• 1
  • 2
2012-12-01, 18:20
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Jag antar du menar min förra signatur där jag uppmanade folk att inte lyssna på media & rösta på det man själv tycker är bra? Jag står fortfarande för den åsikten och man ska lita på sig själv, inte lyssna och låta sig påverkas av media när man ska rösta.

/ Winston D Thackeray
Nej, jag syftar på det här:
Citat:
Idag så är det accepterat med fusk i demokratin. Något som vi måste stoppa. Fusket består av att enskilda personer skriver artiklar som folk läser. Det kan vara allt från vettiga artiklar med källa till endast åsiktsartiklar som använder enstaka "experter" som källor. Man lurar helt enkelt folk från sina egna åsikter. Vi har ofta hört "kommentatorexpert". Inte sant?
https://www.flashback.org/t2009324

Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Winston: du är patetisk. Vi har sett mönstret många gånger om de senaste veckorna.
- Först förnekar du att det som skrivs i tidningarna stämmer
Citat:
Nu när SD har börjat få många mätningar över 10% så börjar media bli allt mer desperat. Lögner, förtal, och åter igen fusk.
https://www.flashback.org/t2011073

Citat:
- Sedan säger du att "vi" inte ska bry oss om vad de skriver
(Som vi såg ovan)

Citat:
- Sedan säger du att det inte spelar någon roll
Citat:
Anledningen varför jag skriver detta inlägg är för att jag känner och vet att SD kommer att klara sig.
SD får fortsatt ökat stöd. Tack vare att media hanterar inte denna situation på ett proffisionellt sätt.
Visst blev CW, EA och KE avslöjad. Det är ingen som nekar. Men media kör detta på så fult sätt så Svenska folket och SD-väljarna misstänker något.

Citat:
- Sedan skriver du "men titta på de andra partierna då"
(Som när du startade den här tråden, och många fler)

Citat:
Och om Jimmie till slut sparkar någon så är alltsammans helt plötsligt bra och korrekt.
Citat:
Det framgår ganska tydligt att alla är lite lika mycket värda. Men jag har inte uttalat mig om Lars värde. Jag sa bara att jag anser Markus är bättre.
https://www.flashback.org/p40626131#p40626131
Citera
2012-12-01, 18:38
Bannlyst
Citat:
https://www.flashback.org/t2009324
Kanske lite halvt OT i tråden, men jag ska svara på dem.
Det var där jag uppmanade folk att tro på sig själv och rösta på vad man själv tycker är bra.

Citat:
Här menar jag att media inte visar hela sanningen. Man klipper bort vissa delar som det ser ut som någon har sagt det. Exempelvis när media säger att Lars Isovaara sa någon rasistiskt, när han inte gjorde det. Det är ett exempel på förtal. '

Annat exempel på fusk är när media hela tiden försöker ställa partiet SD som ansvarig varför Erik Almqvist inte lämnar riksdagen. De nämner inget att ett mandat är personligt. Det är mitt exempel på fusk & djävulskap. Man vilseleder folket att skuldbelägga SD.

Citat:
(Som vi såg ovan)
Jag hänvisar fortfarande att man ska tro på sig själv och rösta på det man vill. Bara för jag säger att man inte ska lita på median så betyder det inte att jag vill att ni ska lita på mig - konstant.

Citat:
Media anses som motståndare till SD och SD-väljare bryr sig inte om partiet efter enskilda individer.

Citat:
(Som när du startade den här tråden, och många fler)
Jag ville markera att media lägger all fokus på SD. Att säga "X medlemmar är lågutbildade" är en felaktig analys. Det är som dem försöker "X medlemmar är korkade och förstår inget".
Att dra slutsatsen "X medlemmar är lågutbildade" kan man dra om typ alla partier. Men man väljer att göra det på SD för att smutskasta dem.

Citat:
https://www.flashback.org/p40626131#p40626131
[/quote]
Har någon sagt att uttrycket "alla är lika mycket värda" stämmer?
Jag brukar alltid uppmana folk att ta sig en titt om omvärlden och inte bara i sitt närområde.

Lite halvt OT men jag hoppas jag svarade på dina frågor?

/ Winston D Thackeray
Senast redigerad av The-Wise-Gentleman 2012-12-01 kl. 18:44.
Citera
2012-12-01, 23:10
Medlem
Citat:
Vad tror du Socialdemokraterna fick sina väljare ifrån? Universitetet civilekonomer?
Det är allmänt känt att Socialdemokraterna var arbetarpartiet och där med så fick dem sina väljare från lågutbildade människor. Jag hänvisar till historian om du frågar

/ Winston D Thackeray

Wat.
Citera
2012-12-02, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
Wat.

När man stämplar ett parti som "Partiet har lågutbildade medlemmar" och gör den undersökningen bara på ett parti. Det är en felaktig analys enligt mig. Socialdemokraterna har alltid kallats arbetarpartiet, men varför nämner Novus inget om Socialdemokraterna då? Tror Novus att Socialdemokraterna har alla sina medlemmar från universitetet? Nej, det har de inte.
Enligt min uppfattning så har Socialdemokraterna också lågutbildade medlemmar. Det kan vara allt från industriarbetare till fackliga byggarbetare.

Jag tycker det är dålig stil att man just ska stämpla partier som "har lågutbildade medlemmar". Än fast jag gjorde det så menar jag att media ska också "granska" S och jag svarade med "samma mynt" för att markera en skillnad. Om du förstår vad jag menar?

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-12-02, 13:33
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det hela är ett tämligen extremt, och ganska skrattretande utslag av PK-syndrom.

Här har vi t ex Janne Svensson, 26 år gammal lagerarbetare med truck-körkort, för närvarande arbetslös.

2006: Janne stödjer Socialdemokraterna = offer för klass-samhälle, jordens salt, vardagshjälte, ryggraden i Sverige osv

2010: Janne stödjer Sverigedemokraterna = obildad, inskränkt och främlingsfientlig landsorts-nolla endast värd att hånas

Heja Sverige, och heja framför allt PK-Sverige och dess intressanta "logik".

- F.G
Citera
2012-12-02, 15:42
Medlem
Citat:
Jag tycker det är dålig stil att man just ska stämpla partier som "har lågutbildade medlemmar". Än fast jag gjorde det så menar jag att media ska också "granska" S och jag svarade med "samma mynt" för att markera en skillnad. Om du förstår vad jag menar?

Ja men du har helt rätt. Det ingår i mediadramaturgin just nu, att på alla sätt som är möjligt, svartmåla SD, som anses som huvudmotstånden. Att media, för det är de som slänger ur sig begrepp som "lågutbildade" och klistrar på vissa väljare dessa epitet och egenskaper beror på medias, idag extremt låga nivå sin egen analyskapacitet.

För övrigt något som ska in i tråden; Medievänsterns propagandavokabulär
Citera
2012-12-03, 22:43
Medlem
Slicjays avatar
Hela bajs-mackan om lågutbildade som media nu skriker sig hesa över har bara att göra med det faktum att fler från både övre och undre mellanklassen börjar snegla åt SD. Detta skeende gör eliten livrädd av den anledningen att förlorar de mellanklassen så är loppet kört. Därför försöker de "dreva" med retoriken vitt skräp och obildade bönder för att mellanklassen ska hålla sig borta. Strategin är att mellanklassen inte ska vilja associera sig med Sveriges, enligt eliten, nya drägg; arbetarklassen.

Ironiskt hur en samhällsklass har gått från hjältar till avskum på sisådär 4 år.

Självklart kan de inte erkänna att S säkerligen har fler lågutbildade sympatisörer än SD. De vet det, men sanning är ju som sagt inget gammelmedia håller på med i Sverige om du nu trodde det.
Citera
2012-12-04, 07:31
Medlem
gavlips avatar
För att Main Streem Media inte informerar folk om verkligheten utan bedriver propaganda.
Citera
2012-12-13, 13:39
Medlem
För att medierna vill kasta skit på sd. När sd vinner över arbetarväljare förvandlas de till outbildade.
Citera
2012-12-13, 16:27
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Har du källa på dessa påståenden? Du har helt rätt men det krävs ju en källa för att styrka det.

Vad då källa? Vilken källa har källan och källans källa? Sådant trams kan man hålla på med i evigheter och de gör vissa av forumets mer utpräglade diskussionsförstörare med sin halvraders inlägg. Ungefär max vad de har intellektuell kapacitet till.
Citera
2012-12-13, 20:13
Medlem
Herostratoss avatar
lågutbildade arbetare som röstar rätt = "de som byggde Sverige"
lågutbildade arbetare som röstar SD = "White Trash"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto