• 1
  • 2
2012-12-01, 01:10
Bannlyst
God afton mina herrar & damer!

Novus/DN och övrigt mediaslask har nu kommit fram till en "relevant" slutsats. SD-väljare är helt enkelt för dumma. De är lågutbildade och jag uppfattar det som att jag hade rätt när jag sa för några dagar sedan "Snart börjar media jaga SD-väljare när det inte fungerar att jaga Jimmie med hammaren & skäran".

Men då undrar jag varför inte media säger samma sak om alla andra partier?
Socialdemokraterna då? Varför nämns det inget om deras väljare från HÖGERMEDIA?

Socialdemokraterna är ju det klassiska och f.d arbetarpartiet. Inte har deras väljare någon utbildning. Har de utbildning så är det via jobbet. Men SD ska ha all skit verkar det som.
Varför väljer media att endast granska SD-medlemmar och inte Vänster-medlemmar?

Vänstermedia kan granska moderat-medlemmar och säga "Moderatmedlemmar är lågutbildade". Men det gör de inte. Både vänstern & högern samarbetar tillsammans för att slå ut den mest oliktänkande.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-12-01, 01:38
Medlem
RutSvenssons avatar
Har du källa på dessa påståenden? Du har helt rätt men det krävs ju en källa för att styrka det.
Citera
2012-12-01, 01:46
Medlem
antianals avatar
(S)-väljare är inte lågutbildade, de är outbildade, annars hade man inte röstat på Framtida Floskel & Fiffelpartiet
Citera
2012-12-01, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Har du källa på dessa påståenden? Du har helt rätt men det krävs ju en källa för att styrka det.

Vad tror du Socialdemokraterna fick sina väljare ifrån? Universitetet civilekonomer?
Det är allmänt känt att Socialdemokraterna var arbetarpartiet och där med så fick dem sina väljare från lågutbildade människor. Jag hänvisar till historian om du frågar

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-12-01, 02:13
Medlem
Fjodorovs avatar
Du måste fortfarande styrka det med en källa om man skall tro på dig.

//Nico di Fjodorov, överbefälhavare över Djungelpatrullen.
Citera
2012-12-01, 02:18
Medlem
JasonVs avatar
Kanske är de utbildade, men inte fan betyder det att de är intelligenta.
Det finns ingen utbildning som botar dumhet!
Citera
2012-12-01, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Du måste fortfarande styrka det med en källa om man skall tro på dig.

//Nico di Fjodorov, överbefälhavare över Djungelpatrullen.

Jag får förklara med ord.
Arbetarparti. Har de högutbildade väljare t.ex chefer eller konstruktörer eller ekonomer eller har de industri/bygg/kollektiva-väljare?

Hur tror du media kom fram till slutsatsen angående SD?
Jo, samma som min slutsats. Men min är relevant då S är det s.k kända arbetarpartiet i Sverige.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-12-01, 09:49
Medlem
BernardLoutres avatar
Kanske därför att journalister också är lågutbildade...
Citera
2012-12-01, 10:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vad är "högutbildade"? är det ekonomer, förskolelärare, lärare och socionomer?
Citera
2012-12-01, 10:32
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Det HAR nämnts gång på gång i media i flera decennier, men bara för att de inte skrev det igår så går SD:s noob till propagandaminister igång här och pratar om att det är en judekonspirationskampanj... Suck.

Winston: du är patetisk. Vi har sett mönstret många gånger om de senaste veckorna.
- Först förnekar du att det som skrivs i tidningarna stämmer
- Sedan säger du att "vi" inte ska bry oss om vad de skriver
- Sedan säger du att det inte spelar någon roll
- Sedan skriver du "men titta på de andra partierna då"

Och om Jimmie till slut sparkar någon så är alltsammans helt plötsligt bra och korrekt.
Citera
2012-12-01, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad är "högutbildade"? är det ekonomer, förskolelärare, lärare och socionomer?

Man säger högutbildade för att markera "klasser".
De lågutbildade anses vara av arbetarklass och därmed smutsiga skithögar som petar näsan och beter sig som bönder. Medan högutbildade är lite finare klass av sig.

Trevligt att t.o.m vänstern stödjer detta.

Det jag ville komma till i denna tråd är att taktiken "X är lågutbildade" är gentligen en felaktig analys då alla kan vara lågutbildade. Exempel. Muslimska församlingar är lågutbildade/analfabeter. Men det skrivs det inget om. Man kan alltså vrida på exakt allt och säga "De där är lågutbildade".

/ Winston D Thackeray
Senast redigerad av The-Wise-Gentleman 2012-12-01 kl. 11:12.
Citera
2012-12-01, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Det HAR nämnts gång på gång i media i flera decennier, men bara för att de inte skrev det igår så går SD:s noob till propagandaminister igång här och pratar om att det är en judekonspirationskampanj... Suck.
Men jag tycker det är att göra skillnad på parti när man endast väljer att satsa på att granska SD. Det är som att opinionsledarna är betala av media för att ENDAST skriva skit.

Citat:
Winston: du är patetisk. Vi har sett mönstret många gånger om de senaste veckorna.
- Först förnekar du att det som skrivs i tidningarna stämmer
- Sedan säger du att "vi" inte ska bry oss om vad de skriver
- Sedan säger du att det inte spelar någon roll
- Sedan skriver du "men titta på de andra partierna då"

Och om Jimmie till slut sparkar någon så är alltsammans helt plötsligt bra och korrekt.
Jag antar du menar min förra signatur där jag uppmanade folk att inte lyssna på media & rösta på det man själv tycker är bra? Jag står fortfarande för den åsikten och man ska lita på sig själv, inte lyssna och låta sig påverkas av media när man ska rösta.

/ Winston D Thackeray
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in