jag nog en kvalmatch borta i Armenien över alla andra matcher någonsin. Fatta den resan!
Senast redigerad av Lindgren08 2013-01-04 kl. 16:33.
2013-01-04, 17:17
Medlem
MFF fixar träningsmatcher mot Milan/PSG. PLAST PLAST PLAST, PAJASFASONER!
AIK blir inbjudna till att möta turkgäng. HÖHÖHÖHÖ VI ÄR A.I.K. STÖRST PÅ VÄRLDEN

Grovt förenklat. Men ni fattar.
2013-01-04, 17:36
Medlem
Guliganerna slår sig för bröstet och utmålar sig själva som bättre på läktaren än både Gais och Helsingborg.

Rubrik: På frammarsch och fler än någonsin: "Vi är bättre än HIF"

Länk:http://www.fotbolldirekt.se/2013/01/04/pa-frammarsch-och-fler-an-nagonsin-vi-ar-battre-an-hif/

"– När det gäller vissa saker går det inte att konkurrera med Stockholmsklubbarna. Sedan har Blåvitt fått fart på sig igen och är bra hemma, och Malmö är fantastiskt bra. Men sedan tycker jag att vi ligger före föreningar som Helsingborg och Gais. Många tycker att Gais är bra, men de är inte ens med på kartan känner jag. Vi har tagit i kapp en hel del, men vi har fortfarande mycket att jobba på. Men bortaresan till Norrköping under hösten är ett bevis på att vi brinner för Elfsborg. Då hade vi 18 bussar med oss och det blev en milstolpe eftersom att det är den största resan vi genomfört."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in