2012-12-01, 16:14
Medlem
Chibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
Okej. Verkar som att du har fått jobba mycket för att spara ihop till så mycket redan vid 21, eller handlar det bara om att lägga pengarna på rätt saker?

Hoppade av andra ring på gymnasiet. Har varvat jobb med studier. Har aldrig riktigt varit sparsam med mina pengar, handlar nog mer om att jag har jobbat hyfsat mycket för min ålder
Citera
2012-12-01, 16:16
Medlem
Megasavantens avatar
Fan vad skönt! Då är jag inte så misslyckad som jag trodde trots allt.
Citera
2012-12-01, 16:18
Medlem
Gidalezus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chib
Hoppade av andra ring på gymnasiet. Har varvat jobb med studier. Har aldrig riktigt varit sparsam med mina pengar, handlar nog mer om att jag har jobbat hyfsat mycket för min ålder

Sälja knark menar du?
Citera
2012-12-01, 16:22
Medlem
Megasavantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saveyourself
Kille på 20, jobbat på samma ställe sen studenten, får in ca 7 papp i månaden, inget sparat alls egentligen, har en bostadsrätt, med hela lånet kvar på, inga släktingar med stålar att vänta på, ingen i släkten har några större summor, klarar mig rätt bra då jag inte lider av att gå i kläder från hm, öb, rusta eller annat, tror det är där allas pengar försvinner, skulle aldrig få för mig att köpa en tröja för flera hundra, en enfärgad för 50 spänn duger fint åt mig!

Vad har du för ambitioner i framtiden då? Enkelt svensson-liv eller funderar du på att bli VD?

Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Extraknegar i matbutik och drar in mellan 3-4 k extra per månad. + Studiebidrag, cirkus en tusenlapp.

Har lagt undan kanske 50 k som jag fördelat ut på olika sätt, har nyligen börjat sätta in en tusing i månaden på ett räntesparkonto.

Lever inte flott, men har betydligt mycket mer pengar att röra mig med jämfört med mina kamrater! Har smeknamnet ''knegar'n'', ett något tveeggat svärd.

Bor hemma, så har inga andra större utgifter.

Men vad har du för ambitioner då?
Citera
Medlem
Chibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidalezu
Sälja knark menar du?

Haha!

Fiskhandlare sen 15 års ålder, riktigt glamoröst!
Citera
Medlem
Megasavantens avatar
En fråga till, hur mycket beräknar ni att ha (på ett ungefär) när ni skaffar barn?

Citera
2012-12-01, 16:24
Medlem
Chibs avatar
Citat:
En fråga till, hur mycket beräknar ni att ha (på ett ungefär) när ni skaffar barn?

Ett steg i taget, ska bara "bli något när jag blir stor" först!
Citera
2012-12-01, 16:24
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
21 år 1.2-1.5 miljoner i Aktier + Lägenhet (500k) + bil (50k-100k) + ikea möbler + någon TV.

Jobbar ibland. Hoppade av Uni.
Citera
2012-12-01, 16:27
Medlem
Chibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
21 år 1.2-1.5 miljoner i Aktier + Lägenhet (500k) + bil (50k-100k) + ikea möbler + någon TV.

Imponerande!

Får man fråga vad du gjorde för att bli så "framgångsrik"?
Citera
2012-12-01, 16:28
Medlem
Megasavantens avatar
Citat:

Shit! Grattis, här går det riktigt bra tydligen!
Hur fick du upp det där aktiekapitalet? Har du fått hjälp eller har du suttit och daytradeat mycket?

Men om du hoppade av universitet, vad planerar du att göra istället då?
Citera
2012-12-01, 16:32
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:

Vilka aktier? Att ha sådan tung post i aktier vid denna ålder är rätt så mycket.

Är själv 20, ca 200.000 i tillgångar. En del ligger bara stilla i ett sparkonto med liten ränta och en del (ca 50.000) har jag i aktier.
Citera
2012-12-01, 16:32
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Vad har du för ambitioner i framtiden då? Enkelt svensson-liv eller funderar du på att bli VD?

Men vad har du för ambitioner då?

Knega vidare och försöka avancera, plugga vidare på universitetet eller bara softa vidare på deltid.

Är inte speciellt sugen på en karriär, men om jag inte lyckas använd all fritid till något nyttigt så lär jag nog ändå jobba 100%. Har väl inte de högsta ambitionsnivåerna, men tänker då inte sitta och pilla naveln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in