2024-12-17, 19:31
Medlem
FIS: Lapalus first podium - in a "regular" world cup format.

Tour de Ski och final climb rknas som konstiga tvlingar
Citera
2025-01-01, 11:43
Medlem
"Och hr kommer en pigg anger! Ja, trtt r han, men han ser pigg ut fortfarande! Och stark!"

Per Forsberg, 1 Januari 2025.
Citera
2025-01-01, 12:05
Medlem
bcdefgs avatar
"Det var ju inte s svrt" Anger om att parkera Klbo
Citera
2025-01-01, 12:05
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
"Och hr kommer en pigg anger! Ja, trtt r han, men han ser pigg ut fortfarande! Och stark!"

Per Forsberg, 1 Januari 2025.
Undrar om inte Per lyckades vara smre n vanlig idag
Citera
2025-01-01, 12:17
Medlem
Mens 15km Pursuit Classic Results:

🥇Harald Oestberg Amundsen🇳🇴 35:18.09
🥈Edvin Anger 🇸🇪 +2.5
🥉Johannes Hoesflot Klaebo 🇬🇧 +5.3

Fis twitter
Citera
2025-01-01, 19:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Undrar om inte Per lyckades vara smre n vanlig idag

Nytt r, nya utmaningar. "Kom igen, A-K, nu tar vi ATL!"

Fast ngot mycket mrkligt hnde i dag under jaktstarten - vid en tidskontroll ute i skogen s hnde det oerhrda att den sllsamma duon VAR HELT TYSTA i skert tio sekunder, vid tv tillfllen ttt efter varandra. Frst trodde jag att det var ljudavbrott, sen blev jag orolig att nn hastigt hade insjuknat, sen insg jag att jag hade ftt vara med om ngot unikt; att de faktiskt lt bilderna tala utan att drnka dem i meningslst pladder.
Citera
2025-01-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nytt r, nya utmaningar. "Kom igen, A-K, nu tar vi ATL!"

Fast ngot mycket mrkligt hnde i dag under jaktstarten - vid en tidskontroll ute i skogen s hnde det oerhrda att den sllsamma duon VAR HELT TYSTA i skert tio sekunder, vid tv tillfllen ttt efter varandra. Frst trodde jag att det var ljudavbrott, sen blev jag orolig att nn hastigt hade insjuknat, sen insg jag att jag hade ftt vara med om ngot unikt; att de faktiskt lt bilderna tala utan att drnka dem i meningslst pladder.

Forsberg frskte vl rkna ut stllningen i totalen. P ngot stt hade han inbillat sig att Amundsen ledde.

Det r obegripligt att man kan ha s mycket fel under en sndning.
Citera
2025-01-01, 20:13
Medlem
Tls att upprepas i den hr trden:
PF - "Angerbacken, ja vi dper den till det. Det finns mnga backar i lngdsammanhang uppkallade efter svenskar, Hellnerbacken i Holmenkollen..."
AKS - "Brinkbacken i Val di Fiemme"
PF - "..."

Vet egentligen inte riktigt vilka fler backar han syftade p d det r dessa jag ocks kan komma p men lite kul att ta upp Brinks kollaps nr man ska lyfta Angers insats.
Citera
2025-01-01, 20:21
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Tls att upprepas i den hr trden:
PF - "Angerbacken, ja vi dper den till det. Det finns mnga backar i lngdsammanhang uppkallade efter svenskar, Hellnerbacken i Holmenkollen..."
PF - "..."

Vet egentligen inte riktigt vilka fler backar han syftade p d det r dessa jag ocks kan komma p men lite kul att ta upp Brinks kollaps nr man ska lyfta Angers insats.
Magnussonbacken i Lahtis
Citera
2025-01-01, 20:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Magnussonbacken i Lahtis

Lundbcksbackarna i Vasaloppet.
Citera
2025-01-01, 22:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
PF - "..."

Jag tnkte direkt, vad i helvete sger mnniskan...
Citera
2025-01-01, 23:47
Medlem
PF har ju tidigare under ssongen varit besatt av att bertta exakt vilket namn homologisringskoordinatorn tilldelat backarna p banan men i Toblach verkade detta lysa med sin frnvaro med undantag av Angerbacken som han hittade p sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in