Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-04, 18:58
  #1
Medlem
Tigerskotts avatar
Hej!
Vi leker med tanken att någon har en gömma i ett "stenfack" utomhus av Colour Salute som finns i en plastpåse samt att "smällarna" är inplastade i originalförpackningen.
Det jag undrar är hur temperaturförändringarna påverkar produkterna...ena dagen -25 sen +3 en vecka senare...

Jag har varit dit när dom legat i ca 2 veckor och produkten fungerade ypperligt men tycker det är lite läskigt En sak om dom inte fungerar så bra men jag vill inte att dom ska självantända i handen bara för att jag fraktar dom en bit....
Citera
2012-12-04, 19:04
  #2
Medlem
VidrigaAnletes avatar
Varför inte förvara dom inomhus? Tillåter inte mamma att du har ett par raketer i ditt rum?

Nej, dom lär inte självantända...
Citera
2012-12-04, 19:18
  #3
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaAnlete
Varför inte förvara dom inomhus? Tillåter inte mamma att du har ett par raketer i ditt rum?

Nej, dom lär inte självantända...

Jo jag gjorde det först men blev lite "nojig" på förvaringsstället med tanke på brandrisk etc...
Min mor skulle nog absolut inte gilla det trots att jag har bott själv i ca 15 år

EDIT: Tack för svaret, skönt att höra!
__________________
Senast redigerad av Tigerskott 2012-12-04 kl. 19:20.
Citera
2012-12-04, 19:20
  #4
Medlem
VidrigaAnletes avatar
Hehe, okej. Men jag tror fortfarande inte du behöver oroa dig för självantändning. (=
Citera
2012-12-04, 19:26
  #5
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaAnlete
Hehe, okej. Men jag tror fortfarande inte du behöver oroa dig för självantändning. (=

Tackar! Nä jag tror inte heller det! När man tänker på det så bör nog många fyrverkeriprodukter ligga på postlådan i många minus för att senare vara inne i värmen i väntan på att få visa vad dom kan

Just nu har jag fixat ett säkrare utrymme för förvaring av pyro men vet inte om jag vill ta in ovanstående produkter ändå... jag tror nog att jag drar av snart någon dag, svårt att hålla sig när man har återfått smaken för lite pangande
Citera
2012-12-04, 20:09
  #6
Medlem
kaptentus avatar
Sannolikheten att den självantänder är noll men nog inte att rekommendera att ha den utomhus utan in i värmen med dem för guds skull!
Citera
2012-12-04, 21:03
  #7
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptentu
Sannolikheten att den självantänder är noll men nog inte att rekommendera att ha den utomhus utan in i värmen med dem för guds skull!

Ok, kanske dom får komma in...tycker lite synd om dom faktiskt
Citera
2012-12-04, 21:59
  #8
Avstängd
man ska gömma dom i skogen i en liten koja högt upp på ett/en?? gran , man ska ha ordnat med hemlig stege med trådlös funktion,, el funktion via remote. När man vill panga lite så åker man med sin värsting eldrivna goped dit & trycker på fjärren bara ,, väl på plats remoteknapptryck och stegen kommer ner sakta men säkert, det funkar jätte bra , glöm inte smörja med 5-56 allt, det brukar ta 60sekunder tills trappan är helt nere, sedan klättrar man upp via sin proffstege/proffsstege/profstege in i kojan som man låst med dubbla klass 3lås,
observera att man måste ha 4st husvagnsavfuktare för att slippa skador på sina kära mumsisar.
När allt är safe så plockar man på sig par bangers i fickan, man måste se till att avfuktarna har kvar att ge skydd innan du stoppar några gosmumsisar ur gömman i fickorna.,
man måste ha i ryggsäcken 4st avfuktnings påfyllare vid total kaos ,,, men man tänker att nu är det bäst byta ut en av dessa halvdanna till helt ny ändå av säkerhetskäl. Better safe than sorry !!

Nu när förvaringen är riktigt säker så måste man se till att det förblir hemligt !!
Man får helt enkelt sätta tillbaka en massa grenar man såga förra veckan 400m bort från ett annat träd och kamoflera noga gömstället/kojan, sedan kolla med nattkikaren så ingen människa är nära, först då kan man gå ner på sitt proffstege man gjort
för att sedan trycka på fjärren igen när man är nere så stegen rullas upp igen.
Det hela sker med motorn man tog från Gopeden man ramla med innan som blev ramsne , just ja man måste kolla med voltmätare så 12v batteriet fortfarande har ström så det räcker , annars hämtar man utbytes batteri med sin nya eldrivna goped som är i nyskick som man ladda innan för klara en milskörning.

Fan vad bra det kan bli med hemlig gömma om man verkligen vill. Jag har min 2km bort
Helt seriöst
__________________
Senast redigerad av reespekt 2012-12-04 kl. 22:15.
Citera
2012-12-04, 22:19
  #9
Medlem
Gömma smällare utomhus?
Citera
2012-12-04, 22:32
  #10
Medlem
Xezrs avatar
Hellre att du förvarar dem hos dig, relativt svalt och torrt. Risken borde vara minimal. Har ärvt diverse smällare och liknande från en släkting, och det är rätt gamla grejer, men det har aldrig vart några problem. Helt stabilt sålänge det förvaras rätt. Utomhus är inte att rekommendera pga kyla, fukt etc.
Citera
2012-12-05, 11:52
  #11
Medlem
simme-MFs avatar
reespekt: Klockrent, bästa jag hört på länge

Vem gömmer smällare i skogen? gör man när man är 8bast, hoppas ts driver.
o om du nu verkligen skulle ha de i skogen, så ta in de! temperaturen skadar inget speciellt, men fukten gör det, har du otur så kan subinen brinna ojämt o slockna, pappret o allt annat kan börja bli missformat osv. förvara de inne bara. är du nojjig om brand så ta en plåtlåda och inred med gipsskivor.
Citera
2012-12-05, 15:56
  #12
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme-MF
reespekt: Klockrent, bästa jag hört på länge

Vem gömmer smällare i skogen? gör man när man är 8bast, hoppas ts driver.
o om du nu verkligen skulle ha de i skogen, så ta in de! temperaturen skadar inget speciellt, men fukten gör det, har du otur så kan subinen brinna ojämt o slockna, pappret o allt annat kan börja bli missformat osv. förvara de inne bara. är du nojjig om brand så ta en plåtlåda och inred med gipsskivor.

Oj här fick man så man teg
8 bast då hade jag inga smällare men när jag var 11(tror jag) fick jag en del roliga saker som jag dessutom förvarade inomhus

Jag hade inte planerat att jag skulle förvara dom utomhus utan det blev mest att jag tänkte dumpa dom och jag gjorde det på ett ställe som folk skulle ha väldigt svårt och hitta...Sen blev jag dumt nog sugen på dom igen

Tack för tipsen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback