2014-01-15, 08:31
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Arnstad är en värnsoldat, men för PK-pressen. Men precis som för hopplösa gamla värn är deras tid förbi.
Jag tror lismande ryggradslösa opportunister och yrkeslögnare som Arnstad strax kan anpassa sig till att slicka den nya makten i röven om det skulle uppstå någon sorts "regimskifte". Problem för dessa mollusker uppstår nog endast om den nya makten skulle premiera ärlighet och kompetens och psykopatiska mytomaner av Arnstads typ därför automatiskt var diskvalificerade från att få något inflytande.
Senast redigerad av gavlip 2014-01-15 kl. 08:43.
Citera
2014-01-15, 10:05
Medlem
Din Morsas avatar
Jag kan riktigt se framför mig hur en valpig rekryt Arnstad sitter i sitt värn-torn med händerna på kontrollerna, brummandes motorljud och låtsas vara pansar vid fronten

I sitt eget huvud så var han säkert Steg-befäl, helt klart. Som fler arit inne på, klara indikationer på grandios självuppfattning med ett stråk av mytomani.

Enda förmildrande halmstrå han kan greppa är väl att hävda att han menade en hitte-på-befattning i nån BF4-guild eller nåt..(vad det nu heter..kass på dataspel)
Citera
2014-01-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Jag kan riktigt se framför mig hur en valpig rekryt Arnstad sitter i sitt värn-torn med händerna på kontrollerna, brummandes motorljud och låtsas vara pansar vid fronten

I sitt eget huvud så var han säkert Steg-befäl, helt klart. Som fler arit inne på, klara indikationer på grandios självuppfattning med ett stråk av mytomani.

Enda förmildrande halmstrå han kan greppa är väl att hävda att han menade en hitte-på-befattning i nån BF4-guild eller nåt..(vad det nu heter..kass på dataspel)

Mja känns som det halmstrået har brunnit då han hävdat saker på facebook också!
Hälsade ju till något krigsmuseum som fd stridsvagnsbefäl på p18

själv var jag fullständigt usel som soldat och åttiotalist så mig slängde de ut direkt efter mönstring, så jag vet inte säkert vad de där nuffrorna står för.
Vad står p18 för är inte det stället han var på? isåfall blir det svårt att hävda det är ett datorspel.
Senast redigerad av SalomonAugust 2014-01-15 kl. 10:35.
Citera
2014-01-15, 10:40
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Han använder dessutom fel terminologi APCR?

Vi hade tre sorters granater på STRV104 pilgranat pprj, pansarspräng psprg och rökgranat. (Det är 20 år sedan så jag är osäker på att jag har rätt förkortning) men APCR det hade vi inte....

Det är direkt citerat från World of Tanks, där guldammo går under namnet APCR.
Centurion har haft olika kanoner, där den som användes i Strv104, L7, inte hade APCR.
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Ordnance_L7 för olika ammotyper.

Det vore onekligen intressant att veta hans nick i spelet, för då kan man se hur bra spelare han är. WoT är ett spel där Dunning-Kruger är evigt närvarande och realismen är sådär.
Citera
2014-01-15, 10:54
Medlem
Samtidigt på Twitter. Arnstad anklagar Herman Lindqvist för att medvetet ha förvrängt fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Herman Lindqvist stöp inte på dålig faktakoll, utan illvilja. Han ville hämnas.
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Lindqvist vred då medvetet till fakta, för den personliga uppättelsens skull. Med känt resultat.
https://mobile.twitter.com/arnstad

Projicering de luxe. Nog för att Herman ofta är slarvig, men i jämförelse med Arnstad framstår han som ett under av seriositet. Kanske borde du inte kasta sten i glashus just idag, Henke?
Citera
2014-01-15, 11:05
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhlan
Detta är ju helt fantastiskt!

Vad driver en så (relativt) framstående och offentlig person till att förnedra sig själv gång på gång med uppenbara lögner? Mytomani är utom allt tvivel, men även en sådan kan väl hejda sig till en viss grad?

Någon slags skamsadomasochist?
Strebermytoman? Hittade på ordet nu.
Säger man rätt lögner i Sverige till rätt person får man uppenbarligen bra jobb. Wolodarski har typ noll källkritik mot de som säger det han vill höra.
Citera
2014-01-15, 11:29
Medlem
uhlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Strebermytoman? Hittade på ordet nu.
Säger man rätt lögner i Sverige till rätt person får man uppenbarligen bra jobb. Wolodarski har typ noll källkritik mot de som säger det han vill höra.

Vet inte riktigt vad du menar, men jag antar att du anmärker på ordet "skamsadomasoschist"?, ja, det är ett påhittat ord. Hittade inget riktigt som sa vad jag ville säga.

Angående att man får jobb i Sverige om man drar rätt lögner för rätt personer är inget som Sverige är ensamma om, men det hade inte skadat om tidningar och andra medier hade kollat upp sina anställdas kvalifikationer...
Citera
2014-01-15, 11:57
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad du menar, men jag antar att du anmärker på ordet "skamsadomasoschist"?, ja, det är ett påhittat ord. Hittade inget riktigt som sa vad jag ville säga.
Nej, det var ingen anmärkning. Du hittade på ett ord, jag hittade på ett. Att jag sa att mitt ord var påhittat handlar om hur jag uttrycker mig och var ingen kritik mot dig.

OnT: Hur kan Wolodarski anställa Orrenius, Arnstad och Sundström när han avskedar folk? Vad hände med sist-in-först-ut, är Orrenius, Arnstad och Sundström bara projektanställda eller motsvarande? Känns inte etiskt iaf.
Citera
2014-01-15, 12:00
Medlem
Ludermassignegers avatar
Pipmytaren fil.arn ljög alltså även om sin militära utbildning?

Flashbacks näst roligaste tråd på stolt 2a plats efter den om låtsasgangstern Raffa Pancamo. På tal om Raffa så tycker jag mig se vissa likheter mellan Vimmerbygangstern och filmytaren Arnstad, en slags grandios självbild kombinerat med en uppdiktad verklighet. I raffas fall är han en beryktad livsfarlig gangster som dominerar den undre världen i Vimmerby ( ) och fil.Arn är gräddan av den akademiska eliten vars alster och skarpa analytiska sinne hela landet gladeligen tar del av när han kommer med sina vansinnesverk om fascism (som han tycks hitta precis överallt). I Arnstads värld hotar den hemska fascismen att ta över västvärlden och karln tror på fullaste allvar att SD vill sätta stora delar av befolkningen i koncentrationsläger.

Det som skiljer Raffa ifrån Arnstad är att Raffa aldrig skulle bli insläppt i etablissemanget, medan fil.arn på något skruvat sätt i denna väldigt skeva värld har lyckats bli någon udda blandning av en auktoritet och en skämtfigur på samma gång.
Citera
2014-01-15, 12:04
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Haha, jag har fått samma inre bild framför mig när jag funderade på saken! Fritidsbåtarna som passerar är nazityska stridsvagnar, upptittande sälhuvuden är SS-soldater som tittar upp ur skyttegravarna! Men jag tror inte att Arnstad ens suttit i ett sådant där gammalt värntorn, som jag skrev tidigare, hans uppgifter bestod mer troligare av handräckning, sk malaj, eftersom tornen var rätt obsoleta redan på den tiden och han bemannade knappast ett sådant under de 7.5 månaderna.
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Mja känns som det halmstrået har brunnit då han hävdat saker på facebook också!
Hälsade ju till något krigsmuseum som fd stridsvagnsbefäl på p18

Vad står p18 för är inte det stället han var på? isåfall blir det svårt att hävda det är ett datorspel.
Det har visat sig, finns citerat i tråden, att han titulerat sig fd stridsvagnschef på massa ställen på internet. Vid något tillfälle påstår han att han varit plutonschef, något som endast yrkesofficerare var vid den tiden. Någon chef har han heller inte varit, hans utbildningstid var 7.5 månader och på den tiden kan man inte bli värnpliktigt befäl och han ryckte följaktligen ut som menig soldat, dvs lägsta graden. P18 var pansarregementet på Gotland.
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det är direkt citerat från World of Tanks, där guldammo går under namnet APCR.
Centurion har haft olika kanoner, där den som användes i Strv104, L7, inte hade APCR.
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Ordnance_L7 för olika ammotyper.

Det vore onekligen intressant att veta hans nick i spelet, för då kan man se hur bra spelare han är. WoT är ett spel där Dunning-Kruger är evigt närvarande och realismen är sådär.
Så Arnstads anekdoter som stridsvagnschef på P18 är hämtade från ett dataspel? Herregud...
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-15 kl. 12:07.
Citera
2014-01-15, 12:04
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Detta är ju helt fantastiskt!

Vad driver en så (relativt) framstående och offentlig person till att förnedra sig själv gång på gång med uppenbara lögner? Mytomani är utom allt tvivel, men även en sådan kan väl hejda sig till en viss grad?

Någon slags skamsadomasochist?

"skamsadomasochist" Haha.

Stryk ordet "framtående".

Låt oss se..
Arnstad tror att han är historiker när han har några poäng från Södertörnslekskola.
Arnstad tror han är "stridsvagnchef" när han i själva verket spelar stridsvagnsdatorspel.

Jag drar slutsatsen att mentalpatient Arnstads hjärna och verklighetsuppfattning är så pass dissocierad från verkligheten och han förstår inte själv att han gör bort sig. Slutsatsen är den att Arnstad är en 50 årig datorspelande narr som tror att andra uppfattar honom som "framstående" när han i själva verket gör sig till allmänt åtlöje och krälar i stoftet.
Senast redigerad av gavlip 2014-01-15 kl. 12:34.
Citera
2014-01-15, 12:35
Medlem
Herregud, Arnstad är en kronisk mytoman. Fattar han inte själv hur jävla pinsam han är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in