Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-12-04, 16:45
  #1
Medlem
Hejsan!
Jag förstod delar av attraktionslagen redan när jag var 12 år, då jag började få allt jag visualiserade. Efter år med erfarenhet, studerande och coachar andra runt ämnet håller jag just nu på att skriva en bok om attraktionslagen och hur man lever och gör "den" till en livsstil.
Även fast jag har många erfarenheter själv ang. ämnet så letar jag efter andra med liknande erfarenheter, men med andra historier att berätta.

Jag söker er som har erfarenheter med hjälp av attraktionslagen, runt ämnen som:
Hälsa/Sjukdomar
Kärlek
Vänskap
Pengar

Uppskattar verkligen svar!
Alla i min bok är anonyma (men om man vill ha sitt riktiga namn i boken får man naturligtvis det).

Tack!
Citera
2012-12-04, 17:29
  #2
Medlem
Jack.Horner92s avatar
Jag satt och tänkte riktigt hårt på att en kille jag tyckte om skulle tycka om mig, och så en dag på bussen så log han mot mig! Jävlar vilken mäktig känsla!

Jag har även böjt skedar när jag koncentrerat mig som fan...

Citera
2012-12-04, 17:35
  #3
Medlem
Jag är ute efter folk som har erfarnhet av att styra sitt liv med tankens kraft. Att dra till sig det man verkligen vill ha. Om det är situationer, saker eller människor bryr jag mig inte om.
Citera
2012-12-04, 20:47
  #4
Medlem
Arepos avatar
Är inte det där detsamma som att lära sig göra medvetna val "omedvetet"?
Citera
2012-12-04, 21:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Är inte det där detsamma som att lära sig göra medvetna val "omedvetet"?

Ja, så kan man uttrycka det.
Allt vi har i vårt liv, har vi själva dragit till oss. Varenda människa, situation eller känsla, med hjälp av vad vi sänder ut för vibrationer, varenda dag, varenda sekund. Därför kan det vara kämpigt att vara konstant medveten om vad man sänder ut. Istället gör man det här till en livsstil och lär sig på vägen vilka tankar som får oss att må bra (för det är det allt handlar om egentligen, att må bra)och sända ut de vibrationer vi vill ha tillbaka. Det handlar inte om att tvinga sina tankar till något bra, utan guida sina tankar till en bra känsla.
Därför kan man säga att man lär sig göra medvetna val "omedvetet", precis som du säger. Det krävs träning och disciplin att ändra våra tankemönster.
Citera
2012-12-04, 23:01
  #6
Medlem
Arepos avatar
Och varför skulle det inte kunna vara så att vi helt enkelt drar oss till det vi vill ha, omedvetet?
Citera
2012-12-04, 23:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Och varför skulle det inte kunna vara så att vi helt enkelt drar oss till det vi vill ha, omedvetet?

Det gör vi!
Allt vi drar till oss, finns en mening med. Alla val vi gör, gör vi för att lära oss något. Det finns också en mening med att vi har börjat förstå attraktionslagen och kunna använda den till vår fördel.
Citera
2012-12-04, 23:36
  #8
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilotpilot
Det gör vi!
Allt vi drar till oss, finns en mening med. Alla val vi gör, gör vi för att lära oss något. Det finns också en mening med att vi har börjat förstå attraktionslagen och kunna använda den till vår fördel.
Förklara gärna varför det där inte är skitsnack.
Citera
2012-12-04, 23:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Förklara gärna varför det där inte är skitsnack.

Jag tror inte det finns en enda sanning, utan att vi alla har olika sanningar. Men att vi finner våra egna sanningar i varandras sanningar. Min sanning är lika självklar för mig som att 1+1=2. Men det menas inte med att det är lika självklart i din sanning eller ditt liv.

Därför finns det inga tekniska bevis för om det här är skitsnack eller inte. Man får helt enkelt gå efter vad som känns rätt för dig och vad du erfarar är sant.

Det finns teknisk bevisning för att man kan mäta en tanke, att vi sänder ut vibrationer för varje tanke vi tänker. Men det finns ingen teknisk bevisning för att det kommer tillbaka till oss, som attraktionslagen innebär. När man börjar testa och använda attraktionslagen till sin fördel märker man med erfarenhet att det funkar. Men på papper kan jag inte ge dig en bevisning, mer än mina erfarenheter.
Citera
2012-12-05, 00:01
  #10
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilotpilot
Jag tror inte det finns en enda sanning, utan att vi alla har olika sanningar. Men att vi finner våra egna sanningar i varandras sanningar. Min sanning är lika självklar för mig som att 1+1=2. Men det menas inte med att det är lika självklart i din sanning eller ditt liv.

Därför finns det inga tekniska bevis för om det här är skitsnack eller inte. Man får helt enkelt gå efter vad som känns rätt för dig och vad du erfarar är sant.

Det finns teknisk bevisning för att man kan mäta en tanke, att vi sänder ut vibrationer för varje tanke vi tänker. Men det finns ingen teknisk bevisning för att det kommer tillbaka till oss, som attraktionslagen innebär. När man börjar testa och använda attraktionslagen till sin fördel märker man med erfarenhet att det funkar. Men på papper kan jag inte ge dig en bevisning, mer än mina erfarenheter.
Ponera att du dör/blir svårt skadad i en bilolycka. Beror detta på att du tänker negativa tankar? Kan man övervinna ålderdom etc. genom att tänka positivt?
Citera
2012-12-05, 00:02
  #11
Medlem
utan.att.stannas avatar
Du låter fanimig, otroligt nog, mer fanatisk och pseudovetenskaplig än talarna i filmen med liknande namn som din trådstart. Rabblar om samma fantastiska mantra om och om igen. Börja studera eller nåt, lär dig orsak och verkan. Inget är fantastiskt utan logiskt.

Edit: The secret tänkte jag på.
__________________
Senast redigerad av utan.att.stanna 2012-12-05 kl. 00:05.
Citera
2012-12-05, 00:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Du låter fanimig, otroligt nog, mer fanatisk och pseudovetenskaplig än talarna i filmen med liknande namn som din trådstart. Rabblar om samma fantastiska mantra om och om igen. Börja studera eller nåt, lär dig orsak och verkan. Inget är fantastiskt utan logiskt.

Tack för din medverkan i tråden.
Jag studerar faktiskt det här. Tro det eller ej, men det finns faktiskt studieprogram om attraktionslagen.

I grunden så handlar allt om att må bra, här och nu. Om du mår bra av att inte tro på en del av min sanning, vilket är attraktionslagen, så är det just det du ska göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback