• 1
  • 2
2012-12-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Jag använder ibland köp nu funktionen men en intressant iakttagelse är att folk ofta är snåla, är utropspriset t.ex. 85 kr och köp nu ligger på 100 kr är det likväl många som bjuder 85 även om de får vänta 1-2 veckor på att auktionen går ut, allt för att spara några kronor
Haha jasså? Känns inte som att det är värt att vänta två veckor endast för 15 kronor.

Med vänliga hälsningar //Twepix.
Citera
2012-12-02, 16:48
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twepix
Men då får man har rätt så högt "köp nu" pris? Beror ju på iofs vad du köpte produkten för, men att om man har budgivning och fast pris så kan man iallafall inte förvänta sig att budet ska vara högre än det fasta priset, fast det förstår nog alla hehe.

jag tänkte mer om du ska kränga ett parti lampor eller liknande...

dvs bli av med många mindre produkter snabbt med typ 30% marginal, så för varje tusing du säljer tjänar du 300kr.
Senast redigerad av hashish-boy 2012-12-02 kl. 16:50.
Citera
2012-12-02, 17:26
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
det var som fan, det hade jag aldrig pallat vänta på

Nej jag hade inte heller orkat vänta två veckor för att spara några kronor det komiska är att vissa auktioner efter någon lagt ett bud på utgångspriset istället för att välja köp nu priset då har fått flera budgivare och slutpriset blivit högre än utgångspriset och likväl har budgivare 1 lagt det högsta budet så istället för att tjäna t.ex. 15 kr så förlorade han 15-40 kr pga att slutpriset vart så mycket högre än köp nu priset
Citera
2014-09-21, 18:03
Medlem
Vindlings avatar
Skulle vara riktigt intressant att veta demografin på Traderas besökare!
Citera
2016-04-12, 06:26
Medlem
Blueskillens avatar
Kan jag som säljare avbryta auktionen om priset inte kommer upp i vad jag tycker är minimum.
Säg att jag vill sälja min ljudanläggning och jag tycker den är värd 8000kr. Om nu buden bara kommer upp till typ 4000kr kan jag då under pågående auktion själv ta bort annonsen?
Citera
2016-04-12, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueskillen
Kan jag som säljare avbryta auktionen om priset inte kommer upp i vad jag tycker är minimum.
Säg att jag vill sälja min ljudanläggning och jag tycker den är värd 8000kr. Om nu buden bara kommer upp till typ 4000kr kan jag då under pågående auktion själv ta bort annonsen?

du ska nog sälja på blocket istället
Citera
2016-04-12, 11:41
Medlem
Blueskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
du ska nog sälja på blocket istället
Okej. Ja det känns bäst. Tack för inputt.
Citera
2016-04-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueskillen

Jag tror inte du kan det. I så fall får du sätta ett minimipris.
Citera
2016-04-12, 11:47
Medlem
bluehills avatar
Sälja skit är ingen ide. Det är inte värt det.

Utgångsläget med Tradera är att folk är beredda att betala för frakt och att man inte begränsar sitt handlande till lokalt. Blocket är en marknadsplats som möjliggör snabba affärer där man i mycket större utsträckning handlar lokalt och hämtar sina grejer.

Jag kan en hel del om HiFi. Jag tycker även det är kul att mecka lite, och jag vet vad saker o ting är värda. Med bevakningar på blocket på vissa prylar i mitt närområde kan jag köpa något snabbt, och sedan lägga ut på tradera. Det meckiga med tradera är att man oftast måste skicka prylarna, men å andra sidan är hela sverige din marknad och det är en jävla fördel.

Ex. Köpte en hel stereo häromveckan för 2000 på blocket. Säljer i delar på tradera för 6000 kr. Lite meck, två vändor till postombudet, men säkerligen 3500 kr i ren vinst. Då räknar jag inte in tiden (kanske 2 timmars jobb), men jag tycker det är lite kul att göra en affär då och då.

Jag kanske gör så två gånger i månaden i snitt för att det är en slags hobby. Tjänar kanske mellan 1-4 tkr per månad... Kul med en hobby, kul att göra lite bizniz och framförallt kul med HIFI :-)

MEN, det kräver lite kunskap. Tro att man kan bli rik på sälja ungarnas slitna kläder eller toppar från H&M då är man fel ute. Då är det bättre att skänka bort eller kasta grejerna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in