2012-12-17, 19:26
Medlem
ZRydens avatar
Jo, det var ett klart provocerande uttalande. Speciellt eftersom att han specifikt sger lngdskidor (orkar inte se honom i bild igen s jag gr p minnet). Han nmner ju ven skidtunnlar specifikt som exempel och kanske syftar han bara p det, vilket d gr det riktigt korkat. Norge har ingen skidtunnel och han skulle knappast tala om dem som ett U-land i samma andetag.

Jag tror att han helt enkelt snappat upp att Finland har fyra skidtunnlar och i vrre anda n Jonas Karlsson (som faktiskt fljer sporten) ska han bertta fr de dumma tittarna hur det ligger till. Att han gr sig sjlv till tlje gentemot de flesta skiter han i eller tnker inte p.
-----------------------------------------------------------------------------

*poff*
Senast redigerad av ZRyden 2012-12-17 kl. 20:02.
Citera
2012-12-19, 00:34
Medlem
JoeDevolas avatar
Obekrftat citat frn Wassberg. Han har precis blivit pappa och blir intervjuad av lokalpressen. Thomas har antagligen redan berttat om kn och vikt p den nyfdde och fr frgan om lngden p barnet. Svaret lyder:

-Dryga halvmetern.

Ngon som kan bekrfta?
Citera
2012-12-19, 07:03
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Obekrftat citat frn Wassberg. Han har precis blivit pappa och blir intervjuad av lokalpressen. Thomas har antagligen redan berttat om kn och vikt p den nyfdde och fr frgan om lngden p barnet. Svaret lyder:

-Dryga halvmetern.

Ngon som kan bekrfta?

Hahaha... Underbart - jag hade nstan glmt bort den, men jag minns att ryktet om det svaret spreds i samband med VM i Oberstdorf 1987, nr han just hade blivit pappa fr frsta gngen. Som jag kommer ihg det svarade han:

"...vgde vl en 3-4 kilo och var vl en halvmeter lng, ungefr."

Jag har inget belgg fr att det ska vara sant, dock...
Citera
2012-12-19, 10:27
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Hahaha... Underbart - jag hade nstan glmt bort den, men jag minns att ryktet om det svaret spreds i samband med VM i Oberstdorf 1987, nr han just hade blivit pappa fr frsta gngen. Som jag kommer ihg det svarade han:

"...vgde vl en 3-4 kilo och var vl en halvmeter lng, ungefr."

Jag har inget belgg fr att det ska vara sant, dock...

Skulle tro att din version ligger nrmare sanningen.
Citera
2012-12-19, 16:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
-"Nu suger hon fint, hehe...urskta mina uttryck.".
/Anja P, kl 16:04, SVT1
Citera
2012-12-19, 19:57
Medlem
Waterfalls avatar
" Stort aa hh gratt, ehh viel eh gluuuc.............. Ehhmmm... Congratlutions Viktora Rebensburg.."

Becksmo bjuder p ssongens bsta nr han frsker gratulera Rebensburg p tre sprk..
Senast redigerad av Waterfall 2012-12-19 kl. 20:05.
Citera
2012-12-19, 21:18
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfall
" Stort aa hh gratt, ehh viel eh gluuuc.............. Ehhmmm... Congratlutions Viktora Rebensburg.."

Becksmo bjuder p ssongens bsta nr han frsker gratulera Rebensburg p tre sprk..

Frsk hitta intervjun p SVT-play, hade varit kul att se.
Senast redigerad av ruckaali 2012-12-19 kl. 21:21.
Citera
2012-12-19, 21:27
Medlem
Waterfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Frsk hitta intervjun p SVT-play, hade varit kul att se.

http://www.svtplay.se/video/907402/19-12-18-55

Efter en timme och tv minuter typ..
Citera
2012-12-19, 21:59
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterfall
http://www.svtplay.se/video/907402/19-12-18-55

Efter en timme och tv minuter typ..

Haha riktigt roligt var det. Startar faktiskt precis vid 1 timme och 2 min.
Stoooooort hhhh
Citera
2012-12-23, 13:02
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Wassberg i intervju med Expressen.

Inte s mycket Facebook?
- Nej, det vgrar jag. Jag r s jvla less, fr sambon har det. Det r grejer tamejfan jmt.
Wassberg r tyst och tuggar maten i ngra sekunder, innan han fortstter:
- Folk avsljar sig sjlva och vad de hller p med. Jag begriper inte det.
- Jag mste skratta. Sambon r ju lrare p gymnasiet hr borta. Och ska du ha koll p eleverna s r det bara att g in p Facebook och kolla vad de hller p med. Det r ju sjukt!
Citera
2012-12-29, 13:38
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Fick fr mig nr trden startade att rubriken syftade p denna vinter, men diskussionen verkar vl i all vlmening dragit ivg mot "citat som inte gjorts under sommarn"

Sant i och fr sig, men vi kom ju ganska snabbt fram till att vi inte bara skulle utse det bsta citatet under denna vinter, utan ven tidernas bsta vintersportcitat.

Dremot tycker jag att trden har blivit lite rrig, eftersom vi har blandat de bsta citaten frn denna vinter med klassiska vintersportcitat i samma trd. Vi kanske skulle be ngon snll moderator att bryta ut de klassiska citaten frn den hr trden och lgga dem i en srskild trd, som vi kan dpa till exempelvis "klassiska vintersportcitat". Vad sger ni andra? TS?
Citera
2012-12-29, 14:44
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Sant i och fr sig, men vi kom ju ganska snabbt fram till att vi inte bara skulle utse det bsta citatet under denna vinter, utan ven tidernas bsta vintersportcitat.

Dremot tycker jag att trden har blivit lite rrig, eftersom vi har blandat de bsta citaten frn denna vinter med klassiska vintersportcitat i samma trd. Vi kanske skulle be ngon snll moderator att bryta ut de klassiska citaten frn den hr trden och lgga dem i en srskild trd, som vi kan dpa till exempelvis "klassiska vintersportcitat". Vad sger ni andra? TS?

Det skulle vara helt okej med mig. Knner ocks att trden blivit lite rrig iom de diskussioner som uppstr. andra sidan tycker jag det r sjlvklart att man filosoferar kring citaten och d frmst de ldre. r ju vldigt spnnande att lsa om klassiska Wassberg och Jrnberg uttalanden och forska fram i hur mycket sanning det ligger i dessa. Risken r ju att de som inte r dokumenterade har ndrats en del genom ren d dem blivit terberttade.

Fr vrigt vntar jag p ditt utltande kring Sixten dokumentren som sndes frra veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in