2013-05-09, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Spotta ut eftersom vi har/har haft mods som är ultraliberaler, nazister, kommunister, biologer och gud vet vad...
Ja, det vet jag. Har aldrig påstått annat.
Citera
2013-05-09, 01:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2die
Nu var inte frågan ställd till mig men väljer att svara ändå. Ni är för allt det där plus regel 1.06 till absurdum. Och det innebär att ni samtidigt är mot yttrandefrihet i det fallet att en enskild medlem kan bli outad. Men många gånger blir ju "mot" i yttrandefriheten ordentligt lidande när 1.06 kan tolkas så löjligt som den ju faktiskt gjorts i ett par exempel i den här tråden. Och då är ni ju inte för yttrandefrihet längre! För allt annat men mot yttrandefrihet - Flashbacks nya slogan kanske?

Skulle inte bli helt förvånad om det finns fler "regler" som tolkas för snävt och till nackdel för yttrandefriheten. Men vill forumet få med allt patrask så är det väl enda utvägen?
Allt handlar om att du ska få ge uttryck för din åsikt anonymt, om du så önskar.
Citera
2013-05-09, 01:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algol
Ja, det vet jag. Har aldrig påstått annat.
Så vilka vendettor menar du att en så diversifierad grupp som vi moderatorer är skulle vi ha?
Citera
2013-05-09, 01:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det blir snarare tvärtom då regeln används för att tysta folk. Folk får stå sina kast om de inte håller sin anonymitet. Värderar de den så håller de den hemlig, simpelt.

Behövs ingen regel 1.06
Fundera ett varv till!
Citera
2013-05-09, 01:39
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Yttrandefrihet är att man skall kunna outa andra medlemmar på forumet som det är nu används regelsystemet som ett sorts vapen för att göra sig av med meningsmotståndare. Folk är fega fittor och det är min yttrandefrihet att outa folk om jag vill.
Då har du totalt missuppfattat syftet med Flashback om ditt mål är att outa medlemmar till höger och vänster. Jag föreslår att du startar ett eget forum med vad du kallar "total yttrandefrihet", så får vi se hur många medlemmar du kan behålla efter att du och dina gelikar outat de som misshagar dig.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2013-05-09 kl. 02:01.
Citera
2013-05-09, 01:52
Bannlyst
Problemet är väl när vissa TS inte kan acceptera ,
senaste Mods förklarar väl ,ok enligt mig är helt ok

däremot oförklarliga varningar "mot"att gömma sig bakom skitregel ,kan ses lite suspekta,men dom "glömmer"man lätt
Citera
2013-05-09, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Så vilka vendettor menar du att en så diversifierad grupp som vi moderatorer är skulle vi ha?
Klart det finns personliga vendettor och åsikter som delas av den större gruppen av moderatorer emot individer som uppfattas som irriterande element. Därefter finns det enskilda inom gruppen moderatorer som ogillar vissa individer och därmed kan ha ett för forumet ohälsosamt inflytande över de övriga.

När får Flashback sin första pedofila moderator som är öppet pedofil alltså?
Citera
2013-05-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Då har du totalt missuppfattat syftet med Flashback om ditt mål är att outa medlemmar till höger och vänster. Jag föreslår att du startar ett eget forum med vad du kallar "total yttrandefrihet", så får vi se hur många medlemmar du kan behålla efter att du och dina gelikar outat de som misshagar dig.
Jag har mer yttrandefrihet på Aftonhoran än på flashback.

Jag vill helt enkelt återskapa regel 1.06 som den var förr, att gälla alla FB-medlemmar eller inga alls. Helst skulle jag se att den försvann helt och hållet.

Riktig yttrandefrihet är att jag skall kunna säga det alla redan vet men har en munkavle på sig, som vilka vissa personer är som skriver här på forumet.

Det är uppenbart för de flesta att regel 1.06 just nu är ett vapen folk använder emot folk de ogillar, användare som anmäler andra för ingenting. Regeln hanteras trubbigt och orättvist. Dessutom ger den överdrivet mycket merarbete för moderatorer.

Men visst accepterar jag att jag inte äger Flashback och har egentligen inget att säga till om, det är en självklarhet jag accepterar. Men jag har väl rätt att fråga och tycka i egenskap av användare?
Citera
2013-05-09, 09:25
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Det är uppenbart för de flesta att regel 1.06 just nu är ett vapen folk använder emot folk de ogillar, användare som anmäler andra för ingenting.

Blir man bestraffad för 1.06 så betyder det också att man gjort någon form av sammankoppling. Håller man sig ifrån sånt så har man inget att oroa sig för.

admin5
Citera
2013-05-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Blir man bestraffad för 1.06 så betyder det också att man gjort någon form av sammankoppling. Håller man sig ifrån sånt så har man inget att oroa sig för.

admin5
Sammankoppling borde få göras därefter är det väl upp till vem som helst att tro på den eller inte. Att så många konton florerar i dessa VPN-tider i samma trådar där flera av dem är samma personer är bara irriterande.

Jag har inga problem med att bli sammankopplad med mina andra konton om någon vill göra det, det är yttrandefrihet!?
Citera
2013-05-09, 09:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag har inga problem med att bli sammankopplad med mina andra konton om någon vill göra det, det är yttrandefrihet!?
Då har du ju valet att vara öppen med vilka konton du har - det är inte svårare än att skriva det i din signatur - och så kan de som anser sig inte kunna skriva fritt ifall deras identitet blir känd få lov att vara anonyma utan att riskera att röjas.

När det gäller 1.06 så anses helt enkelt den inskränkning den regeln innebär mindre än inskränkningen det skulle innebära att folk inte vågar skriva känsliga saker.
Citera
2013-05-09, 09:57
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Sammankoppling borde få göras

Kan garantera dig att det aldrig kommer att ske, regel 1.06 är den i särklass viktigaste regeln vi har tillsammans med 1.08.

admin5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in