Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-02, 19:34
  #1
Medlem
Är ihop med en kille som mår ganska dåligt ibland, han kallar mig massa dumma saker och sen när jag börjar gråta för han var nära på att slänga ut mig, så började han bara flina. Han säger att han mår dåligt det är därför han blir iskall mot mig men jag vet inte hur jag ska hantera det. Vill ju att han ska må bra och stötta han men han vill liksom inte släppa in mig och drar ner mig istället. Jag mår redan dåligt men jag försöker att inte visa det för då blir han oftast irriterad. Fan, hur ska jag göra?
Citera
2012-12-02, 19:42
  #2
Medlem
dannutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumenez
Är ihop med en kille som mår ganska dåligt ibland, han kallar mig massa dumma saker och sen när jag börjar gråta för han var nära på att slänga ut mig, så började han bara flina. Han säger att han mår dåligt det är därför han blir iskall mot mig men jag vet inte hur jag ska hantera det. Vill ju att han ska må bra och stötta han men han vill liksom inte släppa in mig och drar ner mig istället. Jag mår redan dåligt men jag försöker att inte visa det för då blir han oftast irriterad. Fan, hur ska jag göra?

Skulle väl avråda att försöka " fixa honom" låt han uppsöka en psykolog som man bör göra när man mår dåligt. Att ge tips när man är tillsammans på sådan nivå brukar nog oftast inte bli särskilt lyckat.

Sen kan det nog vara bra att inte pressa han, låt han komma till dig om han vill prata ?
__________________
Senast redigerad av dannutt 2012-12-02 kl. 19:49.
Citera
2012-12-02, 19:44
  #3
Medlem
Bootysweats avatar
Omfamna din pojkväns kön så ofta du kan med din mun
Citera
2012-12-02, 19:44
  #4
Medlem
BrittIngers avatar
Du kanske inte kan fixa honom, akta så du inte gör dig själv illa i slutändan. Om han verkligen mår dåligt och har problem skall han naturligtvis söka hjälp.
Citera
2012-12-02, 22:02
  #5
Medlem
TriciaMcMillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumenez
... han kallar mig massa dumma saker och sen när jag börjar gråta för han var nära på att slänga ut mig, så började han bara flina.
Jag mår redan dåligt men jag försöker att inte visa det för då blir han oftast irriterad. Fan, hur ska jag göra?
Oavsett hur "dåligt" han mår har han ingen rätt att behandla dej illa. Han får väl snacka med någon kurator eller personerna han är arg på egentligen. Du har inte gjort honom illa, du är en fin och omtänksam människa som förtjänar en man som respekterar dej.
Nä, ta ingen skit säger jag bara. Ta hand om dej själv.
Citera
2012-12-03, 11:06
  #6
Medlem
zeuceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumenez
Är ihop med en kille som mår ganska dåligt ibland, han kallar mig massa dumma saker och sen när jag börjar gråta för han var nära på att slänga ut mig, så började han bara flina. Han säger att han mår dåligt det är därför han blir iskall mot mig men jag vet inte hur jag ska hantera det. Vill ju att han ska må bra och stötta han men han vill liksom inte släppa in mig och drar ner mig istället. Jag mår redan dåligt men jag försöker att inte visa det för då blir han oftast irriterad. Fan, hur ska jag göra?


lämna honom eller ta ett allvarligt snack med honom, hans mående ska inte gå ut över dig..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback