Citat:
Ursprungligen postat av
femtaliess
Det enda överkörda fordon under min tid var som sagt en folkakombi, kamouflagemålad, som Regementschefen för A7 ställde på en väg på Tofta skjutfält (samövning med P18) för att få lite kortare bit att gå till stabstältet. Det var becksvart vinternatt, så det var inte så bra ide att parkera en kamouflagemålad bil där stridsvagns- och pansarskytteplutonerna ryckte fram under mörkerkörning. Den bilen (vänstra halvan) var max 30 cm hög efter överkörningen.
Folkakombi, sådana fanns väl inte ? Du måste mena en folkabuss (VW Transporter hette den väl) ? En sådan där stabsfolkabuss, eller att det var radiooperatörernas bil ? Fanns också en förlängd folkabuss i FM
Om man idag snackar om folkakombi så skulle det ju tex kunna vara Passaten (Pessaren kallade min kompis den
för han var stor och fet som ett hus, för Passaten var trång att komma in i

)
Nej, jag tror att de flesta storys om överkörda fordon är falska, det är skrönor, dock har jag sett när man avsiktligt körde över en cykel och den blev mycket riktigt väldigt platt.
Men flera av dagens stridsvagnar har väl inte så stort marktryck alltså i ton per kvdm längre, för att inte sjunka ner. Har för mig att en lastbil har mycket högre marktryck
Citat:
Ursprungligen postat av
urverksapelsin
Knappast. Kulak betyder storbonde, rik, arbetsgivare.
Det är säkert rätt ursäkta mig att jag blandade ihop dessa med kulier - Men många av dessa folkbeteckningar får ju ofta alltmer negativ klang ju längre avståndet är till folkgruppen, verkar det som. Åtminstone verkar det vara så överallt.
Citat:
Ursprungligen postat av
urverksapelsin
Med tanke på att de allra flesta dött av sprit eller knark, så ja. det var rätt trasiga värdelösa människor tydligen
Ja precis som de blattar de skulle fightas med så dog de av samma orsaker.
Citat:
Ursprungligen postat av
femtaliess
Den gode Arnstad försörjer sig på att se nazister och fascister över allt. Bland annat är SD fascister, dvs runt 20% av Sveriges befolkning.
Ja det ser ut som att den gode och smorde Arnstad har att göra fram till pensionen åtminstone - Med hans väldokumenterade väderkorn för rasister lär han inte bli sysslolös ? Men hur blir det om DN tröttnar på honom, har DN tex en egen frysbox för skribenter vars alster inte längre är intressanta ?
Man kan undra om Arnstad själv har tex läst Machiavellis Fursten eller Mein Kampf - Jag menar att hans litterära förmåga är ju inte precis direkt lysande om man uttrycker det milt
Kom ihåg att hela PK-Media-sfären har 60+-are i ledningen (dvs som unga var de kommunister hela högen), om ett par tre år så kommer media-klimatet att förändras fort i takt med att ledningen byts ut.
Det var förr ibland ganska slappt ibland att vara journalist, vissa redaktioner kollade ju inte ens sina egna anställda att de jobbade, dvs producerade ett visst antal ord per vecka. Utan det finns ju historier om journalister som kunde slappa bort sin tid,
Jag tycker dock att han skulle verka mera intressant om han intervjuade tex Breivik eller KKK-ledare i USA, Men jag skulle väl gissa att han ändå skulle skriva en massa goja kring dessa, så man inte begrep mycket.
Dock så tror jag att Löfve'ns regering skulle kunna snabba sig på nu innan valet att tilldela Arnstad (= Sveriges egen Lysenko) uppdraget att skriva om hela Sveriges historia ifrån Hedenhös tills nu. Tex att:
1. Sverige befolkades först av alla EU-länder med mörkhyade för 10 000 år sedan
2. Svenskarna är i själva verket negrer fastän de inte vet om detta
3. Svenskarna är samtidigt också romer allihopa utan att heller veta något om detta själva
4. Sverige har alltid varit muslimskt
5. Sverige har alltid varit Den Humanitära Stormakten
6. Sverige har alltid varit kommunistiskt, både Josef Stalin, Che Guevara, Fidel Castro och Lenin föddes här
Om han nu vill syssla med sin historieförfalskning så varför inte ta steget fullt ut ? Jag menar att kan han peka ut alla kritiker som "rasister" så visst borde det väl vara genomförbart, eller hur ?
Ifrån artikeln:
http://www.vi-tidningen.se/myten-om-d-dagen/
Citat:
Vi kan i stället skänka en fridens tanke åt de miljoner vanliga sovjetmedborgare som stred, blödde och dog för vår frihet 1941–1945 – likaväl som åt de västallierades stupade. Deras benknotor vitnar i jorden sedan länge. Samtidigt som nazisterna återigen marscherar på svenska gator och rasister sitter i riksdagen. Men det är en helt annan historia.
Haha, tror inte han har någon koll på hur riktiga rasister är, han kan ju prova att Wallraffa sig fram, tex klä ut sig till n*ger, och göra ett reportage om det. Att han tex knallar till en mäklare och vill köpa lägenhet för typ 19 miljoner. Till slut träffar han väl på en rasistisk mäklare om han är tillräckligt ihärdig ?
I artikeln och där anges också att
Herr Arnstad dessutom är
"vetenskapsjournalist". Detta är en titel som mest har använts och reserverats för de journalister som skrivit populärvetenskapliga artiklar i matematik, naturvetenskap eller medicin. Inget vad jag vet att
Herr Arnstad någonsin har skrivit om.
Som den mytoman han nu är så drar han hela tiden upp nya kort, eftersom han antagligen är rädd att bli synad ?
På det viset liknar han Joseph McCarthy i 1950-talets USA, som istället jagade "kommunister" i regel på grundlösa påståenden, och när folk började undra så kom McCarthy på med nya lögner för att folk skulle glömma de gamla.
Don't argue with a mad man, --- låter ordspråket ---
, Man ska aldrig diskutera med en galning