2012-12-29, 14:51
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det stämmer att han började 1995. Han hade några sporadiska inhopp innan som ersättare för brodern Örjan. Örjan började vid den tiden få svårt att få ledigt från den bank han arbetade åt. Detta var några år innan Örjan blev sjuk och sedermera gick bort.

Örjan Blomqvist hade en mindre offensiv stil i sitt kommenterande. Jag kan inte påminna mig ett enda citat från honom.

Jag har en anekdot, som - om jag minns rätt - handlar om salig Örjan. Jag har inte funderat närmare på den här historien sedan den inträffade, men jag hoppas att jag i stora drag minns rätt.

Vasaloppet 1992. Örjan Blomqvist kommenterar Vasaloppet. Eftersom Ulfbåge kommenterade OS i Albertville veckan före, tror jag att han är huvudkommentator. Österrikaren Walter Mayer, då 38 år gammal, gör en tidig utbrytning och får en ganska stor lucka. Ulfbåge och Blomqvist är överens om att det inte finns en möjlighet att utbrytningen ska hålla och Blomqvist häver plötsligt ur sig: "Nej, om det där håller, så ska jag gå härifrån ända till Stockholm."

Naturligtvis blir luckan till övriga åkare bara större och större och för varje tidskontroll som passeras, påminner givetvis en allt muntrare Ulfbåge Blomqvist om hans löfte. Till slut tystnar Blomqvist en stund och mumlar sedan att han sitter och funderar på om han har kvar tillräckligt många semesterdagar för att han ska kunna gå hem från Mora...

Lyckligtvis för Örjan, kom Janne Ottosson ikapp Mayer före Hökberg och lyckades till slut spurtbesegra Mayer med två sekunder på upploppet...
Citera
2012-12-29, 15:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Jag har en anekdot, som - om jag minns rätt - handlar om salig Örjan. Jag har inte funderat närmare på den här historien sedan den inträffade, men jag hoppas att jag i stora drag minns rätt.

Vasaloppet 1992. Örjan Blomqvist kommenterar Vasaloppet. Eftersom Ulfbåge kommenterade OS i Albertville veckan före, tror jag att han är huvudkommentator. Österrikaren Walter Mayer, då 38 år gammal, gör en tidig utbrytning och får en ganska stor lucka. Ulfbåge och Blomqvist är överens om att det inte finns en möjlighet att utbrytningen ska hålla och Blomqvist häver plötsligt ur sig: "Nej, om det där håller, så ska jag gå härifrån ända till Stockholm."

Naturligtvis blir luckan till övriga åkare bara större och större och för varje tidskontroll som passeras, påminner givetvis en allt muntrare Ulfbåge Blomqvist om hans löfte. Till slut tystnar Blomqvist en stund och mumlar sedan att han sitter och funderar på om han har kvar tillräckligt många semesterdagar för att han ska kunna gå hem från Mora...

Lyckligtvis för Örjan, kom Janne Ottosson ikapp Mayer före Hökberg och lyckades till slut spurtbesegra Mayer med två sekunder på upploppet...

Ja det där kommer jag ihåg. Det var Ulfbåge och det kom en artikel om det i kvällstidningarna efteråt.
Citera
2013-01-03, 18:53
Medlem
ruckaalis avatar
"Vill ni se Sverige gå i mål så slå över till SVT-play"

AnnaMaria Jansson efter skidskyttestafetten där Sverige är väääääldigt långt efter.
Citera
2013-01-03, 19:04
Medlem
Hzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
"Vill ni se Sverige gå i mål så slå över till SVT-play"

AnnaMaria Jansson efter skidskyttestafetten där Sverige är väääääldigt långt efter.

Som ytterligare salt i såren stämde inte ens det eftersom Sverige tydligen plockades av banan innan sista varvet enligt Wiksten på Eurosport.
Citera
2013-01-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hzj
Som ytterligare salt i såren stämde inte ens det eftersom Sverige tydligen plockades av banan innan sista varvet enligt Wiksten på Eurosport.
Av vem, landslagsledningen eller arrangören?
Citera
2013-01-06, 14:51
Medlem
Hzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Av vem, landslagsledningen eller arrangören?

Arrangören, antagligen blev de varvade, följde inte upp det hela.
Citera
2013-01-06, 16:11
Medlem
"Det enda som Emil-Hegle Svendsen saknar egentligen, det är väl en riktigt spurt."
- Eurosport-Tord
Citera
2013-01-06, 16:14
Medlem
ZRydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
"Det enda som Emil-Hegle Svendsen saknar egentligen, det är väl en riktigt spurt."
- Eurosport-Tord

Ha, ha, skidskytte-cirkusens bäste spurtare behöver en riktig spurt. Hur många Northugs finns det då inte där?
Citera
2013-01-06, 21:40
Bannlyst
I wanted to celebrate for my home fans, but i got unconcentrated and fell instead... - Andreas Wellinger från Tyskland om en tävling i Österrike..
Citera
2013-01-11, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Magdalena Forsberg or Magdalena Neuner?

http://www.youtube.com/watch?list=UU...-8IrgH8#t=265s

Haha fyfan vad skön han är
Citera
2013-01-27, 10:04
Medlem
Thax21s avatar
"Det är härligt med Italien, som är lite lagom korrupt..."

Peter Larsson kommenterar att Per Elofsson fick åka i första startgrupp i Marcialonga.
Citera
2013-01-27, 10:23
Medlem
Hzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
"Det är härligt med Italien, som är lite lagom korrupt..."

Peter Larsson kommenterar att Per Elofsson fick åka i första startgrupp i Marcialonga.

Haha, han har några fina idag Peter Larsson, levererar på löpande band så man inte hinner anteckna alla. Den där helt klart bäst hittills dock.

Bidrar med dem övriga jag noterat:

"Jörgen Brink är ju favorit i varenda tävling han ställer upp i. Det är någonting jag kan stå för i sådana här sammanhang."

"Geir Ludvig Åsen, den gamle storåkaren , har hittat en egen position i klungan där han kan ligga och köra."

"Det hade varit roligt att se Per Elofsson inzoomad i de tighta trikåerna igen."

Alla signerade samme Larsson förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in