Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-01, 18:47
  #1
Medlem
ruckaalis avatar
Jag tycker vi kan samla lite sköna citat eller grodor som ploppar ut ur diverse aktiva,experter och kommentatorers munnar under denna vintern.
Så när man hör ett konstigt uttryck från tex, Ulfbåge eller Björn Ferry så kan ni väl skriva dem här. De behöver inte vara exakt korrekta så länge man får med poängen.

Jag börjar då
Intervju med Petter Northug efter Gällivare stafetten
"Du fick gå ensam, tycker du om att gå?" /Yvette

Ulfbåge drömmer tillbaka när det inte var lika många nationer att hålla koll på, från dagens herrsprint
"Holubec från Tjeckoslovakien iväg" /Ulfbåge
Citera
2012-12-01, 20:45
  #2
Medlem
mishimas avatar
Kalla till TV4-reportern efter att hon vurpat på sprinten i Bruksvallarna.

"– Tur att det hände i en sådan här tävling"

En vecka senare vurpar hon i en WC-tävling.
Citera
2012-12-01, 20:48
  #3
Medlem
ZRydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali

Ulfbåge drömmer tillbaka när det inte var lika många nationer att hålla koll på, från dagens herrsprint
"Holubec från Tjeckoslovakien iväg" /Ulfbåge

Haha, denna är ju bara bäst. Att det inte har satt sig ännu för våran Christer. 20 år är tydligen inte nog.

Edit:
Citera
2012-12-01, 21:11
  #4
Medlem
Jacob Hård gjorde en liknande blunder under OS-invigningen i år. Påstod att Boris Jeltsin var Rysslands nuvarande president.

Ebba von Sydow märkte såklart ingenting

OnT: Kommer inte på något särskilt just nu, men däremot skrattar jag för mig själv åt Peter Larssons "dialekt", sätt att prata på och framförallt hans Bingo Rimér-look när han var i bild idag.
Citera
2012-12-01, 21:24
  #5
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Peter Larsson kan nästan ha en egen tråd. Hittade många sköna citat i längdtråden.

"Jörgen Brink är en MULTITALANG."

"BAJS-I-KACK."

"Koppla på bastuminen."

"Superdupertalang."


Han gillar speciellt att använda ordet "Super".
Citera
2012-12-01, 21:43
  #6
Medlem
Gag Halfrunts avatar
"Northug fikk kuldesjokk på pungen"
Rubrik i Verdens Gang, 1 december 2012

http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/...artid=10056158

Bra initiativ till tråden. I slutet av säsongen får vi koppla på en omröstning och rösta fram vinterns bästa citat.
__________________
Senast redigerad av Gag Halfrunt 2012-12-01 kl. 21:46.
Citera
2012-12-01, 21:55
  #7
Medlem
mishimas avatar
En Yvette - Greatest Hits går nog att få ihop tillslut. Denna har redan tagits upp i annan tråd.

"Du sa att Kalla gick på trynet och det var inte bra. Hur menar du då?"

Hermundstad intervjuar Therese Johaug efter loppet förra lördagen.

...
Försöker också påminna mig om en groda hon stod för förra säsongen när hon pratade svengelska när hon intervjuade någon.
Citera
2012-12-01, 21:58
  #8
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Försöker också påminna mig om en groda hon stod för förra säsongen när hon pratade svengelska när hon intervjuade någon.

"You were in the lead from start to moal?"

Yvette var det i alla fall och jag tror att det var i fjol.
Citera
2012-12-01, 22:20
  #9
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
"You were in the lead from start to moal?"

Yvette var det i alla fall och jag tror att det var i fjol.

Så var det, tack så mycket. Den är briljant.
Citera
2012-12-01, 22:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Försöker också påminna mig om en groda hon stod för förra säsongen när hon pratade svengelska när hon intervjuade någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
"You were in the lead from start to moal?"

Yvette var det i alla fall och jag tror att det var i fjol.

Jag har även för mig att hon under förra säsongens Tour de Ski frågade Cologna hur han såg på sina/vilka som var hans svåraste "concurrents".
Citera
2012-12-01, 22:49
  #11
Medlem
ZRydens avatar
"It was a good race from the start to the beginning" - Johan Kjölstad, Liberec 2011

Tippar att han blev utpsykad av FIS-Sandra och tappade fokus. Synd att hon lämnat mixedzone. Hon ensam är ju en garanti för en massiv tråd...
Citera
2012-12-01, 23:27
  #12
Medlem
Vacchi är en bra kommentator men de droppar ju grodor och faktafel ur hans mun hela tiden när det gäller längd. Senast hade Freeman kommit fyra på femmilen 2003, när det ju var 15km, dessutom sa han att femmilen var slaskig, nu var det ett tag sedan jag såg den, men det var den väl inte? Gick ju snuskigt fort också. Sedan utnämnde han ju någon okänd till västergötlands bästa skidåkare. Hellner är ju därifrån. Sedan sa han att han inte skulle refera de mellantiderna utan TV-bevakning men gjorde det iallafall.

Yvette undrade ju förra veckan vad Ida ansåg om något som hände bakom hennes rygg. Peter Jonssons tyska med Henkel var lite skämskudde, men han skötte det ju hyggligt, trots att han inte är så bra på tyska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback