• 1
  • 2
2012-12-02, 14:30
Medlem
Hej.
Jag tänker nu sälja lite kläder i garderoben som inte passar mig längre. Behöver också lita pengar denna månaden för min ekonomi är inte på topp denna månaden. Så jag tänkte, ni som har erfarenheter av att sälja på Tradera, hur säljer ni? Och då tänker du, vad menar han med " hur säljer ni?" Jo jag menar, vilken dag brukar ni lägga upp annonsen, och vilken tid? Har hört mycket om att det finns speciella dagar där de är bäst att lägga upp annonsen. Så att avsluta detta tänker jag sätta upp några punkter till de som har erfarenheter av att sälja på Tradera.

* Vilken dag/tidpunkt tycker ni är den bästa att lägga upp en annons på Tradera?
* Vad ska utropspriset vara? Ska det vara ett fast pris och budgivning? Dvs "köp nu" pris.
* Av din erfarenhet, vad har sålt bäst för dig på Tradera?

Förövrigt får ni ha en härlig söndag! //Twepix.
Citera
2012-12-02, 14:53
Medlem
mrdannenergidrinks avatar
Lägg upp annonsen så att den slutar på en kväll eller helg brukar jag göra. Skriv ALLTID med om det är nån fläck osv osv på kläderna. Ett annat tips är att ta egna bilder och inte ta från google å sånt. Folk vill se hur det ser ut... Ta inte för höga priser heller... Brukar faktiskt börja på en krona och tycker man det blir för lite i slutändan kan man ju alltid be nån släkting att köpa så behöver du bara betala uppläggningsavgiften.

Lycka till
Citera
2012-12-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdannenergidrink
Lägg upp annonsen så att den slutar på en kväll eller helg brukar jag göra. Skriv ALLTID med om det är nån fläck osv osv på kläderna. Ett annat tips är att ta egna bilder och inte ta från google å sånt. Folk vill se hur det ser ut... Ta inte för höga priser heller... Brukar faktiskt börja på en krona och tycker man det blir för lite i slutändan kan man ju alltid be nån släkting att köpa så behöver du bara betala uppläggningsavgiften.

Lycka till
Tack så mycket för tipset! Ha en trevlig Söndag! //Twepix.
Citera
2012-12-02, 15:03
Medlem
darkonyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdannenergidrink

Lycka till:)

Jo, att time:a rätt så att auktionen slutar under helgen eller på någon kväll är att rekommendera, eller under rushhours (TS, kolla upp det om du inte känner till det).
Sen så bör man ta med ev. fel osv. i beskrivningen samt kanske skriva med hur gammal det man ska sälja är (och om det är elektronik; skriva om man fortfarande har kvitton för ev. garanti).

Lycka till med dina framtida auktioner, dear TS! ^_^
Citera
2012-12-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkonyx
Jo, att time:a rätt så att auktionen slutar under helgen eller på någon kväll är att rekommendera, eller under rushhours (TS, kolla upp det om du inte känner till det).
Sen så bör man ta med ev. fel osv. i beskrivningen samt kanske skriva med hur gammal det man ska sälja är (och om det är elektronik; skriva om man fortfarande har kvitton för ev. garanti).

Lycka till med dina framtida auktioner, dear TS! ^_^
Tack så jätte mycket för informationen!
Ha en härlig Söndag! Någon mera som har erfarenheter av att sälja på Tradera?

Med vänlig hälsning //Twepix.
Citera
2012-12-02, 16:30
Moderator
v50s avatar
Jag skrev en del tips i en annan tråd, där även TS reflekterat över vad han/hon lärt sig efter att ha sålt ett tag.

https://www.flashback.org/t1942986
Citera
2012-12-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Jag skrev en del tips i en annan tråd, där även TS reflekterat över vad han/hon lärt sig efter att ha sålt ett tag.

https://www.flashback.org/t1942986
Tack så jätte mycket! Ska ta en kopp kaffe och läsa igenom tråden och hoppas att jag får svar på mina frågor.

Ha en härlig Söndag! //Twepix.
Citera
2012-12-02, 16:39
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twepix
Tack så jätte mycket! Ska ta en kopp kaffe och läsa igenom tråden och hoppas att jag får svar på mina frågor.

Ha en härlig Söndag! //Twepix.

I den tråden finns det säkert en del matnyttigt att läsa fast rent generellt är min känsla att det är segare att sälja på tradera nu än för något år sedan vilket även andra användare på tradera bekräftar i kommentarer på traderas facebookssida där de har ett forum.
Citera
2012-12-02, 16:40
Medlem
hashish-boys avatar
köp nu funktionen är bra, du kan ta några kronor extra då köparen vinner prylen direkt och vet priset. (auktion kan gå hur som)
Citera
2012-12-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
köp nu funktionen är bra, du kan ta några kronor extra då köparen vinner prylen direkt och vet priset. (auktion kan gå hur som)
Men då får man har rätt så högt "köp nu" pris? Beror ju på iofs vad du köpte produkten för, men att om man har budgivning och fast pris så kan man iallafall inte förvänta sig att budet ska vara högre än det fasta priset, fast det förstår nog alla hehe.
Citera
2012-12-02, 16:46
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy

Jag använder ibland köp nu funktionen men en intressant iakttagelse är att folk ofta är snåla, är utropspriset t.ex. 85 kr och köp nu ligger på 100 kr är det likväl många som bjuder 85 även om de får vänta 1-2 veckor på att auktionen går ut, allt för att spara några kronor
Citera
2012-12-02, 16:47
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Jag använder ibland köp nu funktionen men en intressant iakttagelse är att folk ofta är snåla, är utropspriset t.ex. 85 kr och köp nu ligger på 100 kr är det likväl många som bjuder 85 även om de får vänta 1-2 veckor på att auktionen går ut, allt för att spara några kronor

det var som fan, det hade jag aldrig pallat vänta på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in