Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-17, 19:31
Medlem
FIS: Lapalus first podium - in a "regular" world cup format.

Tour de Ski och final climb räknas som konstiga tävlingar
Citera
2025-01-01, 11:43
Medlem
Metallharrys avatar
"Och här kommer en pigg anger! Ja, trött är han, men han ser pigg ut fortfarande! Och stark!"

Per Forsberg, 1 Januari 2025.
Citera
2025-01-01, 12:05
Medlem
bcdefgs avatar
"Det var ju inte så svårt" Anger om att parkera Kläbo
Citera
2025-01-01, 12:05
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
"Och här kommer en pigg anger! Ja, trött är han, men han ser pigg ut fortfarande! Och stark!"

Per Forsberg, 1 Januari 2025.
Undrar om inte Per lyckades vara sämre än vanlig idag
Citera
2025-01-01, 12:17
Medlem
Men’s 15km Pursuit Classic Results:

🥇Harald Oestberg Amundsen🇳🇴 35:18.09
🥈Edvin Anger 🇸🇪 +2.5
🥉Johannes Hoesflot Klaebo 🇬🇧 +5.3

Fis twitter
Citera
2025-01-01, 19:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Undrar om inte Per lyckades vara sämre än vanlig idag

Nytt år, nya utmaningar. "Kom igen, A-K, nu tar vi ATL!"

Fast något mycket märkligt hände i dag under jaktstarten - vid en tidskontroll ute i skogen så hände det oerhörda att den sällsamma duon VAR HELT TYSTA i säkert tio sekunder, vid två tillfällen tätt efter varandra. Först trodde jag att det var ljudavbrott, sen blev jag orolig att nån hastigt hade insjuknat, sen insåg jag att jag hade fått vara med om något unikt; att de faktiskt lät bilderna tala utan att dränka dem i meningslöst pladder.
Citera
2025-01-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nytt år, nya utmaningar. "Kom igen, A-K, nu tar vi ATL!"

Fast något mycket märkligt hände i dag under jaktstarten - vid en tidskontroll ute i skogen så hände det oerhörda att den sällsamma duon VAR HELT TYSTA i säkert tio sekunder, vid två tillfällen tätt efter varandra. Först trodde jag att det var ljudavbrott, sen blev jag orolig att nån hastigt hade insjuknat, sen insåg jag att jag hade fått vara med om något unikt; att de faktiskt lät bilderna tala utan att dränka dem i meningslöst pladder.

Forsberg försökte väl räkna ut ställningen i totalen. På något sätt hade han inbillat sig att Amundsen ledde.

Det är obegripligt att man kan ha så mycket fel under en sändning.
Citera
2025-01-01, 20:13
Medlem
Tåls att upprepas i den här tråden:
PF - "Angerbacken, ja vi döper den till det. Det finns många backar i längdsammanhang uppkallade efter svenskar, Hellnerbacken i Holmenkollen..."
AKS - "Brinkbacken i Val di Fiemme"
PF - "..."

Vet egentligen inte riktigt vilka fler backar han syftade på då det är dessa jag också kan komma på men lite kul att ta upp Brinks kollaps när man ska lyfta Angers insats.
Citera
2025-01-01, 20:21
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Tåls att upprepas i den här tråden:
PF - "Angerbacken, ja vi döper den till det. Det finns många backar i längdsammanhang uppkallade efter svenskar, Hellnerbacken i Holmenkollen..."
PF - "..."

Vet egentligen inte riktigt vilka fler backar han syftade på då det är dessa jag också kan komma på men lite kul att ta upp Brinks kollaps när man ska lyfta Angers insats.
Magnussonbacken i Lahtis
Citera
2025-01-01, 20:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Magnussonbacken i Lahtis

Lundbäcksbackarna i Vasaloppet.
Citera
2025-01-01, 22:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
PF - "..."

Jag tänkte direkt, vad i helvete säger människan...
Citera
2025-01-01, 23:47
Medlem
PF har ju tidigare under säsongen varit besatt av att berätta exakt vilket namn homologisringskoordinatorn tilldelat backarna på banan men i Toblach verkade detta lysa med sin frånvaro med undantag av Angerbacken som han hittade på själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in