2015-08-04, 07:25
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Han har antagligen själv kontaktat TV4 för att få en chans att sprida sitt evangelium.
Det tror jag inte... Redaktionerna har ett flödesschema på huvuden man ska kontakta när olika grejer händer i samhället. Det är därför vi alltid ser samma personer som "experter" på samma sak.

Smäller det självmordsbomber eller skärs halsar på småflickor, så skickar man fram Leif Kielan, Jan Hjärpe eller Mattias Gardell. Är det ryska ubåtar det handlar om, så är det Kalle Andersson eller (ett nytt stjärnskott med oväntat högerklipp i rutan) Göran Frisk. Ska vi prata om skjutningar i förorten, kravaller i Husby etc, så ska Jerzy få säga några lugnande ord om att det minsann var myyyycket värre förr. Man har sina klimat-skallar, bostadsbristen-tänkare, brister-i-vården-huvuden, panik-på-börsen-nördar och så vidare...

Arnstad är det etablerade SD-fascism-huvudet. Han har petat Helene Lööw därför att han formulerar sig mer slagkraftigt och enkelt, men han kommer inte att få behålla kronan särskilt länge till.

Han har nämligen tappat bollen totalt och glider som ett segt och klibbigt lerskred ner mot en avgrund där bara psykofarmaka har svaren. Vi kommer snart inte längre att få se honom. Det börjar bli allt mer uppenbart att han är knäpp. Snart stryker man honom från ring-listan ska ni se.
Citera
2015-08-04, 14:29
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Här inslaget från Tv4 tidigare i kväll. https://www.youtube.com/watch?v=83cGLSOlzUM&feature=youtu.be

Det som slår mig att han ser väldigt sliten ut, nästan avdankad. hur mår han psykiskt? Går han hårt åt flaskan?
Åh j-vlar vilken röst han har!

Pipig och feminin. Om man hade fördomar skulle man säga att han låter
som en typisk homosexuell.
Citera
2015-08-04, 18:44
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det tror jag inte... Redaktionerna har ett flödesschema på huvuden man ska kontakta när olika grejer händer i samhället. Det är därför vi alltid ser samma personer som "experter" på samma sak.

Smäller det självmordsbomber eller skärs halsar på småflickor, så skickar man fram Leif Kielan, Jan Hjärpe eller Mattias Gardell. Är det ryska ubåtar det handlar om, så är det Kalle Andersson eller (ett nytt stjärnskott med oväntat högerklipp i rutan) Göran Frisk. Ska vi prata om skjutningar i förorten, kravaller i Husby etc, så ska Jerzy få säga några lugnande ord om att det minsann var myyyycket värre förr. Man har sina klimat-skallar, bostadsbristen-tänkare, brister-i-vården-huvuden, panik-på-börsen-nördar och så vidare...

Arnstad är det etablerade SD-fascism-huvudet. Han har petat Helene Lööw därför att han formulerar sig mer slagkraftigt och enkelt, men han kommer inte att få behålla kronan särskilt länge till.

Han har nämligen tappat bollen totalt och glider som ett segt och klibbigt lerskred ner mot en avgrund där bara psykofarmaka har svaren. Vi kommer snart inte längre att få se honom. Det börjar bli allt mer uppenbart att han är knäpp. Snart stryker man honom från ring-listan ska ni se.

Visst är det så. Och vad gäller Löfvens vurmande för Arnstad borde nästa "journalist" ställa följdfrågan om man ska sätta tilltro till en uppenbart psykiskt utsatt person. Vad fil. dr. pansargeneral gör är ju faktiskt att han kallar SD för terrorister och deras väljare implicit för terroristvurmare och fotsoldater. Inte ens en statsminister kan väl frottera sig med sådana människor?

Citat:
Ursprungligen postat av UT64

En teori är att han måste hävda och muppa sig just på grund av det. Han har komplex för rösten. Till och med hennarna på Södertörn skrattar bakom hans rygg, och i fikarummet får han verbalt hårdpisk av Ylva Habel.
Citera
2015-08-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
En teori är att han måste hävda och muppa sig just på grund av det. Han har komplex för rösten. Till och med hennarna på Södertörn skrattar bakom hans rygg, och i fikarummet får han verbalt hårdpisk av Ylva Habel.
Är de ens knutna till samma institution?
Citera
2015-08-05, 09:03
Medlem
Arnstad har varit ovanligt tyst om demonstrationen vid Norrmalms torg? Var han ens där!?
Citera
2015-08-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Visst är det så. Och vad gäller Löfvens vurmande för Arnstad borde nästa "journalist" ställa följdfrågan om man ska sätta tilltro till en uppenbart psykiskt utsatt person. Vad fil. dr. pansargeneral gör är ju faktiskt att han kallar SD för terrorister och deras väljare implicit för terroristvurmare och fotsoldater. Inte ens en statsminister kan väl frottera sig med sådana människor?

Han är helt enkelt en byfåne och du vet vad man säger ... kaka söker maka ...
Citera
2015-08-05, 14:41
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Arnstad har varit ovanligt tyst om demonstrationen vid Norrmalms torg? Var han ens där!?
Han har ju gjort ett (av flashback) bejublat uttalande i TV4.

https://www.youtube.com/watch?v=83cGLSOlzUM

Ibland säger man om personer, skådespelare och andra, att kameran tycker om dem.
Alltså att de gör sig bra i bild och ljud samt att de klarar av att filmas.

I Arnstads fall kan man nog säga att kameran bara hatar honom, och kanske stänger
av sig själv i ren skam. Han talar med en obehaglig gnällig feminin ton och har
dessutom något av en psykotisk blick. Så fort jag ser eller hör honom tala får jag
direkt en negativ känsla.

Jag tror han måste skaffa en stylist och en talpedagog innan han fortsätter att
undervisa massorna om den hotande fascismen.
Citera
2015-08-05, 17:25
Medlem
Nej, Arnstad verkar inte må speciellt bra just nu. Inslaget från tunnelbanan talar sitt tydliga språk, liksom dessa tweets ur dagens skörd:

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Mitt förlag @norstedts utrymt efter bombhot. Okänt vilka som ligger bakom. SD?
https://twitter.com/arnstad/status/628920672635482112

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Det otäcka med de nästan dagliga terrordåden mot romer etc. är att det mest blir notiser. Sverige har vant sig vid SD-aktivisternas terror.
https://twitter.com/arnstad/status/628925167155216384

Snälla och välmenande personer försöker tala honom tillrätta i kommentarerna, men förmodligen är han helt innestängd i sin fascistbubbla och lyssnar inte. Bara de värsta tokstollarna hejar på. Till och med Ernman verkar ha övergivit honom.
Citera
2015-08-05, 18:22
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Nej, Arnstad verkar inte må speciellt bra just nu. Inslaget från tunnelbanan talar sitt tydliga språk, liksom dessa tweets ur dagens skörd:

https://twitter.com/arnstad/status/628920672635482112

https://twitter.com/arnstad/status/628925167155216384

Snälla och välmenande personer försöker tala honom tillrätta i kommentarerna, men förmodligen är han helt innestängd i sin fascistbubbla och lyssnar inte. Bara de värsta tokstollarna hejar på. Till och med Ernman verkar ha övergivit honom.

Haha, han är fan bäst. Man ser riktigt hur Jimmie Åkesson skickar ut sina lakajer på terroruppdrag för att tysta minoriteter från att uttrycka prodemokratiska och anti-SD-åsikter i de under terror kontrollerade svenska medier. Om bara det inom vänstern fanns våldskapital så man kunde stå emot ondskan med god våld och gott hat!
Citera
2015-08-05, 18:49
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Är de ens knutna till samma institution?

Knappast. Men de är syskon i den postmoderna kulturmarxismen. Kan tänka mig att en och annan tanke går till Ylva när Henrik ligger i sin pansarvagn och pillar på sig själv.
Citera
2015-08-05, 19:19
Medlem
LVX156s avatar
Citat:

Påminner mycket starkt om en annan mytoman och livslång student, Erik Rodenborg. Där Arnstad ser fascister i varenda buske så såg Rodenborg horder av satanister som ritualmördade barn överallt i Sverige.
Citera
2015-08-05, 23:15
Medlem
Citat:
Han har ju gjort ett (av flashback) bejublat uttalande i TV4.

https://www.youtube.com/watch?v=83cGLSOlzUM

Ibland säger man om personer, skådespelare och andra, att kameran tycker om dem.
Alltså att de gör sig bra i bild och ljud samt att de klarar av att filmas.

I Arnstads fall kan man nog säga att kameran bara hatar honom, och kanske stänger
av sig själv i ren skam. Han talar med en obehaglig gnällig feminin ton och har
dessutom något av en psykotisk blick. Så fort jag ser eller hör honom tala får jag
direkt en negativ känsla.

Jag tror han måste skaffa en stylist och en talpedagog innan han fortsätter att
undervisa massorna om den hotande fascismen.
Det är sant, men jag tänker: Var han på plats efter 18.00?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in