2016-05-01, 15:57
Medlem
emma80s avatar
En kollega på jobbet ställde tydligen en enkel och rak fråga på Twitter, inget påhopp eller liknande, bara en undran, och var blockerad minuterna senare. Jag fick höra om detta under en fika igår, då vi satt några stycken och diskuterade sociala medier, PK och liknande, och var tvungen att gå in i tråden i kändisskvaller och läsa några sidor. Ett antal exempel från folk som har blockerats efter försök till diskussion.

Sedan skummade jag igenom ytterligare några sidor.

Han ska alltså ha ljugit ihop att han har en kandidatexamen / fil. kand. i historia från Stockholms universitet, sedan visar det sig att han inte har varken examen eller poängen.

Han har visst även sagt sig ha varit exekutiv producent för en hel UR-serie i TV. När media sedan kontaktade UR så hade han enligt dem bara ha producerat totalt 15 minuter av ett program.

Sedan hamnade jag i denna omfattande tråd. Jag får skumma vidare i denna till kaffet. Människan verkar ju vara en vandrande mytoman, helt ointresserad av diskussion om det är folk som inte stryker honom medhårs.
Citera
2016-05-01, 16:01
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
- Är han fortfarande spin doctor för Löfvén? nån som vet? Är Karln ännu avlönad av regeringskansliet?
Det verkar faktiskt så.

För några minuter sedan hördes Karl-Petter Thorvaldsson i SvT förstamaj-tala i Malmö och där sade han ordagrant:
"Sverigedemokraterna är och förblir ett fascistiskt parti på högerkanten."
Han angav förstås ingen källa, då alla vet att det är en stolle som står bakom den behändiga lögnen.
Citera
2016-05-01, 16:28
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
- Är han fortfarande spin doctor för Löfvén? nån som vet? Är Karln ännu avlönad av regeringskansliet?
Källa på att han varit avlönad av regeringskansliet?
Citat:
Något jag reagerat över är att Expo tydligen inte släpper in honom i deras mäktiga nätverksstuga. Expo-nätverket är ju landets absolut mäktigaste lobbyistgrupp och har i realiteten exakt samma politiska agenda som Arnstad.
Han har ju till och med skrivit en artikel i Expo så vad du menar är obegripligt. Som vanligt.
Citera
2016-05-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det verkar faktiskt så.

För några minuter sedan hördes Karl-Petter Thorvaldsson i SvT förstamaj-tala i Malmö och där sade han ordagrant:
"Sverigedemokraterna är och förblir ett fascistiskt parti på högerkanten."
Han angav förstås ingen källa, då alla vet att det är en stolle som står bakom den behändiga lögnen.

LO är ju Expos största sponsor. Expo åsiktskartlägger även LO medlemmarna åt LO.
Citera
2016-05-02, 00:23
Medlem
urverksapelsins avatar
Skriver på min sida pilum.nu
Citat:
Citat:
(Arnstad skriver i Älskade fascism) ”Fascismens nationalism ligger nära den liberala tolkningen från 1789, utifrån tanken om nationen som enande förbrödring” (97)

Med tanke på att nazistledaren Gregor Strasser slog fast att nazismen framför allt vände sig mot just den franska revolutionens ideal om jämlikhet och broderskap är det en slutsats Arnstad är ganska ensam om.

För de franska revolutionärerna var det enkelt: alla människor hade samma rättigheter. Minoriteter, tex judar, var människor, alltså hade de samma rättigheter. Inga ghetton, inga specialregler. Lika för alla.

Fascismen som koncept går ut på att de som inte är en del av statens nationella gemenskap eller den rasmässiga folkgemenskapen inte har rättigheter. Hur mycket mer kan två synsätt skilja sig?

Jämför sedan med Peter Englunds kommentar p, gulag och skillnad/likhet kommunism nazism, https://peterenglundsnyawebb.wordpress.com/2015/09/02/kring-gulag/

Citat:
I gemen har vi nog ytterligt svårt att förstå och än mindre känna igen oss i nazismen, inte bara på grund av grymheten i dess brott, utan också för att dess världsbild bygger på ett radikalt förnekande av arvet från Upplysningen och den Franska revolutionen – den bas varpå vår moderna, västerländska demokrati vilar. Kommunismen däremot, står oss på ett sätt närmre, då den faktiskt bygger på samma bas, dock driven till sin allra mest extrema spets. Som historikern Martin Malia skriver: ”Den utopi som oktoberhändelserna förde till makten var gemensam ideologisk egendom för hela den moderna tiden, och experimentet genomfördes inte bara för Rysslands räkning, utan för hela mänsklighetens”
Verkar som om inte heller Englund är på Arnstads sida.
Citera
2016-05-05, 10:23
Medlem
Nytt exempel på Arnstads hälsotillstånd:

https://twitter.com/Ungraren/status/727989439113400320
Citera
2016-05-05, 10:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nytt exempel på Arnstads hälsotillstånd:

https://twitter.com/Ungraren/status/727989439113400320
Extra festligt var ju att den enda bok som omnämndes specifikt var denna:
Citat:
Jag tittade närmare på det här och undrade varför just en bok om tibetansk batik var så fantastisk

Så man undrar ju vad som triggade Arnie, kanske har hans egen bok fått kassa recensioner där. Då måste det självfallet vara "rasister" som ligger bakom.

(han verkar dessutom ha tagit bort sin tweet alldeles nyss, jag såg den för 5 min sedan men nu är den väck.)
Citera
2016-05-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Extra festligt var ju att den enda bok som omnämndes specifikt var denna:

Så man undrar ju vad som triggade Arnie, kanske har hans egen bok fått kassa recensioner där. Då måste det självfallet vara "rasister" som ligger bakom.

(han verkar dessutom ha tagit bort sin tweet alldeles nyss, jag såg den för 5 min sedan men nu är den väck.)

Tweeten finns kvar:

https://twitter.com/arnstad/status/727483433799266304

Möjligt att Arnstad är online med den här tråden, och friserar sin twitter allteftersom.

Finns de som är bekymrade över hur illa Arnstad behandlas på sociala medier. Som den sk viralgranskaren Jack Werner:
Citat:
Och mitt i samtiden och debatten dyker med jämna mellanrum bilder på fejkade, hotfulla tweets som tillskrivs författaren Henrik Arnstad upp på sociala medier.
http://www.metro.se/kolumner/jack-werner-nej-eric-clapton-hyllade-inte-prince-som-varldsbast/EVHpdy!jKBlmmD0nEXNY/http://www.metro.se/kolumner/jack-werner-nej-eric-clapton-hyllade-inte-prince-som-varldsbast/EVHpdy!jKBlmmD0nEXNY/

Werner framstår på sedvanligt vis som lite bakom flötet och oärlig.
I Arnstads fall lär det gå hundratals äkta mer eller mindre rubbade Arnstad-citat, på varje falskt som dykt upp.
Det behövs alltså inga fejkade citat för att visa på hur illa det står till med Arnstad.

Det fåtal falska tweets som setts, används istället av Arnstad och Werner för att söka föra i bevis att det pågår någon slags förtalskampanj riktad mot Arnstad. Vilket inte är fallet, Arnstad levererar på egen hand materiel så det räcker och blir över.
Citera
2016-05-08, 00:33
Medlem
Enydrions avatar
Det har väl varit ganska tyst från Arnstad ett tag (åtminstone i pressen), undrar om Anders Lindberg försöker ta upp hans fallna mantel? Tycker lindbergs rubriker börjat bli ganska Arnstaditiska på sistone, själva artiklarna har jag inte läst, då jag inte kunnat förmå mig till det senaste halvåret, rubrikerna räcker så bra...

Blir spännande när han efterträder Karin Pettersson, om tidningen överlever det eller ej...
Citera
2016-05-08, 05:20
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det har väl varit ganska tyst från Arnstad ett tag (åtminstone i pressen), undrar om Anders Lindberg försöker ta upp hans fallna mantel? Tycker lindbergs rubriker börjat bli ganska Arnstaditiska på sistone, själva artiklarna har jag inte läst, då jag inte kunnat förmå mig till det senaste halvåret, rubrikerna räcker så bra...

Blir spännande när han efterträder Karin Pettersson, om tidningen överlever det eller ej...

Har Anders Lindberg blivit befordrad?

Fantastiska nyheter, LO vet hur man värvat stjärntalanger. Arnstad kanske också får en fast kolumn i tidningen?
Citera
2016-05-08, 07:01
Medlem
Den här tyckte jag var rolig, nu har han tagit sikte på att vara ansedd som driftkucku av både högern och vänstern:

https://mobile.twitter.com/arnstad/status/729070351427080192
Citera
2016-05-08, 08:15
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Den här tyckte jag var rolig, nu har han tagit sikte på att vara ansedd som driftkucku av både högern och vänstern:

https://mobile.twitter.com/arnstad/status/729070351427080192

Lars Ohly svarar honom med ett "?"

"Man får ha livlig fantasi för att komma fram till den slutsatsen.

Jo, livlig fantasi har vår käre Arnstad. Även ett gäng diagnoser! Ett under att han lever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in