2014-06-06, 14:18
Medlem
Verkar som Arnstad medverkar i någon bok som skall granska SD före valet:
http://sdsvarta.se/forfattarna/

Notera att han beskrivs som "historiker"....
Citera
2014-06-06, 20:44
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast
Verkar som Arnstad medverkar i någon bok som skall granska SD före valet:
http://sdsvarta.se/forfattarna/

Notera att han beskrivs som "historiker"....

Medförfattarna förtjänar också att lyftas fram, ingen där som borgar för att denna bok kännetecknas av objektiv granskning eller skarpsynt analys direkt.
Researchgruppen, EXPO, genusforskare, "kulturredaktörer" och Timbuktu är ett representativt urval.
Citera
2014-06-08, 10:33
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
För mig, som arbetat med nazism och fascistisk ideologi i decennier, framstår Himmler som den i särklass mest intressante av de nazityska ledarna.

http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article19010849.ab

Decennier, ja nästan i ett sekel!
Citera
2014-06-08, 11:51
Medlem
"Även dagens neofascistiska rörelser (som Sverigedemokraterna) " skriver han mitt i artikeln.

NE beskiver fascismen i italien som "präglad av förakt mot demokratin, vurm för den nationella revolutionen och kult av den karismatiske ledaren"

allt liknande efter ww2 är neofascistisk...

så nu har SD förakt mot demokratin, talar sig varma för nationell revolution och avgudar Jimmie Å som en gud. Detta har jag aldrig lagt märke till.

Varför trycker de denna stolles påhitt?
Citera
2014-06-08, 12:08
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

För att han är en foglig nickedocka som inte har någon yrkesheder att riskera men som ändock kan sägas ha någonting att göra med historia. Aftonbladet har ju många såna favorittyckare och stammis-'auktoriteter' i olika frågor för att alltid få fram en bild av saker och ting som ligger i linje med deras egen verklighetsbeskrivning.
Senast redigerad av Cincinnati 2014-06-08 kl. 12:10.
Citera
2014-06-08, 12:16
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
"Även dagens neofascistiska rörelser (som Sverigedemokraterna) " skriver han mitt i artikeln.

NE beskiver fascismen i italien som "präglad av förakt mot demokratin, vurm för den nationella revolutionen och kult av den karismatiske ledaren"

så nu har SD förakt mot demokratin, talar sig varma för nationell revolution och avgudar Jimmie Å som en gud. Detta har jag aldrig lagt märke till.

Nej nej nej, det där har Arnstad redan förklarat. En kontroversiell liberal ideolog har identifierat "fascismens kärna", alltså drag som alltid finns i fascistiska rörelser - visserligen i många andra rörelser också, men ändå - som "ultranationalism som strävar efter nationens pånyttfödelse". SD är ultranationalister eftersom de har en del nationalism i partiet överhuvudtaget. Nationens pånyttfödelse har Arnstad redan förklarat att det är att vilja omförhandla Sveriges EU-medlemskap. Prove me wrong!
Citera
2014-06-08, 13:16
Medlem
blowns avatar
Citat:

Klart obehagligt. Samtidigt har vi vänsterparti som uppmanar till utomparlamentariska "åtgärder", försvarar AFA och RF öppet, all media som avgudar Schyman mer än SD:are någonsin gjort för JÅ etc etc etc. Alla punkter stämmer betydligt bättre in på den vänsterpöbel vi ser idag än någon annan ideologi i sverige.
Citera
2014-06-08, 17:17
Medlem
Citat:

Visst verkar SD vara väldigt toppstyrt men som du också påstår, vart i hela skogen har det här med att SD föraktar demokratin kommit ifrån?
Visst har dem ett förflutet men det är väl inte i närheten av dagens partipolitik vad jag har läst mig till.
Citera
2014-06-08, 23:49
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Idag lär dr Arnstad ut i tidningen VI att D dagen är en myt som uppfanns under kalla kriget.

http://www.vi-tidningen.se/2014/05/myten-om-d-dagen/

Notera att han också lyckats få in kritik mot SD och Finland i artikeln...
Han får svar på tal här: Mytexponering bör vara saklig.

Tydligen läser inte författaren den här tråden, utan tar upp en annan film om D-dagen som Reefat el Arnstad missat, nämligen Red Ball Express, som handlar om efterspelet av landstigningen under hösten.

Vår delinkvent är uppenbarligen en slarver med fakta och hans "vetenskapliga metod" består i att han upprepar formeln "prove me wrong" eller kallar den fascist som inte köper hans eget mytskapande.
Citera
2014-06-09, 00:03
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det ska bli intressant att se hur många arnstadare vi får se den kommande veckan. Arnstadare bör vara liknande en klintbergare, men där alla myter kommer från en och samma person.
Citera
2014-06-09, 00:19
Medlem
El Capitanos avatar
Är inte det mest intressant med virrpannan Arnstad faktumet att han kommer undan med så otroligt mycket (t.om. att fuska med sina akademiska meriter). Det borde finnas ett begrepp för det här - alltså att stå på så god fot med media att personen blir drevimmun och kan göra vad som helst utan konsekvenser.

Sanningen har liksom blivit helt relativ idag. Om två offentliga personer gör sig skyldiga till samma sak så drevas det bara mot en av dem, om den andre har en PK-rustning och kontakter i media. Borde det inte vara anmärkningsvärt när samhället idag består av en växande grupp untouchables, som aldrig behöver oroa sig för att behöva stå till svars för sina handlingar?
Citera
2014-06-09, 16:04
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Är inte det mest intressant med virrpannan Arnstad faktumet att han kommer undan med så otroligt mycket (t.om. att fuska med sina akademiska meriter). Det borde finnas ett begrepp för det här - alltså att stå på så god fot med media att personen blir drevimmun och kan göra vad som helst utan konsekvenser.

Sanningen har liksom blivit helt relativ idag. Om två offentliga personer gör sig skyldiga till samma sak så drevas det bara mot en av dem, om den andre har en PK-rustning och kontakter i media. Borde det inte vara anmärkningsvärt när samhället idag består av en växande grupp untouchables, som aldrig behöver oroa sig för att behöva stå till svars för sina handlingar?

"Korruption"? Enkelt, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in