Citat:
Ursprungligen postat av
Din Morsa
Jag kan riktigt se framför mig hur en valpig rekryt Arnstad sitter i sitt värn-torn med händerna på kontrollerna, brummandes motorljud och låtsas vara pansar vid fronten
Haha, jag har fått samma inre bild framför mig när jag funderade på saken! Fritidsbåtarna som passerar är nazityska stridsvagnar, upptittande sälhuvuden är SS-soldater som tittar upp ur skyttegravarna!

Men jag tror inte att Arnstad ens suttit i ett sådant där gammalt värntorn, som jag skrev tidigare, hans uppgifter bestod mer troligare av handräckning, sk malaj, eftersom tornen var rätt obsoleta redan på den tiden och han bemannade knappast ett sådant under de 7.5 månaderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
SalomonAugust
Mja känns som det halmstrået har brunnit då han hävdat saker på facebook också!
Hälsade ju till något krigsmuseum som fd stridsvagnsbefäl på p18
Vad står p18 för är inte det stället han var på? isåfall blir det svårt att hävda det är ett datorspel.
Det har visat sig, finns citerat i tråden, att han titulerat sig fd stridsvagnschef på massa ställen på internet. Vid något tillfälle påstår han att han varit plutonschef, något som endast yrkesofficerare var vid den tiden. Någon chef har han heller inte varit, hans utbildningstid var 7.5 månader och på den tiden kan man inte bli värnpliktigt befäl och han ryckte följaktligen ut som menig soldat, dvs lägsta graden. P18 var pansarregementet på Gotland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cardiac
Det är direkt citerat från World of Tanks, där guldammo går under namnet APCR.
Centurion har haft olika kanoner, där den som användes i Strv104, L7, inte hade APCR.
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Ordnance_L7 för olika ammotyper.
Det vore onekligen intressant att veta hans nick i spelet, för då kan man se hur bra spelare han är. WoT är ett spel där Dunning-Kruger är evigt närvarande och realismen är sådär.
Så Arnstads anekdoter som stridsvagnschef på P18 är hämtade från ett dataspel? Herregud...