Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
"Ja, det r hrligt att hra de svenska ledarna..."
(Jacob Hrd om Bjrn Ferry som str och manar p Hellner)
Och nr Ferry flyttar sig lite t sidan dyker en skylt med texten "No coaching zone" upp i bild.
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Japp, han gr en skn konstpaus p ngon sekund nr han pltsligt verkar inse att han faktiskt inte kan ha den blekaste aning om vad Sdergren och Manificat egentligen har pratat om.
En likhet Blomman har med den senare nmnda Granqvist. De bgge tenderar att ibland beskriva konversationer utvare emellan samt tankegngar som rr sig i de tvlandes huvuden. Dessutom med egen vertygelse om att det r helt rtt tminstone fr stunden. Vldigt underhllande nr s sker.
Citat:
Det finns mnga guldkorn i sndningarna frn Vancouver. Framfr allt Blomman var ju i storform under hela msterskapet. Jag frknippar nog mest slutet av stafetten med skna kommentarer. Jag har inte lika mnga minnesbilder av udda/roliga/minnesvrda citat frn Kallas guld. Dremot finns det en del hrliga gonblick under skiathlonloppet. Mste nog se andra halvan av det loppet snart igen... Intervjun med Elofsson r bra.
Har sedan tidigare skrivit upp alla Blommans yttranden i skiathlonloppet frn det att Olsson, fortfarande ensam, brjar nrma sig sista backen till dess att Sdergren gr i ml. Vad Hrd sa dr emellan r dremot inte helt klart, ven om man minns en hel del att fylla i, men det blir nstan roligare utan honom. Men han nmner vl Northug uppemot tio gnger i sista backen tills det konstateras att: "Northug r... ...inte ens femma, Northug r borta!"
Citat:
Nst sista backen avklarad, en kvar fr Johan Olsson.
Det hr r ett bra lge fr Hellner ocks.
Jad han biter med!
Och HELLNER har krafter!!
Hellner har ett jttelge!
DET HR R ETT KANONLGE!
JAA!
HEULLNER!!!!
Hahahaha!
JAA!
HAN KLARAR OCKS!!
EHUE!!
VILKET LOPP!!
Ah det r s sanslst, och de gr allt fr att hjlpa Olsson. Man ser; Hellner har krafterna kvar. Nr de fngar in Johan Olsson; ok nu tar jag ocks chansen, d brjar han jobba fr sig sjlv. Helt otroligt bra gjort, och vad ltt han tog det!
Och en TAPPER Sdergren blir tia!
Vad jag minns s sa Blomman vid flera tillfllen under loppet att Hellners krafter nog var slut och loppet var ver fr hans del, men i efterhand s syntes det tydligen att krafterna fanns dr nd.
Minns inte heller just ngra citat frn det individuella loppet, troligen fr att kommentatorerna aldrig hann bli riktigt nervsa frutom vid en liten flck i sista utfrslpan. Mste drmed konstatera att masstartsformatets avslutande dramaturgi nog inbjuder till mer klassiska kommentatorinsatser. Blomman vrlade rtt bra i damskiathlonen och femmilen ocks. ven sprinttvlingar har ju denna effekt mste n mer motvilligt konstateras. Bde Hrd och Blomman samt Vacchi stod fr lysande insatser under sprinten i Holmenkollen 2011.
Det behvs nog en ny Strmmer som kan tnda till ven under uppsummeringen av en klassisk intervallstart. Bde Mogren 93 och Wassberg vs. Gunde 84 r ju, som sagt mnga gnger frr, guldreferat.